عمومی

خراسان جنوبی قلب میراث فرهنگی کشور است  – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عزت الله ضرغامی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مسجد جامع تاریخی قاین به خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب خراسان جنوبی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی اظهارکرد: خراسان جنوبی قلب میراث فرهنگی و گردشگری کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خراسان جنوبی رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی در کشور است، اظهار کرد: ثبت جهانی به این معنا است که همه مردم در پاسداشت یک اثر سهیم می شوند و یک تمدن جهانی است.

ضرغامی با اشاره به بازدید از مسجد جامع قاین تأکید کرد: قاین هم به لحاظ گردشگری کشاورزی به واسطه محصولاتی چون زعفران و هم از نظر آثار تاریخی ظرفیت های ویژه ای دارد.

وی با بیان ویژگی سرداران بزرگی چون سردار شهید محمود کاوه گفت: این سرداران فرزند قاین هستند و قائنات در این زمینه شناسنامه محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین بیان کرد: در کنار مسجد آتشکده ای مربوط به دوره ساسانی وجود داشته است با این معنا که اگر مسجد ساختند به آتشکده نیز احترام گذاشته و با صلح و صفا زندگی می کردند.

ضرغامی ادامه داد: در موقعی که غرب بویی از تمدن نداشته مردم ایران با ادیان مختلف با همدلی در کنار هم زندگی می کردند.

وی گفت: اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند آن ایران هراسی که توسط غرب ایجاد شده گمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: برای جاذبه های گردشگری قاین اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی مد نظر قرار خواهد گرفت.

ضرغامی با بیان اینکه گاهی حریم ابنیه تاریخی به نوعی برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند که تلاش ما بر رفع این مسائل در کنار حفظ و حراست از هویت ابنیه است، یادآور شد: در این راستا بازنگری در حریم مسجد جامع قاین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا