عمومیکسب و کار ایرانی برتر

استانبول چی بپوشیم؟

در استانبول چه بپوشیم؟

در پاسخ به سوال در استانبول چی بپوشم باید بگوییم که استانبول بزرگترین شهر ترکیه است. یک تصور غلط رایج این است که مردم فکر می کنند پایتخت است اما اینطور نیست بلکه آنکارا پایتخت ترکیه است است. این مرکز بین المللی شلوغ از محله های مختلف تشکیل شده است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند و در اصل مانند یک روستای کوچک هستند.

استانبول یکی از لیبرال ترین مکان های این کشور است و مردان و زنان اینجا اغلب شیک لباس می پوشند و شخصیت خود را از طریق لباس نشان می دهند. یادآوری این نکته مهم است که اگر چه ترکیه یک کشور مسلمان است، اما سکوالر است، به این معنی که هیچ استانداردی یرای پوشاک بر کسی تحمیل نمی شود. ترکیه و بازدید کنندگان از این کشور می توانند لباسی را که دوست دارند بپوشند.

برخی افراد را خواهید دید که لباس مذهبی می پوشند و برخی زنان موهای خود را می پوشانند و همچنین بسیاری دیگر را نمی پوشید. در ماه های تابستان، همه پوشش زنان ترکیه در خیابان کاملا متفاوت و گوناگون است و هر نوع استایلی از زنانی که عبای سیاه پوشیده اند تا زنانی که با تاپ و شلوارک در اطراف راه می روند را خواهید دید.

مسافران مرد به طور کلی می توانند هر چیزی را که دوست دارند در اینجا بپوشند. اما استانبول برای مسافران زن نیز آزادتر است، اما بهتر است از شلوارک های فوق کوتاه یا لباس های آشکار استفاده نکنید. یکی از دلایل اصلی این امر این است که احساس می کنید توجه ها را به خود جلب می کنید یا مردم خیره می شوند یا نظر می دهند، در نتیجه ممکن است احساس ناراحتی کنید. لباس های تابستانی زیبا یا دامن های شلواری یا جوراب شلواری در پاییز و زمستان کاملا خوب هستند.

در دیگر شهرهای بزرگ ترکیه چه بپوشیم؟

در استانبول چی بپوشم؟ پوشیدن لباس در استانبول همیشه مناسب ترین لباس در شهرهای دیگر ترکیه نیست؛ زیرا برخی از نقاط کشور بسیار محافظه کارتر از سایرین هستند. ازمیر یک شهر ساحلی باشکوه است که مشرف به دریای اژه بوده و در 299 کیلومتری جنوب استانبول قرار دارد. این بندر از زمان های قدیم به عنوان یک بندر مهم بوده است و به خاطر شبکه جذاب و هزارتو مانند خود از بازارها، و کوچه های پر از چایخانه شهرت دارد. اگر چه حال و هوای ازمیر بسیار متفاوت از استانبول است، اما این شهر با احساس بسیار جوان است، با جمعیت زیادی از دانشجویان، لباس پوشیدن در اینجا نیز کاملا آزادانه است. این نیز به این دلیل است که گردشگران بیشتری شروع به اضافه کردن ازمیر به لیست مکان های سفر ترکیه خود  می کنند.

کاپادوکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. برای برخی افراد، فرصت دیدن طلوع خورشید از بالون، در وهله اول کل دلیلی است که به ترکیه سفر می کنند. در آنکارا و قونیه، مردم بسیار محافظه کارتر هستند. این محافظه کاری در شهرها و روستاهای دورافتاده تر و نزدیک به مرز شرقی با سوریه و کوه نمرود ده برابر می شود وقتی به جایی می رسید، به سرعت احساس می کنید که فضا چگونه است، لباس دیگران چگونه است و شما باید چه بپوشید. لباس مناسب و پوشیده نباید به معنای غیر جذاب و چروک باشد. شلوارهای نخی یا کتانی سبک، پیراهن ها و کت و شلوارهای شیک به شما امکان می دهند با لباس های شیک و قابل تنفس در طول ماه های تابستان سفر کنید. مرکز و شرق ترکیه در طول زمستان بسیار سرد می شود؛ بنابراین با استفاده از ژاکت ها و مانتو های ضخیم، لباس پوشیدن ساده راحت می شود.

در سواحل، استراحتگاه ها و سفرهای دریایی چه بپوشیم؟

وقتی صحبت از سفر به سواحل و استراحتگاه های ترکیه پیش می آید فکر ما به سمت لباس ساحلی ترکیه می رود. در این هنگام گردشگران عموما لباس هایی مانند بیکینی، دمپایی، مایو، شورت و تاپ می پوشند که همگی در این نوع محیط ها کاملا قابل قبول هستند. اما وقتی مستقیما به  رستوران ها می روید، نباید با لباس شنا پرسه بزنید. سوال دیگر این است که آیا آفتاب گرفتن زنان در ترکیه اشکالی دارد یا خیر؟

قطعا ترجیح شخصی در اینجا دخیل است، اما بسیاری از زنان مهاجر و توریستی می گویند که کاملا خوب است اگر به مکان هایی مانند آنتالیا، بدروم و مارماریس می روید، دیدن زنانی که در حال آفتاب گرفتن برهنه هستند، بی سابقه نیست. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ممکن است باعث جلب توجه بیشتر مردان شود. اگر به تنهایی سفر می کنید، این چیزی است که باید از منظر ایمنی در نظر بگیرید‌.

در مساجد و اماکن مذهبی چه بپوشیم؟

در ادامه مقاله در استانبول چی بپوشم؟ به سراغ مساجد و اماکن مذهبی می رویم. بازدید از مساجد و اماکن با اهمیت مذهبی در ترکیه تنها زمانی است که در پوشیدن لباس مناسب دقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، هنگام بازدید از مسجد آبی در استانبول، زن و مرد باید اطمینان حاصل کنند که شانه ها و زانوهای خود را پوشانده و زنان باید موهای خود را بپوشانند. بیشتر مساجد از جمله مسجد آبی بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا روسری هایی را قرض بگیرند.

با این حال، اگر قصد دارید در ترکیه اکتشافات مذهبی و فرهنگی زیادی انجام دهید، ارزش این را دارد که یک روسری کوچک را با خود همراه داشته باشید. به عنوان یک مسافر زن مخصوصا در بازارهای استانبول، ازمیر و قونیه می توانید روسری ها و  بسیار زیبایی را خریداری کنید. مطمئن باشید اگر بخواهید وارد مساجد و سایر بناهای اسلامی شوید اما پوشش سر خود را فراموش کرده اید، فرصت های زیادی برای برداشتن روسری های زیبا در بازارهای مختلف خواهید داشت.

در طول شب ها در ترکیه چه بپوشیم؟

ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و چسبنده و زمستان های خنک تر است. با این حال، در مناطق با ارتفاعات بالاتر، به ویژه در طول زمستان، آب و هوا سردتر است. بنابراین مردم لباس های گرم تری می پوشند. اما در تابستان لباس های مناسب با پاشنه بلند، تاپ، دامن یا کت و شلوار همگی انتخاب های محبوبی هستند. اگر به یک رستوران در استانبول یا هر یک از شهرهای ساحلی می روید، پوشیدن لباسهای غیر رسمی هوشمندانه معمولا انتخاب خوبی است.

اگر به جای مجلل تری می روید، مردان باید پیراهن، شلوار و کفش های بسته بپوشند. شما همیشه می توانید قبل از شروع به کار، الزامات خاصی را که یک مؤسسه فردی دارد بررسی کنید. دما در استانبول در تابستان می تواند به حدود 20 تا 22 درجه سانتی گراد کاهش یابد و در کنار تنگه بسفر یا در امتداد ساحل ممکن است سرد باشد. بنابراین یک ژاکت سبک بپوشید. در زمستان، باید انتظار داشته باشید که برای بیرون رفتن در شب، یک کت یا ژاکت سنگین تر داشته باشید، به خصوص اگر به سمت شرق آنکارا می روید.

موارد ایمنی مفیدی که باید در سفر به ترکیه در نظر بگیرید

اما از بحث در استانبول چی بپوشم؟ که بگذریم، ترکیه کشوری امن است، اگر چه کودتاهای نظامی اغلب مردم را نگران سفر به اینجا می کند. اما با این حال بیش از 40 میلیون نفر در سال 2022 به ترکیه سفر کرده اند و بیشتر بازدیدها بدون مشکل بود. تنها نگرانی ایمنی که باید در هنگام سفر به اینجا فکر کنید، خطر سرقت جزئی جیب بری، کیف قاپی و… است. این دسته از سرقت ها به خصوص در بازارهای شلوغ بیشتر اتفاق می افتند، اما نه بیشتر از هر شهر بزرگ دیگری در سراسر جهان. از آنجایی که بازارهایی مانند بازار بزرگ استانبول و بازارهای ازمیر اغلب می توانند بسیار شلوغ باشند، سرمایه گذاری روی یک کوله پشتی ضد سرقت برای سفرتان ایده خوبی است.

در استانبول چی بپوشم؟ خصوصا کفش !

برای سفر به ترکیه باید کفش های راحتی بپوشید زیرا بدون شک پیاده روی زیادی خواهید داشت. چه در حال شروع یک ماجراجویی عظیم بین المللی باشید و چه فقط می خواهید از تعطیلات آخر هفته در استانبول لذت ببرید، باید کفش مناسب ببرید. کفش هایی که با جوراب های راحت جفت می شوند، بیشتر برای پیاده روی در کاپادوکیه یا هر بخش دور از مسیر ترکیه مناسب هستند. اما وقتی هوا گرم است، احتمالا به کفش ها یا دمپایی های تنفس پذیرتر احتیاج خواهید داشت.

پیشنهاد می شود در این شرایط صندل های پیاده روی باز و راحت که انتخاب خوبی برای پیاده روی در بهار و تابستان هستند بخرید. برای این کار خرید برند colins برای صندل های راحت پیشنهاد بهتری است. ممکن است آن ها شیک ترین کفش های دنیا نباشند، اما گزینه ای راحت برای کاوش در شهر نیز هستند. همچنین فضای کمی را در چمدان شما اشغال می کنند. یک جفت کفش مجلسی یا پاشنه بلند برای شب ها و رزرو شام، چند صندل راحت، اگر قصد رفتن به سواحل را دارید، و چند دمپایی برای پوشیدن در هتل همراه خود بیاورید.

سوالات متداول؛ در استانبول چی بپوشم؟

آیا لباس خاصی برای رفتن به ترکیه وجود دارد؟

هیچ لباس خاصی برای سفر به ترکیه وجود ندارد و در بیشتر موارد شما باید هر چیزی که در آن احساس راحتی می کنید بپوشید. در مناطق ساحلی پوشیدن شلوارک، تی شرت و… خوب است. در واقع بسیاری از شهرهای ترکیه آزاد است. بنابراین سارافون و دامن و شلوار کوتاه و تی شرت تا زانو در شهرهای ترکیه خوب هستند.

با این حال، بسیاری از شهرهای دیگر مانند بورسا، آنکارا، قونیه، غازیانتپ و… از نظر پوشش سختگیرانه تر هستند. به همین خاطر در این مکان ها، بهتر است دامن، لباس بلند یا شلوار جین را انتخاب کنید. هیچ کس به احتمال زیاد چیزی به شما نمی گوید، اما بهتر است احترام بگذارید و همچنین توجه بقیه را به خود جلب نکنید.

گردشگران زن در استانبول چه بپوشند؟

شلوار یا شلوار جین و یک تاپ زیبا ترکیب مناسبی برای گردشگران زن در استانبول است. از آنجایی که این شهر بسیار آزادتر از سایر مقاصد کشور است، بنابراین پوشیدن دامن های بلند یا لباس های معمولی تا روی زانو اشکالی ندارد.

آیا زنان نباید در ترکیه شلوارک بپوشند؟

در مناطق ساحلی ترکیه مانند بدروم، مارماریس و آنتالیا گردشگران زیادی را خواهید دید که شلوارک پوشیده اند. در این مناطق و کنار سواحل، شلوارک به طور کلی مشکلی ندارد. اما همچنان باید از پوشیدن شورت فوق کوتاه خودداری کنید زیرا ترکیه یک کشور مسلمان است. در جاهایی مانند کاپادوکیه، استانبول، آنکارا و… باید پوشیده تر لباس بپوشید و از پوشیدن شلوارک خودداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا