عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تنظیم درجه یخچال قدیمی

تنظیم درجه یخچال قدیمی

یکی از موارد مهم در نگهداری از یخچال فریزر ها، تنظیم دمای داخل یچال و فریزر می‌باشد. اگر دمای یخچال را خیلی کم در نظر بگیرید، مواد غذایی درون آن یخ می‌زند و اگر دمای یخچال را خیلی زیاد در نظر بگیرید، مواد غذایی در آن فاسد می‌شود. بنابراین  باید به گونه ای تنظیم شود که مواد غذایی را در بهترین حالت و برای مدت طولانی تری نگهداری کند. شرکت کارمین هر چه بهتر شدن و تخصصی شدن خدمات لوازم خانگی و جلب حداکثر رضایت مشتریان است

اگر شما نحوه تنظیم دمای یخچال خود را می‌دانید، اما نمی‌دانید چه دمایی برای یخچال مناسب است می‌توانید مقاله ی  که در این رابطه می‌باشد را مطالعه نمایید.

ما در ادامه نحوه تنظیم دمای یخچال های قدیمی و جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تنظیم درجه یخچال قدیمی یا معمولی

در واقع تمام یخچال فریزر ها چه معمولی و چه دیجیتال، به یک صورت کار می‌کنند و با یک سیستم سرمایشی مشابه، داخل یخچال و فریزر را خنک می‌کنند، اما بخش مربوط به مدیریت کردن دمای داخل یخچال و فریزر و تنظیم دمای یخچال فریزر در یخچال های معمولی با استفاده از ترموستات انجام می‌شود و در یخچال فریزر های دیجیتال با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی انجام می‌شود.

تنظیم دمای یخچال با ترموستات

برای تنظیم دمای یخچال فریزر های معمولی با استفاده از ترموستات، می‌توانید طبق مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  • معمولا درجه ی اهرمی که برای تنظیم دمای یخچال وجود دارد، دارای درجه هایی بین 1 تا 5 و یا 1 تا 9 می‌باشد.
  • چنانچه این درجه اهرمی را روی 0 قرار دهید، یخچال را خاموش کرده اید و یخچال دیگر فعالیت نمی‌کند.
  • چنانچه این درجه را روی و یا که حداکثر می‌باشد، قرار دهید، یخچال با حداکثر توان خود کار می‌کند.
  • در صورتی که می‌خواهید دمای داخل یخچال در حالت متوسط بوده و نه سرد باشد و نه گرم، این درجه را روی حالت میانی قرار دهید.
  • برای حالت بالا، چنانچه درجه ی یخچال دارای 5 حالت بود باید آن را روی 3 قرار دهید و اگر دارای 9 حالت بود باید آن را روی 4 قرار دهید.
  • چنانچه مواد غذایی و نوشیدنی هایی که از یخچال برمی‌دارید، خنک نیست و می‌خواهید خنک تر باشد، تنها کافیست درجه یخچال را کمی بالا ببرید.

توجهپس از تنظیم درجه یخچال، انتظار نداشته باشید که خیلی زود نتیجه آن را مشاهده نمایید، معمولاً پس از 24 ساعت، دمای یخچال متناسب با دمای جدید، سرد تر و یا گرم تر می‌شود.

مطلب پیشنهادی

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

همانطور که می‌دانید یخچال فریزر ها و ساید بای ساید های جدید، دارای صفحه نمایش برای تنظیمات یخچال می‌باشند. در این صفحه نمایش دمای دقیق داخل یخچال و فریزر را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از دکمه های لمسی و یا غیر لمسی، این دما را بیشتر و یا کمتر کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم دمای یخچال و فریزر بر روی صفحه نمایش انجام می‌شود.
  • برای تنظیم دمای بخش یخچال باید از گزینه ی Fridgeاستفاده نمایید.
  • برای تنظیم دمای بخش فریزر باید از گزینه ی Freezerاستفاده نمایید.

توجهچنانچه قبلاً صفحه نمایش را قفل کرده اید، ابتدا آن را از حالت Lock به حالت UnLockتغییر دهید و سپس این کار را انجام دهید. همچنین اگر صفحه نمایش یخچال شما کار نمی‌کند، بررسی کنید که در قسمتی از صفحه نمایش کلمه ی Lock نوشته نشده باشد. اگر نوشته شده بود، آن را غیر فعال نمایید.

برای این گزینه می‌توانید از مقاله ی  برای فعالسازی و غیرفعال سازی قفل یخچال استفاده نمایید.

بهترین دمای یخچال در زمستان و تابستان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای  در هر یک از فصل های زمستان و تابستان، باید دمای یخچال و فریزر را روی چه دممایی تنظیم کنیم؟

در فصل زمستان، دمای محیط سرد بوده و نیاز نیست که دمای داخل یخچال را روی دمای خیلی پایین تنظیم کنید، اما در تابستان که دمای محیط خیلی گرم می‌شود، برای نگهداری بهتر از مواد غذایی، می‌توانید دمای داخل یخچال فریزر را کمی سرد تر در نظر بگیرید.

زیرا  تحقیقات نشان داده که حتی اگر درب یخچال نیز بسته باشد، دمای محیط روی دمای داخل یخچال تاثیر می‌گذاردعلاوه بر این با هر بار که درب یخچال را باز و بسته می‌کنیم، دمای داخل یخچال از یخچال خارج شده و دمای محیط، وارد یخچال می‌شود. موقعیت کارمین مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی را در گوگل مپ کارمین ببینید.

بهترین دمای یخچال و فریزر در فصل تابستان

  • چنانچه یخچال شما از نوع ترموستاتی و معمولی می‌باشد، آن را روی و یا تنظیم کنید.
  • اما چنانچه یخچال شما از نوع دیجیتالی بوده و دمای آن با استفاده از صفحه نمایش تنظیم می‌شود، دمای یخچال را روی +3 و یا +4 درجه سانتی گراد قرار دهید و دمای فریزر را  روی -18 الی -20 درجه سانتی گراد قرار دهید.

بهترین دمای یخچال و فریزر در فصل زمستان

  • اگر یخچال فریزر شما از نوع ترموستاتی می‌باشد، آن را روی و یا قرار دهید.
  • در صورتی که یخچال فریزر شما از نوع دیجیتالی بوده و دارای صفحه نمایش می‌باشد، دمای یخچال را روی +4 و یا +5 درجه سانتی گراد قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 الی -19 درجه سانتی گراد قرار دهید.

تماس با ریک سرویس

چنانچه نیاز به  داشتید، می‌توانید همه روزه حتی روز های تعطیل، از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن، تگنسین تعمیرکار را به محل شما اعزام کنیم. همچنین لازم به ذکر است که تمام تعمیرات ریک سرویس دارای 1 سال گارانتی می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا