اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارج از کشور

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جزئیات از سرگیری حمل‌ونقل عمومی به خارج از کشور با تمدید واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا را منتشر کرد.

به گزارش ترندونی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفر به خارج از کشور توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر به کشورهای همسایه با وسایل نقلیه عمومی فراهم می شود. در پی انتشار اخباری که البته از رونق سفرهای خارج از کشور در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا حکایت دارد، داریوش باقر جاوه، مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ترندونی گفت: وسایل نقلیه و وسایل نقلیه عمومی و قبل از آن. که این بیماری تقریباً در تمام کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می گرفت.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا، سفر به کشورهای همسایه به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی محدود بود، اما در پی واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف این واکسیناسیون‌ها احیا شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری راهداری و بزرگراهی ادامه داد: تمدید و تمدید سفرهای زمینی خارجی منوط به توافقات دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه است و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه تدوین شود. البته این مسئولیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکلی که در این خصوص امضا شود و هر توافقی که شود، ما اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر قبل از شروع تاج به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری ناهیوان و کشورهای مشابه سفر کرده ایم. البته قبل از اینکه شاهد اتفاقات سال های اخیر باشیم همیشه تردد مسافران زمینی در سوریه وجود داشت و با توجه به بهبود وضعیت آن کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی به سوریه انجام شد. دوباره شروع خواهد شد به عنوان مثال، قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و زیارت های مکرر به کوما و مشهد انجام می دادند.
وی درباره قیمت بلیت خارج از کشور نیز گفت: نرخ بلیت سفرهای خارجی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد قطعا با آن برخورد می کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا