ورزش و تندرستی

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان جنوبی از مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بازدید کرد.

در این بازدید دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی باید به موضوع امنیت غذایی و غذایی توجه کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چشم به راه این حوزه است و دانشجویان کشاورزی ما باید بدانند که رشته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مانند گذشته است. اما با ایجاد دانشکده های موضوعی، کشاورزی به صورت پکیج شامل رشته های علوم پزشکی، شیمی مواد غذایی، حقوق زمین، کشاورزی و سایر رشته های مرتبط ارائه می شود.

وی از راه اندازی دانشکده پردرآمد در دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی با محوریت واحد بیرجندا خبر داد و افزود: بر اساس برنامه برنامه ریزی استان خراسان جنوبی، این دانشکده پردرآمد در کنار تولید مواد غذایی بومی فعالیت خواهد کرد. محصولاتی مانند زعفران، زرشک و زغال اخته.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد راه اندازی آزمایشگاه استاندارد زعفران در بیرجند خاطرنشان کرد: دانشکده فراسودمند در زمینه صنایع پشت و جلویی زرشک، زعفران و گیاهی و ثبت ژنتیکی زعفران در این منطقه تحقیق خواهد کرد. انجام خواهد شد و غیره.

لازم به ذکر است مزرعه تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در 29 هکتار از اراضی هم مرز با واحد بیرجند واقع شده است که حدود 4 هکتار آن به کشت زعفران اختصاص دارد.

دکتر. طهرانچی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی که در واحد بیرجند دایر است و غرفه سنگ های نیمه قیمتی طلا و جواهر در واحد طبس بازدید کرد.

وی در بازدید از غرفه طلا و جواهر بر لزوم توسعه صنعت سنگبری تاکید کرد و پیشنهاد کرد: برای انجام تحقیقات در این زمینه، دانشکده مهارت و کارآفرینی در این صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی طبس ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی تراش سنگ های قیمتی از سنگ های نیمه قیمتی باید دارای کارگاه طراحی، رشته طراحی سنگ های تزئینی و … باشد. رویکرد واحد طبس نباید تقلیدی باشد، بلکه با حمایت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد با بهره گیری از توان شبکه علم دانشگاه، باید به معیار سنگ های تزئینی کشور تبدیل شود.

دکتر. طهرانچی از شعبه طبس خواست بسته پیشنهادی در این خصوص ارائه کند.

در حاشیه این بازدیدها که مشاور رئیس جمهور نیز او را همراهی می کرد، علی سروری مجد رئیس دفتر ریاست جمهوری، روابط عمومی و مرکز هماهنگی استانداری ها و سعید آزادیان دبیر توسعه، برنامه ریزی، برنامه ریزی و توسعه بودند. دانشگاه دکتر شورای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی در دیدار با محققان دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای استانی خراسان جنوبی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا