اقتصادی

تامین آب فلات مرکزی اولویت دولت است/پیش‌بینی ۱۴ مصوبه برای فارس

ترندونی / فارس وزیر نیرو اعلام کرده است که یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم تأمین آب فلات مرکزی ایران با وسایل مختلف به ویژه از طریق پروژه های انتقال آب از خلیج فارس است.

علی اکبر محرابیان ، در حومه سفر به شهر کازرون ، پنجشنبه ، 22 آنلاین ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم تامین آب فلات مرکزی و استانهایی است که با کمبود آب در کشور مواجه هستند. به

مهرابیان با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی سالم ، صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد گرفت ، گفت: یکی از راههای مهم تامین آب مورد نیاز ما انتقال آب دریا به فلات مرکزی و استانهای مختلف است.

وی با بیان اینکه در نتیجه پیگیری های قبلی ، استان فارس یکی از اولین استان هایی است که منابع را برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج اختصاص داد ، گفت:

المهرابیان یادآور شد که پروژه انتقال آب از خلیج فارس باید در سه کریدور شرقی ، غربی و مرکزی انجام شود. وی گفت: “تا کنون هشت کنسرسیوم آمادگی خود را برای اجرای پروژه اعلام کرده اند.”

وزیر نیرو همچنین پیش بینی 14 قطعنامه پیش بینی شده در زمینه صنعت آب و برق توسط فارس در سفر هیئت دولت به استان را منتشر کرد و گفت: پس از اتمام این مصوبات ، آنها را در رسانه ها منتشر خواهیم کرد.

وی در مورد سفر خود به کاسرون گفت: متأسفانه روند اجرای پروژه های مختلف در این شهر بسیار کند است و سد نرگسی ، پالایشگاه نفت و بیمارستان باید در روند اجرا تسریع شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه سد نرگسی به عنوان یکی از منابع آب آشامیدنی ، کشاورزی و صنعت در کاسرون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، از رایزنی با دست اندرکاران برای افزایش سرعت پروژه خبر داد و گفت: مرحله حذف آب سد به پایان سال آینده می رسد.

مهرابیان با اعلام اینکه یکی از پروژه ها نصب شبکه آبیاری در قالب خط لوله است ، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز باید در سال آینده اجرا شود ، علاوه بر تامین آب کشاورزی ، آب آشامیدنی نیز تأمین شود.

وزیر نیرو در مورد بیمارستان کاسرون با اشاره به شکایات ساکنان این شهر گفت: این پروژه بیش از 10 سال پیش آغاز شده و بر اساس پیگیری های نماینده محترم دکتر عباسی در حال انجام است. برای یک مدتی.”

محرابیان پیاده سازی و تکمیل بیمارستان را یکی از موارد تأیید شده در سفر هیات دولت دانست و افزود: پالایشگاه کازرون یکی از پروژه هایی است که سالها پیش آغاز شده است و امیدواریم در ماه های آینده به بهره برداری برسد. پیمانکار و پیمانکار ».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا