اقتصادی

فراموش‌کده‌ای به نام بافت فرسوده

مناطق ناپایدار و ناامن بیش از 20 میلیون نفر را در خود جای داده است که حدود 15 سال پیش سالانه باید 10 درصد آنها را تمدید کرد و اگرچه هیچ آماری وجود ندارد ، اما به گفته کارشناسان شاید 15 درصد از این هدف. همچنین بیهوش.

به گزارش ترندونی ، برنامه سالانه 10٪ تجدید و بهبود بافت ناکارآمد در برنامه های پنج ساله توسعه کشور گنجانده شده است ، اما آنطور که باید و شاید طی 15 سال گذشته پیشرفت نکرده است. در یک وضعیت ناکارآمد ، سالانه 100000 خانه باید نوسازی و بهسازی می شدند ، اما آنچه به دست آمده دور از هدف است.

مهمترین قدم دولتهای قبلی برای دستیابی به این هدف برداشته شده افزایش تعداد تسهیلات پارچه ای فرسوده هر از گاهی است که هم اکنون برای سازندگان حرفه ای 250 میلیون جلد کالا در هر واحد است اما فقط 50 میلیون جلد آن با یارانه دولت و نرخ بهره است. این میزان 9 درصد است و مابقی این مبلغ با سود 18 درصد پرداخت می شود.

40٪ از تهرانی ها در بافت های ناپایدار و فرسوده زندگی می کنند

براساس آماری که چندی پیش توسط نژاد بهرام ، عضو شورای شهر تهران ارائه شده ، 40 درصد از جمعیت تهران در مناطق ناپایدار و فرسوده زندگی می کنند و به دلایلی در یک محیط نسبتاً ناامن زندگی می کنند. البته او همچنین ادعا کرد که بودجه نوسازی سرمایه در 3 سال گذشته 10 برابر افزایش یافته است. این رقم را نمی توان تغییر در نوسازی و به دلیل افزایش هزینه ها به دلیل تورم مصالح ساختمانی دانست.

وعده ساخت 145000 خانه ملی در مناطق فرسوده

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد 145000 واحد مسکن را در مکان های ناکارآمد و فرسوده احداث کند که از این تعداد 100000 واحد متعلق به مردم و 45000 واحد نیز توسط شرکت بازسازی شهری ایران به عنوان یک مجموعه دولتی است ، اما این اثبات شده است. و احتمالاً سال گذشته

کندی روند ترمیم و بهبود را می توان به وضوح از تعداد دستگاههای مربوط به بافتهای ناکارآمد مشاهده کرد. به گفته مدیر امور اعتباری بانک مسکن ، از سال 1398 تاکنون. شروع قبل از سال 1399 15 آگوست فقط 13 هزار نفر به مرحله امضای رسیدند. و 399 واحد در سازه های فرسوده.

نوسازی بافت های فرسوده علیرغم فقدان آمار دقیق در سال های اخیر ، به گفته مهدی عبوری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ، به دلیل تغییرات و نوسانات شاخص های کلان و رکود بی سابقه در بازار مسکن و ساخت و ساز ، کند بوده است. .

ما یک شکست ایجاد کردیم

حسن محتشم ، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران ، تأکید می کند: حدود 15 سال پیش ، هر ساله 10 درصد پارچه های فرسوده باید نو می شدند ، اما چند سال پیش باید این هدف به طور کامل محقق می شد. اما شاید در طول سالها 15 درصد باشد. این برنامه پیشرفت نکرده است ، و بیش از چنین حاشیه ای اضافه شده است. به عبارت دیگر ، ما نه تنها در زمینه بازسازی پیشرفت نکرده ایم ، بلکه عقب مانده ایم.

در همین حال ، ترکیب انباشت تقاضا و نوسانات اقتصادی منجر به مسکن متقاضیان نوشیدنی تلخ شده است. به همان اندازه که برای کاهش این تلخی به شهرهای ماهواره ای پناه بردند. طبق گزارش های میدانی ، فروش مسکن در اطراف تهران طی ماه های اخیر به سرعت در حال رشد است و احتمالاً باید منتظر تشدید حاشیه نشینی باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا