فرهنگ و هنر

ویژگی‌های شهید مدرس در یک نگاه

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چوراسانو رضوی گفت: شهید مدرس معتقد بود که تجمل گرایی مانعی برای رشد انسان است ، اگر شخصی بیش از آنچه نیاز دارد به مادیات توجه کند نمی تواند به دانش و معنویت برسد.

به گزارش ترندونی ، هوات الاسلام حسین معصومی به مناسبت دهمین سالگرد شهید سید حسن مدرس اظهار داشت: سادگی ، پاکی ، مقاومت در برابر معاهدات استعماری ، مبارزه با فساد ، پیگیری برای تولید ملی ، حضور ملت ، حضور یک بنده ، استقلال طلبی و بصیرت از سردار شهید به شرح زیر بود:

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی یادآور شد: وی معتقد بود که تجمل گرایی مانعی برای پیشرفت انسان است ، اگر شخصی بیش از آنچه نیاز دارد به مادیات توجه کند نمی تواند به دانش و معنویت برسد. مدرس هرگز با منافقین داخلی و خارجی سازش نکرد ، تمام فعالیتهای وی برای جلوگیری از تسلط بیگانگان بر مسلمانان بود. این مهمترین درسی است که جوانان باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام معصومی با ادعای اینکه شهید مدرس صعب العبور است و با تمام توان در مقابل ظالمان و بدعت گذاران ایستاده است ، افزود: مدرس علیه رژیم فاسد پهلوی جنگید و بدین ترتیب جان خود را به نام اسلام گرانقدر فدا کرد. هنگامی که مدرس در تبعید بود ، رضاخان به این عالم ربانی پیشنهاد داد که وارد سیاست نشود و او می توانست آزادانه در یکی از زیارتگاه ها کار کند ، اما این عالم بزرگوار در پاسخ گفت: “کار من دخالت در سیاست است و اجازه نمی دهد وطنم را تصاحب کنم. بیگانگان در حال سقوط هستند و بنابراین او جان خود را فدا کرده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا