اقتصادی

ظرفیت پایین استان مرکزی برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی صنایع

ترندونی/ مرکز استاندار مرکزی گفت: ظرفیت استان مرکزی برای سرمایه در گردش و نقدینگی صنعتی به دلایل مختلف ضعیف است.

فرزاد مخلصه الائمه روز سه شنبه 24 خردادماه در بازدید از چهار واحد صنعتی و صنعتی شهرک ساوه و مامونیه در شهرستان ساوه و مامونیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنش آب یکی از مشکلات جدی ساوه و زرندیه است. در منطقه. در دستور کار دو حلقه چاه برای رفع بخشی از کم آبی در زرندیه است که هدف ما عملیاتی کردن آن برای حل تعارضات اجتماعی است.

وی همچنین انتقال آب ساوه از سد کوچری را بزرگترین پروژه عمرانی در استان مرکزی دانست و افزود: ما می توانیم بخش مهمی از کمبود آب در منطقه را برطرف کنیم.”

وی تاکید کرد: اولویت نظام برنامه ریزی آب کشور تامین آب مورد نیاز شهرک های صنعتی استان مرکزی از طریق تصفیه فاضلاب است و پروژه های نیمه تمام نیز مصرف کنندگان نهایی هستند که از طریق بخش خصوصی قابل اجرا هستند. . و مدیریت مجموعه آب منطقه ای «حذف صنعت آب.

رئیس مرکز به برخی از مشکلات زیرساختی که در دوره‌های گذشته تحت تأثیر کارهای تکمیل شده قرار گرفته بود، اشاره کرد و گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه راه‌های دسترسی، برق و صنایع خاص در دستور کار دولت قرار گرفت. اقدامات لازم برای رفع آنها چالش ها و مسائل.

وی افزود: گروه صنعتی آدینه یکی از شرکت های فعال در زرندیه در زمینه مواد اولیه کشاورزی است که محصولات جدیدی با فناوری های پیشرفته در زمینه کودها و سموم دانش بنیان عرضه کرده است.

وی بر ارتقای بهره وری در کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشاورزی یکی از ناکارآمدترین بخش های اقتصاد کشور از نظر آب و سایر منابع کشاورزی است و وابستگی گسترده ما به برخی هزینه ها مشکلات جدی را ایجاد کرده است. بهره وری کودها و آفت کش ها برای افزایش تولید و تضمین ایمنی و سلامت مواد غذایی باید بهبود یابد.

مدیر این مرکز همچنین از حمایت مدیران صنعت در کاهش مصرف برق تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم اخطار سه ماهه و ماه های مصرف برق اضطراری به دو ماه کاهش یابد و کمترین خسارت و قطعی برق وجود نداشته باشد. برای مصارف خانگی.

وی افزود: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهم ترین مشکلات صنعت ساوه و زرندیه است که باید با استفاده از منابع بانکی و بازدید هیئت دولتی این مشکل برطرف می شد. ظرفیت استان مرکزی به دلایل مختلف برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی کم است که باید از منابع ملی تامین شود.

وی درباره قطعی برق و کاهش مصرف که برای صنعت مضر است، گفت: مشاغل شبانه روزی دچار قطعی برق هستند و تولید آنها که بعضا حساس و ضروری است رو به کاهش است، بنابراین باید چاره ای اندیشید. برای کاهش آن. کمی است. ”برای تولید، مقداری از منابع خود را فراهم کنید تا روند عرضه محصول مختل نشود.

استاندار مرکزی افزود: برنامه دولت برای تامین برق خورشیدی 4000 مگاوات به 1402 و تامین 10000 مگاوات برق تا پایان سال در نظر گرفته شده است. از این چهار هزار مگاوات، 700 مگاوات با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی با احتساب تابش خورشید و اقلیم معتدل به استان مرکزی اختصاص دارد.

وی افزود: کل انرژی مصرفی صنعت ساوه و زرندیه زیاد نیست و برق مورد نیاز را می توان با مکانیزم خورشیدی تامین کرد. زمین برای حل مشکل برق صنعتی و داشتن پایدارترین انرژی مورد نیاز است و تجهیزات و امکانات لازم دیده شده است. اگر بخواهد سرمایه گذاری آینده را تضمین کند، صنعت باید وارد حوزه انرژی خورشیدی شود.

وی گفت: شرایط برای توسعه نیروگاه های حرارتی مناسب نیست و انرژی خورشیدی ارزان، پاک و پایدار است و اینکه چگونه یک کسب و کار سودآور باید در دستور کار صنعتی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا