اقتصادی

امکان توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست سازمان شهر‌های کوچک صنعتی و صنعتی ایران گفت:

به گزارش ترندونی، حمید جلالوندی در نشست هم اندیشی کارگران و مدیران استانی سازمان شهرهای کوچک صنعتی و صنعتی ایران، گفت: از سال 1396 که این مأموریت به اداره کل حفاظت محیط زیست تفویض شد، 59 درخواست برای ارزیابی زیست محیطی انجام شده است. ارائه شده است. شهرستان ها و نواحی صنعتی زیر 350 هکتار از اراضی استان ها و 21 مورد با مساحت بیش از 350 هکتار در کمیته ملی ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست تایید شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تایید 80 درخواست ارزیابی زیست‌محیطی مناطق شهری و صنعتی در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: مدیریت HSE سازمان صنایع کوچک و صنایع کوچک . شهرهای ایران ضوابطی را برای استقرار تمامی رده‌ها تا رده 7 بر اساس پهنه‌بندی شهرها و نواحی صنعتی صادر کردند.

مدیرکل دفتر ارزیابی محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست همچنین افزود: مناطق مطابق با صادر خواهد شد

به گفته جلالوندی، در پنج سال گذشته 167 هزار استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت شده که 94 درصد آن مثبت و چند درصد باقی مانده مربوط به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی است که یکی از چالش های پیش روی این صنعت است.

وی با بیان اینکه ضوابط و مقررات تاسیس صنایع در سال های 1396 و 1397 بازنگری شده است، گفت: این ضوابط در حال حاضر برای بهبود فضای کسب و کار در حال بازنگری است.

مدیرکل دفتر ارزیابی محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به بی نیازی شهرها و اماکن صنعتی تا 100 هکتار و شهرک های تخصصی برق خورشیدی به ارزیابی زیست محیطی گفت: حفاظت محیط زیست تلاش های لازم را انجام خواهد داد. آژانس برای دستیابی به موارد فوق.

عدم رعایت حریم در ضوابط مسکن شهری و صنعتی و توسعه شهری و روستایی و جانمایی نواحی شهری و صنعتی و چالش های توسعه نواحی شهری و صنعتی مناطق حفاظت شده، تصویب شورای مقررات زدایی در مورد اصلاح بند (3) تشکیلات. و ضوابط چیدمان، گزینه توسعه نواحی صنعتی موجود در 50 کیلومتری اصفهان و 30 کیلومتری. از جمله موضوعات کلانشهرهای مصوب هیئت وزیران و انعقاد تفاهم نامه همکاری برای تسهیل توسعه صنعت در شعاع 120 کیلومتری تهران بود. در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا