سلامت و دانش

اعمال محدودیت‌های کرونایی در تایوان

موج جدید شیوع کرونا ، دولت تایوان را مجبور به اعمال شدیدترین محدودیت ها از زمان شروع اپیدمی جهانی کرده است.

به گزارش ترندونی ، دولت تایوان دستور تعطیلی سینماها و اماکن تفریحی را به مدت 12 روز صادر کرده و تعداد جلسات را به 5 نفر در خانه و 10 نفر در فضای باز محدود کرده است.

تایوان که تاکنون از یک اپیدمی نزدیک به کرونا جان سالم به در برده است ، روز گذشته (یکشنبه) 207 مورد جدید را گزارش کرد. از زمان شیوع کرونا ، 23 میلیون نفر در این جزیره فقط 1682 و 12 کشته متحمل شده اند.

موفقیت خارق العاده تایوان در مهار کرونا تا حد زیادی به دلیل کنترل دقیق و زودهنگام مرزها ، از جمله ممنوعیت مسافران خارجی و قرنطینه اجباری برای تمام تایوانی های بازگشت از خارج از کشور بود.

سنگاپور روز گذشته همچنین اعلام کرد که به دلیل افزایش شیوع تاج ، تا سه روز دیگر کلیه مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها تعطیل هستند و باید به آموزش از راه دور و آنلاین روی بیاورند.

سنگاپور 49 مورد جدید بیماری کرونا قلب را در روز یکشنبه گزارش داد که بالاترین میزان روزانه در نزدیک به هشت ماه است.

دولت تایوان از شهروندان خواسته است تا در خانه کار و تحصیل کنند و گفت که آنها باید در فضای باز ماسک بزنند.

تایپه ، پایتخت ، هنوز منبع اصلی آلودگی تایوان است و مقامات شهری مجبور شده اند سطح خطر را به سه درجه برسانند (درجه چهارم تعطیلی کامل در سراسر کشور است). این مورد در تایوان سابقه ندارد ، زیرا از زمان شیوع آن تاکنون چنین محدودیتی اعمال نشده است.

به گزارش بی بی سی ، شهروندان نگران به مغازه ها سرازیر شدند و به دلیل تخلیه سریع قفسه ها ، برخی کالاهای اساسی به ازای هر نفر به بیش از دو نفر فروخته نشد. رئیس جمهور تایوان روز شنبه هشدار داد که هجوم مردم به خرید خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را افزایش می دهد و سهام کمبود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا