اقتصادی

آرامش بازار با اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور

وزیر جهادکشاورزی گفت: با اقدامات اردوگاه مرغ کشور صلح در بازار حاکم شده است.

به گزارش ترندونی ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست سازمان مرغداری کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی رغم تولید کافی مرغ در کشور ، تصویر نامطلوب از وضعیت و پتانسیل تولید طی دو ماه گذشته. “تصمیم گرفته شد ستادی یا اردوگاهی برای ساماندهی مرغ ها تشکیل شود و مسئولیت آن به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

وی افزود: این پایگاه كه اساساً یك واحد بزرگ هماهنگی و هماهنگی برای كلیه دستگاههای مدیریت بازار است ، عصر روز 4 آوریل كار خود را آغاز كرد و در روزهای پنجشنبه و جمعه به كار خود ادامه داد و تصمیمات بسیاری نیز اتخاذ شد. در این مورد. “تصمیم گرفته شد که یکی از این تصمیمات برنامه ریزی استانهایی باشد که با قیمت مرغ دست و پنجه نرم می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استانها با مشکل قیمت در تهران ، البرز ، سیستان و بلوچستان و همچنین نظارت بر سیستم توزیع و حجم توزیع و عرضه مرغ در استانهای مختلف روبرو بودند.

وی افزود: “با توجه به اینکه اطمینان داشتیم طبق برنامه ما مرغ به اندازه کافی تولید می شود ، در روز شنبه حدود 1116 تن مرغ و امروز بیش از 1450 تن مرغ وارد کردیم. ورود مرغ ادامه دارد و ما برای استان البرز آماده هستیم.

خاوازی ادامه داد: “مطابق با این روند ، بازار دیگر آشفته نیست و بازدیدهای من از عمده فروشی ها و خرده فروشی ها و سوپرمارکت ها شرایط توزیع را مطلوب تر کرده و رضایت مصرف کننده را بوجود آورده است ، اتفاقی که می توانست دو و نیم رخ دهد. چند ماه پیش. “زیرا تولید به اندازه کافی وجود داشت.

وزیر کشاورزی در جهاد گفت: اردو طوری برنامه ریزی شده است که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

ممنوعیت برش و بسته بندی مرغ تا اطلاع ثانوی

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات مربوط به تهیه و توزیع مرغ در اردوگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، خاطرنشان کرد: تمام سوراخ هایی که مرغ را از دهک های پایین جامعه خارج می کرد شناسایی شد ، از طرف دیگر غرفه های میوه و مزارع سبزیجات ، نیازها و علیرغم شیوع زیاد مرغ ، این باعث ایجاد صف شده است.

خاوازی ادامه داد: تولیدکنندگان ، وزارت کشور ، وزارت صمت ، وزارت اطلاعات و دادگستری به کمک ما آمده اند تا بتوانیم آرامش را در بازار ایجاد کنیم و تا ثبات کامل بازار نظارت کنیم. “

وی در مورد اقدامات موقت اردوگاه سازماندهی مرغ گفت: موضوع دیگر بسته بندی مرغ در زنجیر و واحدهای بزرگ تولید بود كه با قیمت بسیار بالایی عرضه می شد ، بنابراین بسته بندی مرغ را تاكنون ممنوع كرده ایم. “

وزیر کشاورزی در جهاد ادامه داد: واحد بسته بندی مرغ در هر شیفت حدود 365 تن مرغ وارد کرد و این اداره سه شیفت کار کرد و در حالی که ما با از دست دادن شغل مخالف هستیم ، بسته بندی و تهیه مرغ با قیمت بالاتر برای مردم چندان مهم نبود چیز خوب ممنوع شد

وی افزود: علی رغم اینکه ریاست جمهوری و دولت با افزایش قیمت مرغ موافقت نکردند ، اما به دلیل اینکه در بخش مرغ از اکتبر سال گذشته افزایش قیمت نداشته ایم ، هزینه های تولید مانند حمل و نقل ، ریز مغذی ها و جوجه های یک روزه افزایش یافت و ارز 4،200 بود. “تومان”. “همچنین 40-50٪ هزینه تولید مرغ را پوشش داد و دولت موافقت کرد قیمت مرغ را به کیلویی 24900 تومان افزایش دهد.

وزیر کشاورزی در جهاد ادامه داد: “ما جلسات زیادی با تولیدکنندگان و کارشناسان اقتصادی داشتیم و علی رغم میل باطنی و فقط برای ثبات تولید ، افزایش قیمت توافق شد و قیمت مرغ زنده در آن زمان 17100 تومان بود. . تحویل به کشتارگاه. “مرغ باید با قیمت 23300 تومان به عمده فروشان تحویل داده شود و عمده فروشان باید آن را با قیمت 24900 تومان به خرده فروشان عرضه كنند.

خاوازی اظهار داشت که سازمان طیور مرغ کشور با بررسی کلیه م componentsلفه های مربوطه و هماهنگی این م componentsلفه ها در بخش مرغداری ، موافقت خواهد کرد که کمبود مرغ و در نتیجه افزایش بیش از حد قیمت مرغ. بازار تکرار نخواهد شد.

وی افزود: یک سال برای تولید مرغ ، گله اجداد ، گله مادر ، مرغ یک روزه و ذخایر حیوانات به اندازه کافی برای تولید گوشت مرغ در نظر گرفته شده است.

وزیر کشاورزی در جهاد تأکید کرد که هزینه های دام به اندازه کافی تأمین شده و تمام اجزای مرغداران طی 5 ماه گذشته 100 درصد بوده است.

وی در مورد نظارت کامل بر وزارت صمت و مجازات گفت: “امیدواریم بازار به خوبی تثبیت شود. در دو روز گذشته مرغ های زیادی به تهران آمدند که دیروز 70 تن و امروز 200 تن مازاد مرغ داشتند. بازار.”

خاوازی در مورد رفتار با مجرمان در بازار مرغ گفت: بسیاری از مجرمان توسط مقامات جنایی و دادستان مورد تحقیق قرار می گیرند و این افراد تولیدکننده ، کشتارگاه ها و کامیون های حمل مرغ هایی هستند که در میانه راه ناپدید شده اند اما کار مسیر در جای خود قرار دارد. “به طوری که دیگر چنین حفره هایی در آن وجود ندارد.

وزیر جهاد جهاد کشاورزی اقدام بعدی را که باید در اردوگاه طیور مشاهده شود تولید پیمانی دانست و اظهار داشت: تولیدکننده مرغ باید تولید و برای ارائه این محصول به وزارت جهاد کشاورزی و سکوت جهاد تحویل داده شود. به موقع از طریق رهبران خصوصی و دولتی

خاوازی با اشاره به اینکه ثبت سفارش مواد اولیه دامی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی در جهاد است ، اظهار داشت: با دارا بودن ابزارهای خوب تولید مرغ ، برخی از واردکنندگان واردات خوراک مرغ را متوقف کرده اند و از این پس همه تولیدکنندگان می توانند مرغ وارد کنند. تغذیه کردن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا