حوادث و رویدادها

کلاهبرداری با ترفند اجاره منزل/ متهم به ۲۱ فقره کلاهبرداری دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد نگهبان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری مشابه از شهروندان از طریق سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.  در بررسی اظهارات مالباخته‌ها مشخص شد این افراد همگی در سایت‌های واسطه‌گر آگهی‌های اجاره منازل را دنبال می‌کردند و در پی مشاهده یک آگهی اجازه منزل و تماس با فرد آگهی‌دهنده از آن‌ها مبالغی بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال بیعانه گرفته و در زمان مراجعه حضوری متوجه می‌شوند از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

نگهبان با اشاره به شناسایی متهم و دستگیری وی، توضیح داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی اظهارات مالباختگان و یک سری تحقیقات فنی بر روی سرنخ‌های دیجیتالی به جا مانده متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.  متهم در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به ۲۱ فقره کلاهبرداری از طریق انتشار آگهی غیرواقعی از شهروندان در شهر‌های مشهد، برازجان، سیرجان، قم، گچساران اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد مطرح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی با صدور حکمی روانه زندان مشهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی، نگهبان تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم هنگام خرید کالا و خدمات در سایت‌های واسطه‌گر از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا و خدمات خودداری کنند، زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه توسط فروشنده، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نیست.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا