اقتصادی

صنایع بزرگ خوزستان از صنایع کوچک حمایت کنند

ترندونی/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید از ظرفیت بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس بهره‌مند شد، گفت: این ظرفیت وجود دارد تا تولیدکنندگان با ارتقاء کیفیت و تغییر رویکرد به بازارهای فرا استانی و منطقه‌ای راه پیدا کنند.

محمد راضی جلالی امروز، ۲۴ مردادماه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز اظهار کرد: صنایع کوچک به عنوان موتور پیشران کشور در حوزه‌ اشتغال و تولید نقش آفرینی می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد اشتغال را این صنایع بر عهده دارند.

به گزارش ترندونی، وی افزود: با تلاش‌هایی که توسط تولیدکنندگان و صنعتگران در امر تولید انجام می‌شود باید گفت که عملا زنجیره ارزش در حوزه صنایع کوچک است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی استان و کشور فراتر از میزان تولیدات فعلی است، گفت: صنایع بزرگ می‌توانند در بهترین شکل ممکن از صنایع کوچک حمایت کنند تا این صنایع نیز بتوانند به استمرار تولید خود ادامه دهند.

راضی جلالی ادامه داد: صنایع بزرگ چه در بحث تامین مواد اولیه و چه در خرید محصولات باید از این واحدهای تولیدی صنعتی کوچک حمایت کنند. در این زمینه مجموعه استانداری خوزستان نیز با تمام ظرفیت در خدمت تولیدکنندگان است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف تلاش ما بر حمایت همه‌جانبه از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی است تا این واحدها بتوانند بدون مشکل تولید داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید به بحث حمایت از واحدهای تولیدی در بخش بازار و بازاریابی توجه جدی شود، گفت: باید کمک کرد تا تولیدکنندگان با ارتقاء کیفیت و تغییر رویکرد به بازارهای فرا استانی و منطقه‌ای راه پیدا کنند زیرا شرایط و زمینه حضور آن‌ها در عرصه روابط بین الملل وجود دارد و باید از ظرفیت بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بهره‌مند شد.

در این بازدید همچنین علی مهدی پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در خصوص پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک‌های استان اظهار کرد: در راستای اهداف سازمانی، نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های عمرانی همواره با جدیت ادامه دارد ضمن آنکه تسریع در اجرای این طرح‌ها مدنظر است.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت‌های لازم از صنایع کوچک استفاده خواهیم کرد، گفت: برای افزایش تولید و رفع بیکاری و محرومیت‌زدایی تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری لازم است از صنایع کوچک حمایت کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا