عمومی

چه کسی کندی سوئد را کشت؟

سوئد کشوری است که خود را از فقر دور می کند و از الگویی بهره گرفته است که مردم سوئد را براساس اخلاق خود می شناسد و نسلی را آموزش می دهد که طی دهه ها متعهد شده است به یک کشور نمونه برای عدالت و رفاه اجتماعی تبدیل شود.

این پیشرفت در دهه 1960 و همزمان با سال 1934 صورت گرفت حزب سوسیال دمکرات سوئد ظهور کرد. مدل های رفاهی اقتصاد سوئد و ملت سوئد در دهه 1970 و 1980 ثمر بخشید و بهترین معمار این جامعه نمونه ، که همیشه به عنوان نمونه ای از عدالت و پیشرفت بین دو ابر قدرت در نظر گرفته می شد ، کسی نبود جز اولاف پالم.

از 1969 تا 1986 ، اواز رهبر حزب کارگران سوسیال دموکرات سوئد ، و از 1969 تا 1976 و از 1982 به بعد بود. تا زمان مرگ وی در سال 1986. – نخست وزیر سوئد. مرگ غم انگیز پس از ترک سینما به همراه همسر و همچنین قتل پدر بوریس وین یا خود بتمن.

سوئد در دوره خود به کشوری پیشرو در روابط بین الملل تبدیل شده است ، و این کشور ، همواره در تلاش برای بی طرفی است ، تعادل بین جهان کمونیستی بلوک شرقی و دنیای لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا حفظ کرده است.

اولافاس پالم

اگرچه خود اولاف پالمه از خانواده ای ثروتمند به وجود آمد ، اما به عنوان نمونه ای از برابری طبقاتی و رونق برای همه ، به سمبل طبقه کارگر سوئد و جامعه کشاورزی تبدیل شد و این و برخی از مسائل بین المللی وی ناشی از حملات رقبای داخلی بود. و برخی از کشورهای خارجی ارسال کرده اند.

رقیب اصلی اولاف پالم حزب لیبرال مردم بود ، که در دهه 1970 برخی از نخبگان و روشنفکران سوئدی را متهم به عقب نشینی علیه لیبرال ها ، اولاف پالمه و حزب وی و اسیر نگه داشتن آنها کرد. انجام دادند. با این وجود ، رای مردم همیشه به نفع سوسیال دموکراتها بوده است ، زیرا مردم دیده اند که با تلاش سخت و تلاش های هوشمندانه می توانند از مزایای زندگی با استانداردهای خوب در سایر کشورهای اروپایی و حتی بالاتر بهره مند شوند. از مسکن و آموزش گرفته تا بهداشت و اوقات فراغت.

اما همچنین در خارج از کشور ، او بسیاری از دوستان و دشمنان را جمع کرد و در چندین درگیری بین المللی نقش ایفا کرد.

او یکی از منتقدان جنگ ویتنام و حامی سرسخت مرداب ویتنامی در ایالات متحده بود. از سوی دیگر ، وی مبارز علیه رژیم آپارتاید آپارتاید در آفریقای جنوبی بود. عراق همچنین یکی از نقشی بود که در منازعه بین المللی ایفا کرد.

شایعات در مورد فروش سلاح های ساخت سوئد به کشورهای پیمان ورشو ، به ویژه آلمان شرقی گسترش یافته است. این گلوله سوراخ کرده بدن شاکیان و متهمان بسیاری پیدا خواهد کرد. در همان سال چندین نفر دستگیر شدند ، از جمله یک ایرانی که در اروپا قاچاقچی بود. از موساد تا سیا ، از آژانس اطلاعاتی و امنیتی آفریقای جنوبی گرفته تا بقیه مأمورین ساواك در اروپا و سرانجام تا مخالفان داخلی و خارجی و حتی برخی از پلیس سوئد كه از او محافظت نمی كردند ، همه انگیزه دارند. آنها موفق شدند اولاف پالمه را بکشند.

وقتی سوئد خبر ترور نخست وزیر اولاف پالم را صادر کرد ، این معما هنوز حل نشده است.

بنابراین ، پرونده قتل اولاف پالمه 34 سال بعد بسته شد.

دادستان کل سوئد کریستر پترسون گفت که این قاتل مردی به نام استیگ Engstrom بود که در سال 2000 درگذشت.

وی با اشاره به اینکه نتایج تحقیقات نشان می دهد که آنگستروم به تنهایی مرتکب این جرم شده است ، اظهار داشت: از آنجا که این قتل مرده است ، اعلام جرم علیه وی امکان پذیر نیست ، بنابراین پرونده بسته است.

به گفته تلویزیون دولتی سوئد ، “آنگستروم” قاتل اولاف پالم که در ترور نخست وزیر سوئد برای تركیه نخست وزیر سوئد برای شركت اعتبار رسوایی كار می كرد ، آن شب ساعت 11:19 از محل كار خارج شد و پالم دو دقیقه بعد كشته شد.

این گزارش می گوید Stig Engstrom برای استفاده از سلاح گرم آموزش دیده بود و به سلاح هایی که برای کشتن Palme d’Or استفاده می شد ، دسترسی داشت.

قاتل همچنین درباره جمع آوری سلاح از یک دوست عزیز صحبت کرد و افزود: مدتی در ارتش آمریكا خدمت كرده بود و به تپانچه های مگنوم علاقه خاصی داشت. اولاف پالمه با تپانچه مگنوم کشته شد.

بنابراین ، پرونده مرموزترین قتل در تاریخ سیاسی مدرن اروپا ، که در آن قاتل مرده کشف شد ، به روش سوئدی خاتمه یافت تا نه قطعات و کباب سوخته شوند.

دکمه بازگشت به بالا