عمومی

انتقاد از توقف مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بعدازظهر یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی انتخاب رئیس شورای ورزش های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی در پاسخ به سوال آنلاین. وی درباره ضمانت اجرایی از جانبازان و معلولان ورزش گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس جمهور تصویب شد، 16 دستگاه اجرایی در هر استان موظف به انجام وظایف خود در زمینه حمایت از ورزش هستند. جانبازان و معلولین

به گفته وی، جانبازان و معلولان با استفاده از سالن های ورزشی هر سازمان و اداره کل استان، تجهیزات ورزشی، اختصاص اعتبارات ویژه و هزینه حمل و نقل ورزشکاران برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه ای، شهرداری ها نیز به فرهنگ سازی توجه دارند. و فعالیت های ورزشی جانبازان و معلولین از موارد این مصوبه می باشد.

16 وظایف اجرایی

وی افزود: ضمانت اجرایی این مصوبه این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطابق قانون بوده و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آن هستند و برای اجرای این مصوبه 16 وزارتخانه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش ها و مصوبات به شورای عالی فرهنگی نیز ارسال می شود، افزود: در صورت کوتاهی هر نهادی به وظایف خود به رئیس جمهور اطلاع رسانی خواهد شد.

لزوم پیگیری احداث مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان

اسبقیان گفت: ساخت مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی پس از گذشت سال ها همچنان در دست طراحی است و باید پیگیری های لازم برای اجرای آن توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شود. و هیئت استان از طریق استاندار.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی مصوبه ای مدون در خصوص احداث مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان دارد بنابراین مجموعه استان و اداره کل ورزش و جوانان باید اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام دهند.

به گفته وی، ساخت مجموعه های ورزشی جانبازان و معلولان در 15 استان کشور آغاز شده و ساخت آنها در بیش از هفت استان به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت ورزش های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی عملیاتی است جزوه وی پیش از این جزو 15 استان برتر کشور بوده است.

اسبقیان ادامه داد: پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از سوی فدراسیون شورای ورزش های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی همانند گذشته انجام می شود و تجهیزات دو و میدانی و بدنسازی نیز برای رفع مشکل سخت افزاری در رشته های مختلف ورزشی در این هیئت ارائه می شود. خراسان جنوبی در روزهای آینده. سایر تجهیزات مورد نیاز به این استان ارسال خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا