فرهنگ و هنر

افزایش ۱۰ برابری بودجه انجمن‌های هنری استان‌ها

ترندونی/گلستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون کشور به سمت عدالت فرهنگی حرکت کرده است، گفت: بودجه مستقل به انجمن‌های هنری استان‌ها اختصاص می‌یابد که ده‌ها برابر وضعیت بودجه فعلی است.

به گزارش ترندونی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان یکی از مظاهر وحدت و انسجام ملی و مذهبی ایرانیان است.

وی با بیان اینکه «گلستان» به واسطه حضور مردمانی خونگرم و فرهنگ دوست، نمونه سرزمین تکامل یافته ذیل ایران فرهنگی بزرگ است، ادامه داد: باید برای نعمت وحدت و انسجام اقوام در این استان و اقصی نقاط کشور شاکر خداوند متعال بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به تجربه جدیدی رسید و زحمات بساری برای برگزاری بی‌نقص آن کشیده شد، افزود: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که شاهد تحقق شعار عدالت فرهنگی در جای جای کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم به آیین‌های سنتی اصیل خود و ترویج آن احترام می‌گذارند، خاطرنشان کرد: مهمترین دارایی یک کشور سرمایه‌های فرهنگی و هنری آن جامعه است که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نبوده و باید برای حفظ و نگهداری آنها با جان و دل تلاش کرد.

افزایش ۱۰ برابری بودجه انجمن‌های هنری استان‌ها

اسماعیلی جامعه پرنشاط و پرامید را ماحصل فرهنگ و هنر زنده آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برخی‌ها دوست دارند تا فرهنگ و هنر جامعه ایرانی به خاموشی برود، زیرا می‌دانند که روشن بودن جامعه هنری کشور را پرشتاب نگه داشته و آن جامعه را به قله می‌رساند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر روزهای کم‌نظیری را سپری می‌کند، اضافه کرد: سیاست ما گسترش فرهنگ و هنر است و برای همین منظور بودجه مستقل به هر گروه هنری اختصاص می‌یابد که ده‌ها برابر وضعیت بودجه فعلی استان‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بودجه ویژه به انجمن های سینمای جوان استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه دیگر انجمن ها از قبیل هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایشی هم از لحاظ بودجه انتظاراتی داشتند، برای همین منظور افزایش بودجه را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه رقم اختصاص یافته تا دو ماه آینده تخصیص می‌یابد، گفت: این بودجه می‌تواند تحولی عظیم در این حوزه‌ها با حمایت و پشتیبانی وزارتخانه ایجاد کند.

افزایش ۱۰ برابری بودجه انجمن‌های هنری استان‌ها

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی استان گلستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان و جمع کثیری از علاقمندان به هنر نمایش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این جشنواره گروه‌هایی از کشورهای چین و تاجیکستان و استان‌های خراسان رضوی، تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، مازندران، خوزستان، یزد و بوشهر حضور داشتند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا