اقتصادی

پیشنهاد به دولت جدید برای ساماندهی بازار مرغ

نایب رئیس انجمن طیور گفت: “کیفیت و قیمت مواد اولیه دامی ، واکسن ها و عناصر کمیاب از مهمترین چالش های صنعت طیور است.” با استفاده از ابزارهای موجود ، با کمک فعالان این بخش و بهره گیری از تخصص متخصصان ، این صنعت را به یک فرصت تبدیل کنید.

وی در مصاحبه با ترندونی حبیب اسدالله نژاد ، در پاسخ به این س askedال که صنعت مرغداری کشور با چه مشکلاتی روبرو است و دولت آینده باید چه تدابیری را برای رسیدگی به موضوعات در دستور کار خود اتخاذ کند ، گفت: “علیرغم این واقعیت که چندین سال است این اساس ، اما در عمل دولت توجه زیادی به مسئله تولید داخلی نکرده است. بنابراین ، در سال های اخیر ، بیشتر انرژی تولیدکنندگان ، به ویژه مرغداران ، صرف مشکلات و حاشیه ها شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که دولت آینده با استفاده از فرصت ها ، کمک به فعالان این بخش و استفاده از نظرات کارشناسان آنها ، چالش ها و بحران های صنعت طیور کشور را به فرصت تبدیل کند. این صنعت می تواند برای کشور درآمد کسب کند. در ایجاد شغل و در عین حال تأمین پروتئین مورد نیاز افراد در سبد غذایی م isثر است.

نایب رئیس انجمن مرغداران گفت: تولیدکنندگان از نوسانات ناگهانی قیمت شکایت دارند و گفت: تولید باید ساماندهی شود ، تولیدکنندگان اطمینان داشته و قیمت ها تثبیت شود. مصرف کنندگان همچنین از نوسانات قیمت در بازار ناراضی هستند. اگر تولید سازمان یافته باشد ، مطمئناً سودآوری از طریق توزیع مmentsسسات و بازار طیور کاهش می یابد.

به گفته وی ، ساماندهی بازار مرغ به این بستگی دارد که آیا دولت در داخل خانه بدون در نظر گرفتن نظرات فعالان و کارشناسان تصمیم گیری نخواهد کرد.

اسدالله نیاد با تأکید بر اینکه تأمین و قیمت مواد اولیه یکی از مهمترین چالشهای صنعت طیور است ، اظهار داشت: کیفیت مواد اولیه حیوانی ، عناصر کمیاب و واکسن مطلوب نیست. از طرف دیگر ، قیمت آنها نوسان دارد. ما پیشنهاد می کنیم که دولت آینده نظارت بیشتری بر مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تومانی داشته باشد. همچنین مالکیت را به سازمان های بخش خصوصی انتقال دهید. یعنی دولت به جای اینکه در همه امور دخالت کند و دستورالعمل بدهد ، باید نقش ناظر داشته باشد و به سازمانها اجازه دهد وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا