جامعه و خانواده

محدودیت توسعه صنایع در تهران، نیازمند بازنگری / لزوم تحقق جهش در صنعت و تولید استان تهران

استاندار تهران با تاکید بر اینکه استان تهران برای دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند جهش در صنعت و تولید است، گفت: تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر عهده معاونت اقتصادی استانداری تهران خواهد بود.

به گزارش ترندونیمحسن منصوری در بازدید از تقسیمات صنعتی شهرستان بهارست در جمع خبرنگاران گفت: طبق روال هر هفته پنجشنبه ها برای رفع مشکلات تقسیمات صنعتی به شهرستان های تهران سر زدیم. سفرهای شهری نیز شامل جلسات ستاد امداد و رفع موانع تولید است که به طور ویژه به مشکلات واحدهای صنعتی می پردازد.

وی افزود: برخی از مسائل و مشکلات موجود در تقسیمات صنعتی ماهیت کلی و برخی مصداق دارد. بر این اساس، در حوزه مشکلات عمومی، برخی از مقررات ما فرسایشی و قدیمی است و نیاز به بازنگری دارد. برخی از این قوانین مربوط به 50-60 سال پیش است و در آن زمان وضع شده است.

وی ادامه داد: البته موضوع محیط زیست و هوای پاک برای ما بسیار مهم است اما این قوانین نیاز به بازنگری دارند. بدون شک با نرم افزار سال قبل نمی توان امروز 15 میلیون را مدیریت کرد. بر این اساس این موضوع در یک رزمایش گروهی با حضور نمایندگان 10 دستگاه در حال رسیدگی است و کار بیشتر در این زمینه در دستور کار قرار دارد، البته برخی موارد باید در سطح دولت رصد شود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برای رونق توسعه صنعتی و تولید باید به این مشکلات رسیدگی شود، گفت: بی شک رشد صنعتی امکان پذیر است. امروز از یک مجتمع پروفیل در بهارست بازدید کردیم که در حال حاضر 600 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند. اما مشکل این است که مواد اولیه به دست سازنده نمی رسد. دولت می تواند در این زمینه کمک کند. از این رو سعی داریم بخشی از مواد اولیه این مجموعه را تهیه و مشکلات آن را برطرف کنیم. این مجموعه با درک این مشکل می تواند برای هزار نفر دیگر شغل ایجاد کند.

وی افزود: از دو گروه دیگر نیز بازدید کردیم که طرح توسعه خودرو در دستور کار بود. برنامه های کلی یک طرح توسعه امروز در جلسات ستاد کل آن تصویب شد و مجموعه بعدی نیاز به برنامه توسعه بیشتری دارد. که تصمیم به انجام این کار گرفته شد.

وی ادامه داد: در ستاد تحول و رفع موانع تولید، معاونت اقتصادی استان بر تمامی موارد و پیگیری مصوبات این سفرها تمرکز دارد. بخش بعدی این جلسات به بررسی مصوبات قبلی و اجرای آنها می پردازد.

وی تاکید کرد: برای سال 1401 رشد از 7.4 درصد به 7.6 درصد پیش بینی شده است که هدف بلندمدت محسوب می شود. برای رفع این مشکل نیاز به یک جهش در صنعت و تولید در استان تهران است که امیدواریم با این مصوبات محقق شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا