برون مرزی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به استان ایلام عصر امروز با اهدای گل و قرائت فاتحه در یادواره شهدای گمنام واحد ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت. یک مقام عالی رتبه از شهدای هشت ساله دفاع مقدس تجلیل کرد.

سپس دکتر طهرانچی در نشستی صمیمانه با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت.

وی در اجلاس دیروز اجلاس سران با حضور جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی گفت: در برخی کشورها در حالی که بیشتر دانشگاه ها خصوصی هستند، بودجه های دولتی زیادی وجود دارد. به صورت عمده داده نمی شود، بلکه به گونه ای است که دولت مسائل را برای دانشگاه مشخص می کند و اگر دانشگاه در رسیدگی به آن مسائل پیشرفت کرد، بودجه ای به آن اختصاص می یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است، افق هایی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرده است که اگر خدا بخواهد باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان نحوه شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی و با حمایت امام خمینی(ره) تاسیس شد و 40 سال توسعه ضعیف را تجربه کرده است. و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که اگر اقوام اساتید و کارکنان دانشگاه نبودند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این مهم شرکت نمی کردند، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس نمی شد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی آفریده اند تا وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نشد، گفت: هر نظام و سیستمی دلیلی برای ساختن و بقای خود دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و واکنش به تغییرات تکنولوژیکی در جامعه است.

یکی از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده بود، بنابراین مدیران وقت آن دانشگاه با وجود اینکه در کشور متولد شده بودند، جمعیت دانشجویی را پیش بینی کردند. این دانشگاه تا سال 1400 به یک میلیون نفر خواهد رسید. این زمانی بود که آنها با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی توانستند تعداد دانش آموزان آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به جمعیت، بخشنامه ای را در سال 1390-1395 صادر کردند که بین 1 تا 50 نفر پرسنل و معلمان بود. اعضایی که باید استخدام شوند در این اقدام واحد دانشگاهی با 4 پرسنل، 34 نیروی جدید جذب کرد و روند تحولات اجتماعی تا حد زیادی نادیده گرفته شد.

طهرانچی گفت: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که سه سال متوالی به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود شهریه های بالاتر، درآمد دانشگاه کاهش یافت. در سازمان مرکزی اطلاعات دقیقی از میزان آن وجود نداشت و هیچگونه بدهی و درآمدی از واحدها وجود نداشت. برای مدیریت شرایط، طرح یکپارچه‌سازی خزانه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد کرده‌ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا به اعتبار دانشگاه آسیبی وارد نشود.

وی افزود: در پی این حرکت باید سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شد و سامانه های پژوهشی و آموزشی برای تحقق این هدف راه اندازی شد. در نتیجه درآمد حاصل از تحصیلات دانشگاهی به شدت افزایش یافته است. این تنها به دلیل سازگاری مطالعات بود. راه اندازی سیستم مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داده است چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، توانسته ایم روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را معکوس کنیم و خدا را شکر برای دومین سال متوالی در سال جاری. . افزایش پذیرش دانشجو که نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به دانشگاه است. این موفقیت پس از اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: برای اولین بار از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز گرفتیم تا کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت راه ارتباط برقرار کنند. و بانک شهرسازی و مسکن». همچنین افزایش سرمایه مکران از سال آینده سود سالانه خوبی را برای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه خواهد داشت که نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

یک مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و شامل یک شاخص و مجموعه ابزارهایی است که یکی از آنها تهیه اطلس دانشگاهی است. برنامه ریزی استانی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح کرد و از واحدهای هسته و فناوری خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، دمپرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل سیستم گرمایش و سرمایش ترموستاتیک، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، کنترل هوشمند نشت لیز، و غیره. یکی از دستاوردهای دانشمندان واحدهای هسته‌ای و فناوری مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بود که دکتر دکتر از آن بازدید کردند. طهرانچی.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا