اقتصادی

از بازار اقلام اساسی خوزستان چه خبر؟

ترندونی/خوزستان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: در این شرایط اگر کسی کالایی را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند. با آنها به شدت برخورد خواهد شد..

علی رحم کریمی در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز تایید نشده است اما نوسانات قیمت آن زیاد نبوده و در حال حاضر قیمت آن در بازار ثابت است. قیمت برنج، شکر و سایر اقلام اساسی کاهش یافته و ارزان‌تر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: تخم مرغ مدتی گران بود اما اکنون ثابت و با قیمت مصوب است و قیمت روغن 5 تا 10 درصد کاهش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درباره قیمت کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر قیمت کالاها به عرضه و تقاضا بستگی دارد و افزایش عرضه منجر به کاهش قیمت کالاهای اساسی می شود. همچنین پس از آزادسازی یارانه ها، مصرف سرانه تا حدودی سیستماتیک شد و کاهش قدرت خرید مردم می توانست بر قیمت ها تأثیر بگذارد، اما در غیر این صورت عرضه مناسب تر شد و هزینه ها برای تولیدکننده مناسب تر شد.

کریمی دلیل کاهش قیمت برنج خارجی را آزاد شدن واردات برنج عنوان و بیان کرد: فصل تولید برنج در حال حاضر در حال انجام است و برنج شمال در حال تولید و عرضه به بازار است.

وی در خصوص قیمت سایر کالاهای عمده نیز افزود: قیمت شکر بسته بندی کیلویی 23 هزار تومان و شکر بسته بندی نشده کیلویی 20 هزار و 900 تومان است. قیمت قطعی هر کیلوگرم مرغ 59 هزار تومان است. تومان اما در بازار کمتر از مصوبه است و از 50 تا 58 هزار عرضه می شود. تومان.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: در این شرایط اگر کسی کالایی را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند. با آنها به شدت برخورد خواهد شد..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا