اقتصادی

اعمال محدودیت‌های بی‌اثر کرونایی روی سفرهای مردم

گزارش ها و نظرسنجی های مربوط به ترافیک در اواخر روز نشان می دهد که محدودیت های اخیر نه تنها تأثیر کمی در کاهش مسافرت در تعطیلات گذشته داشت ، بلکه باعث افزایش ترافیک در روزهای اول و دوم نسبت به روزهای آخر دو هفته گذشته شد.

به گزارش ترندونی ، ظهر چهارشنبه هفته گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور اجازه داد محدودیت هایی برای پنج کلانشهر تهران ، اصفهان ، ارومیه ، کارایا و مشهد اعمال شود. داده ها و محدودیت ها برای تعطیلات آینده اعمال خواهد شد.

این محدودیت که از ابتدا به نظر می رسید ، دیر اعلام شد. زیرا حتی ساعاتی پس از اعلام خبر ، مژگان خلیلیان ، معاون مرکز مدیریت راه های کشور به ترندونی گفت: “هنوز به طور رسمی به این مرکز اطلاع داده نشده است تا محدودیت های ترافیکی اعمال شود.” همکاران ما از این موضوع اطلاعی نداشتند. وقتی نماینده وزارت بهداشت این موضوع را در خبرها مطرح كرد ، بر اساس گفته های خود وی و صحبت های اخیر وزیر بهداشت ، ما در حال آماده سازی اعلامیه جدیدی هستیم كه باید به اطلاع عموم برسد.

وی افزود: ما آمادگی کامل داریم تا در اجرای این سیاست و تعیین محدودیت های ترافیکی به ستاد تاج ملی کمک کنیم. علاوه بر این ، اعلامیه های لازم از طریق سامانه 141 برای مردم ارسال می شود.

اکنون ، در پایان تعطیلات ، آمار نشان می دهد که اعمال این سیاست محدود کننده حداقل در روزهای اول بر سفر مردم تأثیر نمی گذارد و فقط زمان و روز سفر را در بازگشت افراد در روز آخر تغییر می دهد.

در گزارشی که مرکز مدیریت اطلاعات راه و ترابری در مورد تأثیر محدودیت ها در پنج کلانشهر تهران ، اصفهان ، کارای ، مشهد و ارومیه منتشر کرده است ، آمده است: این محدودیت از چهارشنبه 14 اکتبر ، ساعت 24:00 تا یکشنبه ، 27 آنلاین و ترافیک ورودی اعمال شده است. خروج این 5 کلانشهر طی 3 بازه زمانی پس از اعلام محدودیت و قبل از اینکه کاربرد آن برای اولین ساعات محدودیت سفر ، به ویژه نتایج و آخرین ساعات محدودیت سفر ، به ویژه برای سفرهای برگشتی مورد بررسی قرار گیرد. هفته آخر (هفته گذشته ، با وجود تعطیلات در اربعین و هفته قبل از تعطیلات) مقایسه شد.

بررسی ترافیک در این گزارش در روز چهارشنبه 14 اکتبر ، از ساعت 12:00 تا 24:00 ، افزایش ترافیک خروجی از تهران و کرای را نسبت به مدت مشابه در دو هفته گذشته نشان می دهد ، به دلیل افزایش تقاضای ترافیک قبل از محدودیت ها و به دلیل تعطیلی روز شنبه . وجود دارد. البته ترافیک خروجی از سه شهر اصفهان ، مشهد و ارومیه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و در روز چهارشنبه به استثنای مشهد ، ترافیک خروجی از شهرهای دیگر با محدودیت نسبت به چهارشنبه دو هفته پیش کاهش یافته است.

با این حال ، از روز پنجشنبه ، 15 اکتبر ، از ساعت 24 تا 12 ظهر ، ترافیک ورودی و خروجی در مقایسه با زمان اولیه پنج شنبه گذشته ، که یک روز تعطیل بود ، افزایش یافت و این نشان دهنده افزایش ترافیک در ساعات اولیه محدودیت ها است. البته ترافیک خروجی در مقایسه با تعطیلات دو هفته پیش به دلیل کاهش جریان کسب و کار کاهش یافت ، اما اعمال محدودیت ها در ساعات اولیه برای سفرهای اوقات فراغت مثر نبود.

سرانجام از شنبه ، 16 اکتبر ، ساعت 12 ظهر. تا روز یکشنبه در ساعت 4 بعدازظهر ، ترافیک ورودی نسبت به آخرین ساعت جمعه و آغاز روز شنبه در دو هفته گذشته کاهش یافته بود و به نظر می رسد محدودیت زمانی باعث تغییر زمان سفر شده است. وجود دارد. ترافیک خروجی از پنج شهر محدود در مقایسه با شرایط عادی در مدت مشابه (دو هفته پیش ، 11-12 اکتبر و 18-18) کاهش یافته است. بنابراین اعمال محدودیت ها تا ظهر اولین روز کاری روند سفرهای رفت و برگشت را تغییر داد.

این آمارها حاکی از آن است که شاید اگر این محدودیت ها زودتر گزارش شده و تا روز آخر جدی گرفته می شد ، تأثیر بیشتری در روز کاهش مسافرت در تعطیلات گذشته داشت ، اما به نظر می رسد این ممنوعیت ترافیک فقط 24 ساعت به طول انجامیده است. به دلیل اطلاعات و اخبار شهروندان و تصاویر دوربین مداربسته ، تردد در برخی از این محورها مانند بزرگراه تهران-شمال و محور چالوس به صورت روان در حال انجام است و محدودیتی در این مسیرها وجود ندارد. وجود ندارد!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا