اقتصادی

ریزش دلار به نفع طلای جهانی شد

قیمت طلا امروز، پنجشنبه (۸ فوریه) پیش از گزارش هفتگی مطالبات بیکاری که می‌تواند سرنخ‌های جدیدی از زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ارائه دهد، به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت.

به گزارش ترندونی، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۰۵۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه داری به ۴.۰۹۲۱ درصد کاهش یافت و شمش‌های بدون بازده را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد.

پس از اینکه گزارش حقوق و دستمزد ماهانه غیرکشاورزی هفته گذشته قوی‌تر از حد انتظار بود و نشانه‌هایی از قدرت پایدار در بازار کار را نشان می‌داد، سرمایه‌گذاران مراقب داده‌های هفتگی گزارش بیکاری در ایالات‌متحده خواهند بود.

مقامات فدرال رزرو می‌خواهند تا زمانی که اطمینان بیشتری به کاهش نرخ تورم به دو درصد داشته باشند، کاهش نرخ‌های بهره را متوقف کنند و دلایل متعددی برای احساس فوریت کمی برای شروع به‌زودی سیاست تسهیل یا حرکت سریع به محض انجام آن بیان کردند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ژانویه برای چهارمین ماه کاهش خود را تمدید کرد، در حالی که قیمت‌های تولیدکننده نیز کاهش یافت که نشان‌دهنده ریسک‌های کاهش تورم است که دومین اقتصاد بزرگ جهان با آن مواجه است زیرا در تلاش برای احیای قوی است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۲۳ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ثابت در ۸۷۹ دلار و ۵۹ سنت بود، در حالی که پالادیوم به پایین‌ترین حد پنج سال اخیر رسید و ۰.۲ درصد از دست داد و به ۸۹۳ دلار و ۳۱ سنت رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا