سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی برای لاغری؛ خواص و نحوه مصرف

در این مقاله از سایت cnbc.com درباره خواص کره بادام زمینی برای لاغری صحبت کردیم. کره بادام زمینی یک خوراکی برای وعده صبحانه می کنیم. زمانی که صحبت از لاغری و کاهش وزن می‌شود، بیشتر مردم تصمیمات ناگهانی و عجیبی می‌گیرند. یکی از آن تصمیم‌ها این است که دیگر شب‌ها شام نخورند. فست فودهای چرب و مضر را از برنامه غذایی‌شان حذف کنند. هر روز پیاده‌روی کنند و به جای شام به خوردن یک بشقاب سالاد سبزیجات بسنده کنند. این تصمیمات اگر بنا به هیجانات و بدون اطلاع از پزشک باشد، نه تنها مثمرثمر نیست، بلکه در آینده‌ای نه چندان دور باعث صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان می شود. یکی از  قسمت‌های مختلف هر رژیم غذایی خوردن خوراکی‌هایی است که تا به حال تجربه آن را نداشتید و تصور می‌کردید که آن‌ها کمکی به کاهش وزن شما ندارند. به‌عنوان مثال بسیار مفید است و می تواند باعث کاهش وزن شما شود.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی، یک خوراکی است که دارای چربی‌های غیر اشباع شده و منبع خوبی برای فیبر، پروتئین، ویتامین B و ویتامین E و همچنین اسید فولیک است. خیلی از افراد به اشتباه بادارام زمینی را در دسته آجیل‌ها قرار می دهند؛ اما این طرز فکر اشتباه است. تمام آجیل ها حاصل یک میوه درختی مانند پسته، فندق، گردو و بادام هستند؛ اما بادام زمینی جزو حبوبات به حساب می‌آید. حال در ادامه مزایای را با هم مرور می‌کنیم.

ایجاد احساس سیری بلند مدت

کره بادام زمینی با توجه به مواد معدنی و ویتامین‌های مغذی که درون خودش دارد باعث می‌شود که شما برای مدت‌زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد. اگر شما مدل کره بادام زمینی بدون قند را مصرف کنید، اجازه نمی‌دهد که احساس گرسنگی به شما دست دهد. بنابراین از هر گونه انتخاب غذای اشتباه و خوردن هله و هوله‌های مضر جلو کرده می‌کند و افزایش وزن ناشی از خوردن آن‌ها را از بین می‌برد. طبق نظریه کارشناسان بهترین زمان برای مصرف کره بادام زمینی در اول صبح و به عنوان صبحانه است تا انرژی کافی برای ابتدای روز را داشته باشید. به همین خاطر یادگیری طرز تهیه غذا‌های سیر کننده صبحانه اهمیت بالایی برای سلامت انسان دارد.

ایجاد تعادل در سطح قندخون بدن

سطح قند خون، یکی از فاکتورهایی است که تعادل آن در سلامتی بدن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل همیشه حواسمان به مقدار قند خونمان باشد که از یک میزانی بالاتر و حتی پایین نیاید؛ زیرا هر کدام از آن‌ها باعث برهم خوردن تعادل بدن می شود. در این چند سال اخیر ابتلا به قند خون و دیابت، یکی از بیماری های شایعی است که امروز بسیاری از افراد به آن دچار می شوند. یکی از دلایل آن خوردن غذاهای فرآوری شده و نشاسته‌ای است. با این وجود خوردن خوراکی‌های مفید و طبیعی می‌تواند هم باعث افزایش انرژی بدن شود و هم مشکلی جدی ایجاد نکند. کره بادام زمینی با وجود شیرینی طبیعی، از افزایش وزن پیشگیری و همچنین از به هم خوردن تعادل قند خون جلوگیری می‌کند.

ریکاوری ماهیچه‌های بدن

علاوه تأثیر ، این خوراکی برای ریکاوری ماهیچه‌های بدن نیز مؤثر است. به این خاطر که کره بادام زمینی منبعی غنی از پروتئین است و از این طریق فشاز زیاد ناشی از تمرین‌ها و ورزش‌های سخت را جبران می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بعد از ورزش کردن حس ناتوانی و ضعف پیدا می‌کنید، حتما کره بادام زمینی را بعد از تمرینتان میل کنید تا انرژی از دست رفته را به بدنتان برگرداند. به همین دلیل حتما را یاد بگیرید تا همیشه یک صبحانه مقوی و پرانرژی برای خود و خانواده‌تان تدارک ببینید.

تأمین پروتئین مورد نیاز بدن

پروتئین یک درشت مغذی است که از اسیدهای آمینه متصل شده به هم ساخته شده‌اند. پروتئین در ترکیبات هر غذایی که می‌خورید حتی سبزیجات نیز وجود دارد. بدن انسان طوری طراحی شده است که نمی‌تواند پروتئین‌ها در خود ذخیره کند. به همنی دلیل نیاز است موادی را که دارای پروتئین هستند به‌طور مداوم مصرف کنید. طبق نظریه پزشکان تغذیه، برنامه‌های غذایی که در آن پروتئین کافی وجود دارد برای پیشگیری از افزایش وزن و حفظ تناسب اندام کارایی قابل قبول‌تری خواهند داشت.

تأمین انرژی مورد نیاز بدن

امروزه با ماشینی شدن زندگی، مردم بیشتر زمان خود را در بیرون از منزل و در محل کار خود می‌گذرانند. آن‌ها زمان کمی برای صرف صبحانه و حتی ناهار برای خود پیدا می‌کنند. در این شرایط یاد گیری به همراه کره بادام زمینی می تواند بسیاری از مشکل آن‌ها را حل کند. علاوه تاثیر ، این خوراکی کارایی های دیگری نیز دارد. کره بادام زمینی به خاطر داشتن ویتامین‌های مختلف مانند گروه B و همچنین مواد معدنی و مغذی مانند منگنز، مس و فولاد، انرژی قابل توجهی به بدن شما وارد می کند. همچنین با خوردن این خوراکی دیگر از خود نمی‌پرسید که و شما را از خوردن بسیاری از خوراکی‌ها بی نیاز می‌کند.

تأمین سلامت قلب ورزشکاران

اگر به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستید، مطمئناً ورزش هم می‌کنید. مصرف کره بادام زمینی خطر بروز بیماری قلبی را در ورزشکاران کاهش می‌دهد.

چطور کره بادام زمینی برای لاغری تاثیر گذار می شود؟

احتمالا این سؤال برای شما هم پیش آمده است که چگونه عمل می‌کند؟ خب در جواب باید به شما بگوییم که کره بادام زمینی کالری بسیار زیادی دارد اما نکته جالب توجه آن این است که این کالری به صورت آرام جذب بدن می‌شود و همین نکته احساس سیری به شما دست می‌دهد. همین نکته تأثیر کره بادام زمینی برای لاغری را بیش از پیش نمایان می‌کند. با این وجود این نکته را فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه کره بادام زمینی باعث بالا رفتن کالری و چربی خون بدنتان نیز می‌شود.

نحوه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

اگر فقط یک بار طعم کره بادام زمینی را چشیده باشید، مطمئناً نمی‌توانید از آن دل بکنید. بیشتر افراد با توجه به طعم بی‌نظیر آن مقداری زیادی را در طول شبانه‌روز مصرف می‌کنند. در صورتی که مصرف زیاد اصلا توصیه نمی‌شود. اگر شما هم جزو این دسته هستید دقت کنید که به اندازه 2 الی 3 قاشق غذاخوری در طی روز برای لاغری و استفاده از مواد مفید آن کافی است. به همین خاطر توصیه می‌شود که این مقدار کره بادام زمینی را در صبحانه یا میان وعده استفاده کنید تا جلوی پرخوری‌تان گرفته شود. همچنین از نیز غافل نشوید و آن را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید. پیشنهاد می‌شود مقاله را نیز حتماً مطالعه کنید.

در این مقاله خواص مصرف صحبت کردیم. کره بادام زمینی جزو خوراکی هایی است که اگر به اندازه مصرف شود علاوه بر خواص بسیار زیادی که دارد باعث لاغری و کاهش وزن نیز می‌شود. پزشکان تغذیه همیشه توصیه کرده اند که اگر می‌خواهید از خواص بهره مند شوید، بهتر است آن را در اول صبح یا به صورت میان وعده مصرف کنید. شما هم می‌توانید با خرید کره بادام زمینی از از طریق اپلیکیشن رژیم غذایی تحویل بزرگ در رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید.

روش‌های مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

هنگامی که  را با هدف کاهش وزن انجام می‌دهید ، به برچسب آن نگاه کنید. برخی از مارک‌های کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی شکر، نمک و مواد نگهدارنده هستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، برندهای طبیعی و خالص کره بادام زمینی بهترین انتخاب هستند. برچسب های تغذیه را بخوانید تا کمترین میزان سدیم و قند افزوده ممکن را، بیابید. پیشنهاد دیگر این است که به سراغ محصولات طبیعی و خالص بروید. نوعی از این محصول که به طور خالص فقط دارای یک ماده اولیه به نام بادام زمینی است بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. البته بعضی از این محصولات طبیعی نیز دارای مقادیر بسیار کمی از نمک هستند، که وجود آن موردی ندارد.

منبع: youtube.com

دکتر رضا غیاثوند

تدریس بیش از 300 واحد تغذیه در 10 سال گذشته برای دانشجویان رشته های تغذیه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و استاد راهنما 35 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10 دانشجو دکتری تغذیه.
دکمه بازگشت به بالا