عمومی

ضرورت بیمه محصولات کشاورزی | خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی از کشاورزان خواست محصولات خود را بیمه کنند.

ضرورت بیمه محصولات کشاورزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ محترمی گفت: با توجه وارد شدن بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل به بخش کشاورزی، زیرساخت و مسکن استان مرکزی در مرداد پارسال، لازم است کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

او افزود: این خسارت ها تا بخش زیادی به ویژه در حوزه کشاورزی، لایروبی قنوات و کانال‌های انتقال آب جبران شد و ساماندهی این طرح‌ها با تامین تسهیلات بدون برگشت دولت، ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: باتوجه به خسارتی که در بخش کشاورزی و محصولات زراعی، باغی و دامی وارد شده خوشبختانه تامین اعتبار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کشاورزان هم آغاز شده است.

محترمی افزود: کشاورزان با توجه به خسارت صورت‌ گرفته به اداره های جهاد کشاورزی در استان مرکزی مراجعه و بر اساس حجم خسارتی که ارزیابی شده نسبت به دریافت تسهیلات ارزان قیمت اقدام کنند.

او با بیان اینکه بیشترین حجم خسارت در شهرستان‌های محلات و فراهان بوده است گفت: میزان تسهیلاتی که برای سیل مرداد ماه پارسال تعیین شده ۱۲۹ میلیارد تومان است که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا