اقتصادی

ریز موجودی کالای اساسی در بنادر/امکان ترخیص فوری ۲.۷ میلیون تن

به گفته معاون فنی گمرک ایران ، در حال حاضر حدود 3.5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که حدود 2.7 میلیون تن از جمله پنج قلم کالا با استفاده از امکانات تعیین شده می تواند بلافاصله خارج شود.

مهرداد جمال اروانقی در گفت وگو با ترندونی ، آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در هشت کالا در بنادر را تشریح کرد و در این زمینه توضیح داد: اخیراً توافقات بین دستگاه های مربوطه امکان داشتن پنج کالا بدون کد رهگیری ترخیص را فراهم کرده است. بودن.

وی با بیان اینکه تشریفات گمرکی و ترخیص کالا نیاز به کد رهگیری بانک مرکزی دارد که اثبات مبدا ارز باشد ، افزود: دانه های روغنی و روغن خام برای تکمیل ترخیص کالا از گمرک و ترخیص سریع گمرک این کالاها به کد رهگیری بانکی نیاز ندارند. .

معاون وزیر فناوری و گمرک ایران نیز 3.5 میلیون نشان داد. تن جزئیات موجودی کالاهای اساسی و اظهار داشت: تا به امروز حدود یک میلیون و 490 هزار تن ذرت ، 339 هزار تن جو ، 237 هزار تن سویا ، 395 هزار تن روغن خام و بیشتر. از 255000 تن دانه های روغنی در بنادر است.

وی افزود: در این حالت می توان بلافاصله بدون نیاز به کد رهگیری ، 2.7 میلیون تن کالا از 3.5 میلیون تن کالاهای اساسی شامل پنج عنصر سویا ، جو ، ذرت ، دانه های روغنی و روغن خام را پاک کرد.

اروانقی همچنین به وضعیت سه کالای دیگر اشاره کرد و افزود: تا هفته گذشته بنادر بیش از 360 هزار تن گندم ، 380 هزار تن شکر و حدود 200 هزار تن برنج داشتند.

اطلاعات موجودی کالاهای اساسی در بنادر

این مقام گمرکی ایران موجودی کالاهای اساسی در بنادر را اعلام کرد و گفت: از 3.5 میلیون تن کالای اساسی بیش از 2.3 میلیون تن در بندر امام خمینی (ره) ، 378 هزار تن در شهید رجایی ، 110 هزار نفر در انزل ، 368 هزار نفر در امیرآباد ، 1230 نفر در شهید باهنر

وی ادامه داد: علاوه بر این 897 تن از این کالاها در بندر بوشهر ، 30 هزار تن در چابهار ، یک هزار و 650 تن در هورامشهر ، 154 هزار تن در نوشهر ، 75 هزار تن در فریدون کنار و 10 هزار و 500 تن در آستارا ذخیره شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا