جامعه و خانواده

راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور

ترندونی/لرستان مدیرکل محیط زیست لرستان از راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور خبر داد.

علی سالاروند، امروز، بیستم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور بعد از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی، در سال جاری راه‌اندازی، تجهیز و حصار کشی شد.

وی ادامه داد: این منطقه‌ که حدود ۴۰ هکتار دارد، جزء بالاترین سطح حفاظتی و ارزش در بین مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

سالاروند بیان کرد: این اثر طبیعی ملی دارای سه گونه نادر و اندمیک ماهی کور غار است که ارزش ژنتیکی فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی دارند اما این منطقه بی‌نظیر طی سال‌های گذشته متاسفانه تقریبا رها شده بود و شرایط مناسبی از لحاظ حفاظتی نداشته، لذا با پیگیری‌های صورت‌گرفته پاسگاه محیط‌بانی منطقه راه‌اندازی، تجهیز و حصار کشی شد و نیروی محیط‌بان به صورت شبانه روزی در آن مستقر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی از عملکرد همکاران معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بخصوص همکاران اداره منابع انسانی و پشتیبانی و همچنین همکاران محیط زیست طبیعی اداره‌کل گفت: افزایش سطح حفاظتی این منطقه به دلیل دور بودن از مناطق شهری کار دشوار بوده که با همت همکاران این مهم انجام شده است.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا