اقتصادی

تامین زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنایع زرندیه است

ترندونی/مرکزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب، برق، گاز و … لازمه توسعه صنایع شهرستان زرندیه است.

محمدرضا گودرزی، امروز، یکم آبانماه در حاشیه بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با ترندونی، اظهار کرد: در طرح‌های توسعه ای، تامین زیرساخت‌ها باید مدنظر باشد تا در روند تولید به دلیل نقص زیرساخت خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه زرندیه با مشکل کمبود آب و برق مواجه است و ضرورت دارد در اجرای طرح های توسعه ای این موضوع مورد دقت بیشتر قرار گیرد، افزود: بازدیدهای میدانی برای بررسی مشکلات صنایع جهت طرح در ستاد تسهیل انجام می‌شود که در این بازدیدها مهمترین مانع تامین زیرساخت، مشکل تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات بود. برخی صنایع نیز پرونده های تعزیراتی دارند که در جریان سفر رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور مشکلات آنان بررسی و برطرف خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: مشکلات و موانع پیش روی صنایع باید تفکیک و اولویت‌بندی شود و برای برطرف کردن هر مشکل سازوکار لازم اتخاذ شود.

علی جودکی با بیان اینکه صنایع فولادی به عنوان شاخص صنعتی در کشور مطرح هستند، گفت: شبکه بانکی خود را شریک تولید ندانسته و در مقابل تولید می‌داند. متاسفانه رویه‌های بانکی به گونه‌ای است که صنایع با چالش مواجه می‌شوند.

وی در خصوص تنش آبی موجود در زرندیه گفت: انتقال پساب جنوب استان تهران و شهر پرند برای تامین نیاز آبی صنایع زرندیه می‌تواند بخش اعظمی از نیاز آبی واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه صنعت فولاد این شهرستان را به آب برطرف کند.

جودکی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه متوازن به خوبی عمل نشده است، گفت: باید فرهنگ توسعه متوازن در کشور عینیت یابد و با توسعه متوازن است که توسعه پایدار محقق خواهد شد.

فرماندار زرندیه نیز گفت: فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد و متنوع در استان مرکزی، سطح تولید کشور را ارتقا داده است.

ابوالقاسم مهری افزود: رونق تولید در استان موجب شده که از خام فروشی جلوگیری شود و تولیدات به صورت فرآوری شده به بازار مصرف عرضه شود.

وی بیان کرد: دولت با بصیرت و هوشیاری موانع تولید را رصد و برای برطرف شدن آن تلاش می‌کند تا با حل مشکلات نسبت به توانمند شدن صنعتگران و واحدهای تولیدی اقدام شود.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری مرکزی به همراه مدیرکل صمت، فرماندار زرندیه و جمع دیگری از مسئولان از شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان، خوراک سلامت، سدان و فولاد هیربد بازدید و از نزدیک با روند تولیدات این واحدها آشنا شدند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا