اقتصادی

پیشنهادهای ضدمحیط زیستی وزارت صنعت برای رفع موانع تولید/ اقتصاد را بهانه نکنیم

وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخیراً برخی از قوانین زیست محیطی را به عنوان مانعی برای تجارت معرفی کرده است. اگر محیط زیست نباشند ، وضعیت محیط رو به وخامت می رود.

به گزارش ترندونی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخیراً در یک کارگروه موانع تجارت در کشور را شناسایی کرده و 19 مورد مجوز و مراحل تولید مختل را برای بررسی و حذف به هیئت نظارت بر مقررات ارسال کرده است.

در بعضی از قسمتهای این نامه ، قوانین و مجوزهای زیست محیطی به عنوان موانعی برای انجام تجارت ذکر شده است که از جمله آنها می توان هنگام تاسیس واحدهای تولیدی صنعتی (رعایت موارد زمان بر) مجوز رعایت مقررات و قوانین زیست محیطی را کسب کرد. ، برای دریافت مجوز برای مطابقت با معیارهای زیست محیطی هنگام راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی ، برای دریافت مجوز مطابقت با قوانین زیست محیطی و معیارهای کلیه فعالیت های تولیدی (مطابق با ماده 11 قانون هوای پاک) .

از سوی دیگر ، وزارتخانه مقاومت سازمان محیط زیست در برابر فعالیت های معدنی در چهار منطقه زیست محیطی را به عنوان یکی دیگر از موانع تجارت و تولید در کشور معرفی کرد.

وی گفت ، همه این مسائل باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی شده است مسعوداس تجریشی – معاون حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست – این بهانه های وزارت صنعت است و بدون این قوانین و مقررات زیست محیطی ، اوضاع زیست محیطی خراب می شد.

وی با ترندونی مصاحبه می کند وی با اشاره به اینکه اصل مشکلات زیست محیطی این است که مسائل زیست محیطی از آخرین اولویت های کشور است ، گفت: تمام تلاش ما در سال های اخیر این بوده است که هرچه سریعتر به مسائل زیست محیطی پاسخ دهیم. به عنوان مثال ، متوسط ​​مدت ارزیابی زیست محیطی پروژه های بسیار بزرگ در سازمان حفاظت محیط زیست چهار ماه بوده است ، بنابراین در مارس سال گذشته و همزمان با پایان سال هیچ پروژه مبهمی در سازمان حفاظت محیط زیست وجود نداشته است. .

تجریشی همچنین گفت که در سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر بیش از 175 توسعه ، اقتصادی و غیره داریم. پروژه هایی که حدود یک سوم آنها بدون ارزیابی زیست محیطی به پایان رسید ، تأکید کردند: سازمان محیط زیست مسئول مسائل خاص زیست محیطی دستگاه های مختلف است. . متناوباً ، پروژه می تواند بدون مجوز زیست محیطی آغاز شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: بنابراین امروزه صنایع زیادی در کشور وجود دارد که بدون مجوزهای زیست محیطی فعالیت می کنند. ما از همه این صنایع خواسته ایم تا مشکلات زیست محیطی خود را برطرف کنند و با دریافت وام از صندوق ملی محیط زیست به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید مشکلات تجاری به سمت محیط زیست باشد ، گفت: بهتر است وزارت صنعت ، معدن و تجارت به ما بگوید که به طور خاص کدام یک از پروژه ها توسط محیط زیست متوقف شده است. ما باید شرایط زمین را در نظر بگیریم. در حال حاضر وضعیت آب در کشور خوب نیست ، بنابراین باید در اختصاص آب به پروژه ها احتیاط کنیم. اگر محیط با پروژه در تعارض باشد ، ممکن است به دلیل ارزیابی محیطی ناقص یا ناکارآمد باشد.

تجریشی افزود: ظرفیت بار صنعتی در بسیاری از مناطق کشور از ظرفیت آن مناطق بیشتر شده است و اکنون دیگر نمی توانیم هرجا بخواهیم پتروشیمی یا پالایشگاه راه اندازی کنیم. متأسفانه در کشور اول ما یک صنعت راه اندازی کردیم و سپس بدنبال آب برای آن هستیم که باعث می شود با مشکلاتی از قبیل رانش زمین و … روبرو شویم.

به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، برخی از معیارهای گزارش توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین شده است. از جمله اینکه گیاهان سیمان به دلیل گرد و غبار نباید در مجاورت گیاهان غذایی باشند. متأسفانه ، برخی به دنبال هرگونه قانون و مقررات مربوط به این موضوع در کشور هستند. در این صورت ، ما هرج و مرج و صدها مشکل دیگر را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با از دست دادن اقتصاد نمی توانیم الزامات زیست محیطی را از بین ببریم. رهبر همچنین موضوع را برجسته کرد و حتی از فعل “سرزنش” در سخنرانی های مارس خود برای تخریب محیط زیست استفاده کرد.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، تجریشی با بیان اینکه وزارت صنعت در حال حاضر به دنبال تحقیق در مورد فعالیت های استخراج در مناطق زیست محیطی نیست ، اظهار داشت: “این یک خطر بسیار بالا است زیرا چهار منطقه زیست محیطی برای نسل بعدی اعتماد است و ما نمی توانیم آنها را از بین ببریم. مناطق محدود ، مانند سایر مناطق زمین ، بدون نظارت و ارزیابی.

معاون وزیر محیط زیست انسانی آژانس حفاظت محیط زیست گفت: “در حال حاضر ، ما از صندوق ملی محیط زیست می خواهیم به صنایعی که دارای مشکلات زیست محیطی هستند ، وام بدهد تا این مشکلات را حل کند ، اما به هیچ وجه”. دولت در مورد بار غیرقانونی محیط اسکان و غیره تلاش نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا