اقتصادی

استان‌های شمالی همچنان رکوردار سفرهای نوروزی +جزییات

بر اساس آمار رسمی ، روز گذشته میزان ترافیک میانی استان در محورهای مواصلاتی کشور به بیش از یک میلیون و 854 هزار دستگاه رسیده که نسبت به روز گذشته هفت درصد افزایش داشته و استان های شمالی همچنان از این نظر سابقه دارند.

براساس داده های ترندونی ، طبق آماری که مرکز سامانه های حمل و نقل هوشمند برای مدیریت اطلاعات حمل و نقل جاده ای و جاده ای منتشر کرده است ، متوسط ​​ترافیک روزانه بین استان ها از زمان شروع برنامه سفر نوروزی (10 مارس سال گذشته) تا دیروز (5 آوریل سال جاری) ) یک میلیون و 733 دستگاه است. 1976 وسیله نقلیه وجود داشته که 63٪ نسبت به نوروز سال گذشته و 18٪ نسبت به نوروز دو سال قبل افزایش داشته است. البته دیروز شاهد یک میلیون و 854 هزار و 690 تردد وسایل نقلیه در جاده های کشور بودیم که هفت درصد بیشتر از روز قبل در 25 مارس است.

نگاهی به آمار ورود و خروج از استان های مختلف نیز نشان می دهد که استان های گیلان ، مازندران ، اردبیل و گلستان سفرهای جاده ای را از 11 مارس سال گذشته تا 25 آوریل سال جاری ثبت کرده اند ، زیرا کل ورودها و حالت های مختلف حمل و نقل از محورهای حمل و نقل آنها به ترتیب 193٪ ، 146٪ ​​، 111٪ و 100٪ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در نوروز افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با دو سال گذشته نوروز مقایسه کنیم ، زمانی که هیچ اطلاعی از محدودیت ها و تاج وجود نداشت ، همین آمار کاهش ترافیک بین استان ها را نشان می دهد که جزئیات آن را می توان در جدول زیر مشاهده کرد. .

به عنوان مثال ، کل ورودی و خروجی استان گیلانو در دوره مورد بررسی بالغ بر یک میلیون و 509 هزار وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1398 بوده است. نوروز ، در استانهای مازندران ، اردبیل و استانها 10 درصد کاهش یافت. گلستان در آنها نسبت به نوروز طی دو سال گذشته به ترتیب 11٪ ، 2٪ و 6٪ افت کرده است.

دیروز بزرگراه کرج – تهران در منطقه پل کلاک ، بزرگراه تهران – کرج در فاصله 25 کیلومتری ، بزرگراه کرج – قزوین گلشهر ، مسیر رفت و برگشت و بزرگراه تهران – ساوه – ساوه در تهران بخش عوارض بیشترین بازدید را داشت. این محورهای مواصلاتی همیشه خصوصاً در ایام تعطیل بین مسیرهای پرتردد و جاده های کشور قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا