اقتصادی

هشدار فعالان صنعت فولاد نسبت محدودیت‌های اعمالی برق

با محدودیت مصرف برق در صنایعی که واحدهای تولیدی فولاد و سیمان در صدر فهرست این صنایع قرار دارند، برخی واحدهای بزرگ تولید فولاد هشدار داده اند که تولید منجر به کاهش چشمگیر تولید خواهد شد.

به گزارش ترندونی، با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و قطعی برق، واحدهای سیمانی و فولادی طبق سنوات گذشته جزو اولین واحدهایی هستند که با قطعی برق و کاهش هزینه ها مواجه می شوند. این محدودیت ها از 6 ژوئن برای تضمین تامین پایدار برق و برق آغاز می شود. و تا 6 شهریورماه با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب هیات وزیران اعمال خواهد شد.

جدول مصرف سنگدانه های فولادی به آنها ارائه شد که با توجه به ماه ها و هفته های هر ماه متفاوت است.

شرکت‌های برق هشدار دادند که بر اساس مصوبه کاهش مصرف برق صنعتی، عدم رعایت سهمیه‌های ابلاغی از سوی مشترکان منجر به افزایش قیمت برق تا دو برابر شدن تعرفه موجود برای مصرف برق مازاد بر این خواهد شد. سهمیه ، دستگاه خاتمه می یابد.

فولاد خراسان در این خصوص اعلام کرده است: با عنایت به لزوم مدیریت و کاهش بار صنعتی در پیک تابستان (1401) و محدودیت مصرف و محدودیت تامین برق مشترکان با در نظر گرفتن مقدار و حد مجاز. مصرف برق منطقه ای خراسان. شرکت – شرکت مدیریت شبکه برق ایران مشخص شده که در حال حاضر مقرر شده است که در مرداد ماه سال جاری یک ماه تعطیلات تابستانی داشته باشیم و مصرف خود را حداکثر تا 30 مگاوات و در سایر اوقات از سال 1389 به بعد محدود کنیم. ژوئن تا پایان شهریور مصرف خود را تا 50 درصد کاهش دهیم. داده ها و محدود به 120 مگاوات.

فولاد خراسان نسبت به اعمال محدودیت در مصرف برق هشدار داد: محدودیت ها منجر به توقف کامل تولید فولاد در مردادماه و کاهش 50 درصدی تولید فولاد در خرداد، تیر و شهریور امسال می شود. . پیش بینی می شود اعمال این محدودیت تولید و فروش شمش را به ترتیب حدود 60 و 30 درصد در دوره چهار ماهه کاهش دهد. همچنین با توجه به پتانسیل فروش گندله و اسفنج، انتظار می رود اعمال محدودیت مذکور تأثیر قابل توجهی بر تولید ناحیه دانه بندی، احیای مستقیم و واحد نورد نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نامه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعت و معدن بورس مبنی بر اعمال محدودیت های مصرف برق در مدت مذکور، پیش بینی کرد: 440 هزار. شمش فولاد با ارزش فروش 65 میلیون. 537 هزار 898 ریال.

در پی اعلام محدودیت برق برای تولیدکنندگان فولاد، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران روز گذشته (17 خرداد) با اعتراض به این موضوع، به صراحت تاکید کرد که قطعی برق باید برای همه صنایع اعمال شود و وزیر طی یک برنامه کارشناسی به این موضوع نامه نوشت. صنعت، معدن و تجارت، خواستار اصلاح محدودیت های تامین برق کارخانه های فولاد بود.

همچنین گفتنی است کاهش 50 درصدی مصرف سنگدانه های سیمانی در سال گذشته اعلام و اعمال شد. بر این اساس، سنگدانه های سیمان در تابستان امسال مجاز به مصرف 50 درصد تقاضای سال گذشته هستند.

در همین راستا، شرکت‌های سیمانی نیز نسبت به کاهش مصرف برق ابراز نگرانی کرده‌اند و معتقدند که کارخانه‌های سیمان دیگر نمی‌توانند به تولید خود ادامه دهند. تولید کلینکر که برای راه اندازی کوره به برق نیاز دارد، متوقف خواهد شد، بنابراین بدون تامین برق برای تولید کلینکر، متوقف کردن اتوبوس.

شرکت‌های سیمان گفته‌اند که می‌توانند با کاهش 30 درصدی مصرف برق کنار بیایند تا به تامین پایدار برق کمک کنند، اما بیش از 30 درصد مطمئناً تولید را دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا