اقتصادی

افزایش سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال!

بیش از 65 میلیون در تیرماه امسال ثبت شد. تردد بین استانی نسبت به ماه مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته و در حالی که استان های شمالی یکی از مقاصد اصلی تردد مردم بوده است، سفرهای جاده ای و ترافیک بین استانی در هرمزگان بیشتر است. استانها رشد کردند.

به گزارش ترندونی، بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور در تیرماه امسال بیش از 65 میلیون دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی مختلف جابجا شد. انواع خودروهای سبک و سنگین که دو درصد بیشتر از خرداد ماه سال جاری و سال 1387 است. 23 درصد نسبت به تیرماه سال گذشته.

سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال شده است!

آمارهای چهارمین ماه سال جاری تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد به طوری که تردد تجمعی در چهار ماهه امسال به 261 میلیون و 929 هزار رسیده است. و سه خودرو در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته و اگر به تردد خودروهای سواری که خودروهای شخصی مردم هستند نگاهی بیندازیم نسبت به اولی 35 درصد افزایش را نشان می دهد. چهار ماه پارسال

سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال شده است!

اگر بدانیم در تیرماه امسال بیشتر از مردم استان های شمالی به هرمزگان رفته و مازندران و گیلان را مملو از خودرو کرده اند، آمار سفرهای بین استانی در کشور جالب تر می شود، زیرا تغییرات ترافیکی بین استانی در کشور نشان می دهد که در سال 1389. هرمزگان بیش از یک میلیون است. 621 هزار 965 دستگاه خودرو وارد و خارج شده که نسبت به تیرماه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است. پس از هرمزگان، قم، مازندران و گیلان به ترتیب با 44 درصد، 39 درصد و 38 درصد، دومین مقصد پرطرفدار سفر هستند.

سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال شده است!

تردد بین استانی روز پنجشنبه 25 تیرماه با دو میلیون و 467 هزار و 741 دستگاه خودرو همزمان با موج تلفات آیدا به اوج خود رسید، در حالی که دوشنبه 22 تیرماه یک میلیون و 984 هزار و 475 دستگاه خودرو ثبت شد. و اعداد و ارقام نشان می دهد که مردم در چهارمین ماه سال جاری از سفر خود کاسته نشده اند و ترافیک بین استانی همیشه در اولین ماه تابستان به اوج خود رسیده است.

سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال شده است!

بر اساس برنامه زمان بندی تراکم و تخلیه خودرو، در تیرماه امسال مطابق انتظار در استان های تهران و البرز، الگوی تخلیه بار به صورت هفتگی در روزهای منتهی به پایان هر هفته و روند انباشتگی رعایت می شود. و تخلیه به طور کاملا مشابه برای چندین هفته متوالی انجام شد. زمان اوج تخلیه و ذخیره سازی در 19 جولای رخ داد. در تعطیلات منتهی به عید سعید قربان حدود 200 هزار دستگاه خودرو از دو استان نسبت به ابتدای ماه کاهش یافته است.

سفرهای مردم به هرمزگان بیشتر از شمال شده است!

بر اساس تحلیل داده‌های سامانه هوشمند، استان‌های مازندران، قزوین، قم، گیلان و مرکزی استان‌های برتر مقصد خودروهای تهران و البرز در این ماه بوده‌اند و حدود ۵۶ درصد از سفرهای خودروهای تهران و البرز مربوط به این استان‌ها بوده است. البته اگر درصد افزایش ترافیک بین استانی و سفرهای انسانی در این ماه را نسبت به تیرماه سال گذشته محاسبه کنیم، هرمزگان بیش از استان های مذکور رشد داشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا