اقتصادی

افزایش بیش از دو برابری سهمیه شکر کلان شهر اهواز

ترندونی/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سهمیه شکر کلانشهر اهواز از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۳ هزار تن رسیده است تا شکر مورد نیاز در اهواز تامین شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

محمد راضی جلالی در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۲ آذرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اقلام ضروری و مورد نیاز مردم به ویژه شکر مدت‌ها است در استان مردم را اذیت می‌کند.

به گزارش ترندونی، وی افزود: برای حل این مشکلات در استان همه دستگاه‌ها پیگیر هستند اما در برخی از حوزه‌ها و موارد و شهرستان‌ها شاهد ناهماهنگی‌هایی هستیم که با توجه به شرایط استان خوزستان زیبنده نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور است و زیبنده استان نیست که با ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد شاهد مشکلاتی در حوزه تامین باشیم.

راضی جلالی با بیان اینکه جلساتی در بحث شکر، مرغ و گوشت برگزار شده است تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم، گفت: اشکالاتی در بحث توزیع حواله‌های شکر وجود دارد که باید نسبت به حل این موارد از سوی جهاد کشاورزی اقدام شود و با صدور حواله‌های کمتر از ۱۰ تن و متناسب با نیاز، حواله در اختیار متقاضی قرار داده شود تا در بحث شکر کمبود نداشته باشیم.

وی با اشاره به مصوباتی برای حل مسایل شکر در اهواز عنوان کرد: سهمیه شکر کلانشهر اهواز از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۳ هزار تن رسیده است تا شکر مورد نیاز در اهواز تامین شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

راضی جلالی با بیان اینکه مدیریت توزیع شکر به شکل فله باید در استان انجام شود، افزود: اگر بسته‌بندی را فراموش کنیم اشتغال و بازار شکر بسته‌بندی را از دست خواهیم داد اما نباید همه شکر به سمت بسته‌بندی برود و باید شکر به صورت فله نیز عرضه شود و به هر دو شکل شکر در استان توزیع شود.

وی گفت: آخرین حلقه زنجیره نظارت بر بازار، تعزیرات است و ابتدا باید سازمان‌های متولی نظارت داشته باشند و در انتهای کار تعزیرات وارد ‌عمل شود و با متخلف برخورد ‌کند.

راضی جلالی با انتقاد از بالا بودن قیمت مرغ در استان افزود: اختلاف قیمت مرغ در خوزستان با دیگر استان‌ها و میانگین کشور حدود ۸ هزار تومان در هر کیلوگرم است و این عدد اختلاف زیادی است که باید تلاش شود قیمت مرغ در استان کاهش یابد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اینکه در استان در بحث مرغ کمبود نداریم این است که قیمت بالا است و توان مردم پایین آمده است. باید تلاش کرده و به شکلی اقدام کنیم که وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند با برنامه کوتاه مدت نسبت به کاهش قیمت اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: قیمت گوشت قرمز در بازار سرسام آور است و هر کیلوگرم ۵۴۰ هزار تومان و بسیار بالا است و هر کسی توان خرید گوشت قرمز را ندارد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا