اقتصادی

آمارهای ضد و نقیض درباره سفرهای ممنوعه عید فطر

اگرچه محورهای مواصلاتی کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، در ایام عید فطر ، علی رغم منع رفت و آمد ، ترافیک سنگینی را تجربه کردند و آمارها افزایش سفر نسبت به هفته قبل از اعمال محدودیت ها را نشان داد ، برخی از آمارهای ضد و نقیض منتشر شد.

به گزارش ترندونی ، هفته گذشته ، قبل از شروع تعطیلات عید سعید فطر ، ستاد تاجگذاری ملی اعلام کرد که از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه ، 12 ماه مه. تا هفته آینده ، 15 مه ، ساعت 12 ظهر. ممنوعیت بین اجرای استان و کلیه ورودی ها و خروجی های شهرها و استانهای مختلف کنترل می شود تا هیچ کس نتواند سفر کند.

با این حال ، آمارها مسئله دیگری را نشان می دهد ، زیرا هر روز از تعطیلات و حتی قبل و بعد از تعطیلات ، ترافیک زیادی در جاده های کشور ، به ویژه جاده های شمالی وجود دارد ، به این معنی که ممنوعیت های تحویل داده شده توسط ستاد تاج ملی درست بوده است. . اجرا نکرد

این در حالی است که طبق آماری که مرکز ملی مدیریت راه های کشور منتشر کرده است ، بین 17 تا 23 مه (هفته گذشته) ، میانگین تردد وسایل نقلیه مختلف بین استانها در محورها یک میلیون و 456 هزار و 257 وسیله نقلیه بوده است. و این نسبت جریان در هفته قبل از انتشار مصوبه 2٪ افزایش یافته است.

ترافیک استانی هفته گذشته در استان های گلستان ، اردبیل ، فارس ، کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب 13 درصد ، 12 درصد ، 10 درصد و 10 درصد نسبت به هفته قبل و در کرمان ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان افزایش داشته است. همچنین بیشترین کاهش ، منفی 13٪ ، منفی 9٪ و منفی 6٪ بود.

در همین حال ، همین مرکز گزارش دیگری در این باره منتشر کرده و بر این اساس ، بررسی میانگین ترافیک روزانه بین استانها از 21 تا 24 اردیبهشت در کشور حدود یک میلیون و 263 هزار و 2 وسیله نقلیه در جاده های برون شهری را نشان می دهد. تغییر میزان ترافیک بین استانها نسبت به مدت مشابه 99 در دوره 2 تا 5 ژوئن حدود 31 درصد بوده است. و تردد وسایل نقلیه سبک 34 درصد کاهش یافته است.

تعداد تغییرات در ترافیک در استان نسبت به مدت مشابه در سال 1998 است در دوره 13 تا 16 ژوئن ، 48 48 و 54 decreased کاهش یافته است – برای وسایل نقلیه سبک.

جالب اینجاست که در این گزارش مقایسه ای از ترافیک جاده ای با هفته قبل از ممنوعیت و روزهای مشابه هفته گذشته ذکر نشده است و مشخص نیست که چرا این گزارش منتشر شده است و ما باید ارقام یا ترافیک سنگین در این گزارش را باور کنیم. روزانه توسط مرکز مدیریت راه های ملی در تعطیلات عید سعید فطر و همچنین ترافیک در تعطیلات عید گزارش می شود که نیازی به تصمیم ستاد تاج ملی نبود. زیرا اگر اقدامات ریاضتی به اندازه تعطیلات نوروز سال گذشته جدی گرفته شود و مردم همکاری کنند ، سفر در جاده ها بسیار کاهش می یابد و حداقل نیمی از آمار ترافیک در جاده های کشور را می بینیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا