جامعه و خانواده

ضرورت ارتقای ایمنی ترافیکی زائران اربعین/ اعمال ممنوعیت تردد برای کامیون‌ها از ۳ شهریور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بر ضرورت ارتقای ایمنی ترافیکی زائران اربعین تاکید کرد و از اعمال محدودیت تردد برای کامیون‌ها از سوم شهریورماه خبر داد.

به گزارش ترندونی، سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و جاده‌های استان کرمانشاه برای اربعین ۱۴۰۲، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین ماموریت‌های پلیس راهور فراجا، پیاده‌روی اربعین است که همه ساله با توجه به نوع ماموریت، تلاش می‌شود تا بهترین خدمات به مردم و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.

وی با اشاره به ۲۶۰۰ کیلومتر مرز اربعینی در شش مرز کشور گفت: طبق آخرین آمار و اطلاعات تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا چهار میلیون نفر هم افزایش یابد. از این تعداد ۹۶ درصد مرزهای زمینی را برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند و بر همین اساس نیز ما تلاش کرده‌ایم تا تمهیدات ترافیکی و زیرساخت‌های جاده‌ای ایمن و مناسب برای تردد این عزیزان ایجاد شود. 

رئیس پلیس راهور فراجا، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، خط کشی و جداسازی جاده، تامین روشنایی، نصب علائم راهنما و … را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: پارکینگ‌های مناسبی نیز در کنار مرزهای محل تردد زائران پیش بینی شده و ظرفیت آن‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در ماموریت اربعین امسال بیش از ۳۷ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور، اورژانس و هلال احمر در جاده ها حضور خواهند داشت تا در صورت لزوم به یاری زائران بشتابند.

هادیان‌فر همچنین با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد زائران از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در مرزها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: رانندگان این اتوبوس‌ها تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند و امیدوارم رانندگان خودروهای شخصی نیز با رعایت کامل مقررات رانندگی زمینه‌ای را فراهم کنند تا در ماموریت اربعین امسال کمترین میزان تصادفات را داشته باشیم.

وی همچنین از اعمال محدودیت ترددی برای کامیون‌ها به خصوص در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین خبر داد و گفت: این محدودیت از سوم شهریور آغاز و تا بیستم این ماه ادامه پیدا می‌کند که البته کامیون هایی که در حال انتقال موکب‌ها باشند از این موضوع مستثنی خواهند بود.

هادیانفر همچنین با اشاره به بازدید خود از پایانه خسروی و امکانات خوبی که در آن فراهم شده است، گفت: خوشبختانه مرز خسروی شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران دارد و امسال به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود و توصیه می‌کنم که زوار این مرز را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش ۳۷ هزار نیرو برای اربعین ۱۴۰۲ / پیش‌بینی افزایش تعداد زائران تا ۴ میلیون نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال تردد از مرز خسروی دو برابر سال گذشته باشد، گفت: هشت پارکینگ  شامل شش پارکینگ اصلی و دو پارکینگ فرعی در خسروی برای خودروی زائران پیش بینی شده است و انتظار می‌رود خدمات بهتری نسبت به سال های قبل به زائرانی که مرز خسروی را انتخاب کنند، ارائه شود.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا