اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

کاربرد برنامه نویسی در روانشناسی

برنامه نویسی یک مهارت ضروری در تحقیقات علوم روانشناسی مدرن است. استفاده از برنامه نویسی به محققان این امکان را می دهد تا به سرعت و کارآمد وظایف خاصی را انجام دهند که در غیر این صورت ساعت ها زمان می طلبد.

من فکر می کنم مزایای این می تواند بسیار زیاد باشد – برنامه نویسی (درست مانند یادگیری هر زبان دیگری) ذهن را گسترش می دهد و به شما می آموزد که به روش های جدید فکر کنید. به ‌ویژه زبان‌های برنامه ‌نویسی کاربر را مجبور می‌کنند که الگوریتمی فکر کند، و طبیعتاً اصول اولیه منطق رسمی را نشان می‌دهد. برای خواندن ادامه مطلب همراه سایت روانشناس اراک باشید.

یادگیری نحوه برنامه نویسی و یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید می تواند تجربیات بسیار متفاوتی باشد. به عنوان مثال، دو زبان برنامه نویسی مختلف می توانند یک کار را انجام دهند یا یک نتیجه مشابه ایجاد کنند، اما روش ممکن است متفاوت باشد. این اغلب به این دلیل اتفاق می‌افتد که زبان‌ها «سینتکس» یا قواعد متفاوتی برای هر زبان دارند. توصیه می کنیم با تشریح وظایفی که می خواهید با برنامه نویسی با نمودارهای جریان به دست آورید، شروع کنید. نمودارهای جریان می توانند به شما در تجسم “الگوریتم” یا مجموعه ای از عملیات یا دستورالعمل های تعریف شده برای ایجاد یک نتیجه دلخواه کمک کنند. الگوریتمی فکر کردن برای موفقیت شما بسیار مهم است. هنگامی که الگوریتم خود را دارید، سعی کنید آن را با استفاده از نحو زبان کدنویسی کنید.

به عنوان دانشمندانی که در حال آموزش هستند، نوشتن اولین خط کد شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. یک نقطه شروع مفید، تمرین عملی برای انجام کارهای کوچک در طول هفته است. همانطور که به آن دست می یابید، سعی کنید به کارهای چالش برانگیزتر ادامه دهید. یک دانشجوی کارشناسی ارشد با تجربه یا محقق فوق دکتری در آزمایشگاه یا بخش شما نیز ممکن است بتواند به شما کمک کند. یک راه مفید دیگر برای شروع این است که کد دیگران را برای استفاده خودتان ویرایش کنید. در زیر چند ایده بیشتر برای کمک به شما برای شروع آورده شده است.

زبان برنامه نویسی یک زبان مصنوعی است که می تواند برای کنترل رفتار یک ماشین، به ویژه یک کامپیوتر استفاده شود. زبان های برنامه نویسی برای تسهیل ارتباط در مورد وظیفه سازماندهی و دستکاری اطلاعات و بیان دقیق الگوریتم ها استفاده می شود.

  1. در یادگیری و حل مسائل مستقل نیستید
  2. عمل کردن را به فکر کردن ترجیح می‌دهید
  3. از مسائل منطقی متنفرید
  4. پیشرفت شغلی عادی و ثابت را می‌پسندید
  5. دوست دارید ساعات کاری منظمی داشته باشید
  6. دوست دارید سریعا پولدار شوید!
  7. نسبت به نظرات دیگران انعطاف پذیر نیستید
  8. شما کدنویس خلاقی نیستید!
  9. نمی توانید برای مدت طولانی بنشینید
  10. زود عصبانی می‌شوید

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره قدرتمند است و در حال تبدیل شدن به یک ابزار محبوب در تحقیقات است. یادگیری بصری است، دارای یک جامعه آنلاین پررونق است و منبع باز است محبوبیت آن تا حدی ناشی از عملکرد آسان و همه کاره آن است. پایتون می‌تواند اکثر کارهای تحقیقاتی روزانه را انجام دهد و می‌تواند در چندین مرحله از خط لوله تحقیقاتی (مانند اجرای آزمایش‌ها با شرکت‌کنندگان، سازماندهی داده‌ها، پردازش/دستکاری داده‌ها، تجزیه و تحلیل آماری/مدل‌سازی و تجسم) استفاده شود. پایتون به جای استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف برای انجام وظایف مختلف، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و ناامیدی محققان شود.

همه باید برنامه نویسی کامپیوتر را یاد بگیرند. این باید به بچه هایمان در مدرسه آموزش داده شود. فواید برنامه نویسی بسیار زیاد است و بنابراین من فقط در مورد مواردی که به نظرم مهمتر است می نویسم. کد نوشتن (یعنی برنامه نویسی) را می توان به عنوان ریاضیات و علوم کاربردی دید. برخی از زبان های برنامه نویسی شما را به تفکر الگوریتمی وادار می کنند. به شما یک رویکرد تکراری برای حل مشکلات و آزمایش ایده هایتان می آموزد. بیشتر اوقات چالش برانگیز، سرگرم کننده است، و علاوه بر این، می تواند زندگی شما را آسان تر کند!

اگر در حال برنامه ریزی برای تحصیلات تکمیلی (به عنوان مثال، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا) در روانشناسی یا یکی دیگر از علوم شناختی هستید، برنامه نویسی تقریبا ضروری است.

  1. جمع آوری داده ها
  2. کار آزمایشی برنامه ریزی شده در پایتون
  3. صرفه جویی

مقالات بیشتر:روانشناسی رنگ در طراحی وبسایت

  • روان شناسی برنامه نویسی تلاش می کند تا کمک کند برنامه ها با هزینه کمتر، به موقع و با خطای کمتر تولید شوند، کارا باشند و قابل نگهداری باشند و در مقابل تغییر مقاومت نشان ندهند. برنامه نویسی یک کار ذهنی است و در واقع کمتر شغلی پیدا می شود که از علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزکاربرد پایتون در روانشناسی و علوم اعصاب چیست؟
  • پایتون در چه زمینه هایی می تواند به بهبود علم روانشناسی کمک کند؟
  • چرا باید در علم روانشناسی از برنامه نویسی پایتون استفاده کرد؟
  • چرا در میان تمامی زبان های برنامه نویسی، از پایتون در علوم اعصاب و روانشناسی استفاده می شود؟

با ما همراه باشید تا ضمن پاسخ به این قبیل سوالات، به بررسی کاربرد پایتون در روانشناسی و علوم اعصاب نیز بپردازیم.

پدید آمدن علم برنامه نویسی تاثیرات بسزایی در پیشرفت و بهبود سایر علوم داشته است؛ درواقع می توان برنامه نویسی را یک علم لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار آورد چرا که زیر سایه ی آن، سایر رشته ها می توانند به رشد و ترقی چشم گیری دست یابند. همین امر سبب شده تا افراد زیادی علاقه مند به شرکت در کلاس های شوند و به دنبال یک آموزشگاه معتبر و مطمئن جهت گذراندن دوره های برنامه نویسی باشند تا بتوانند به این حوزه ورود پیدا کنند و از طریق آن به فعالیت و کسب درآمد بپردازند. فراگیری علم برنامه نویسی در کنار جذابیت و تنوعی که دارد، می تواند منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد بالا باشد به شرط آن که از تلاش مستمر و یادگیری و ارتقاء دانش خود غافل نشود.

در میان تعداد بی شمار زبان های برنامه نویسی، برخی زبان ها محبوب تر، کاربردی تر و به مراتب شناخته شده ترند؛ دلیل آن هم واضح است، قطعا آن زبان نسبت به سایر زبان ها، مزایا و برتری هایی دارد که توانسته در میان برنامه نویسان دنیا از محبوبیت بیشتری برخوردار گردد؛ به طور مثال زبان برنامه نویسی پایتون یکی از سه زبان محبوب در میان برنامه نویسان در سطح دنیاست که روز به روز بر قابلیت ها و کاربردهای آن افزوده می شود. وجود کتابخانه های مختلف و کاربردی، سادگی و روان بودن، سازگاری با سایر پلتفرم ها و … باعث شده تاپایتون به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در دنیا تبدیل شود. حتی انتظار می رود که تا حداقل 20 سال آینده نیز این زبان همچنان پرقدرت پیش برود و در صدر جدول زبان های برنامه نویسی یکه تازی کند.

همانطور که در اول بحث اشاره کردیم، علم برنامه نویسی در بسیاری از رشته ها توانسته تاثیرات مثبتی بگذارد و اسباب پیشرفت و بهبود آن را فراهم سازد. یکی از حوزه هایی که از مزایا و کاربردهای پایتون بی بهره نمانده و توانسته در جهت پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر اهداف خود از آن استفاده کند، علم رواننشاسی است. باتوجه به دامنه ی گسترده ای که علم روانشناسی دربردارد در بسیاری از موارد بررسی تمامی عوامل دشوار است، زبان پایتون راه گشای این چنین مسائل است.

حال سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که کاربرد پایتون در psychology چیست؟ چنانچه به حوزه ی روانشناسی و علوم اعصاب علاقه مندید یا رشته تحصیلی تان است، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. همچنین اگر به علاقه مند به شرکت در هستید، شرکت تبلیغات اصفهان برگزار کننده دوره های برنامه نویسی پایتون از مبتدی تا پیشرفته، زیر نظر اساتید مجرب و به صورت پروژه محور می باشد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا