اقتصادی

دمنوش‌های گیاهی جوشان به بازار عرضه می‌شوند

گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به تولید فرآورده های گیاهی دارویی جوشان کرده اند.

فاطمه حامدی مدیر پروژه و مدیرعامل این شرکت فناور در گفت وگو با ترندونی. وی با بیان اینکه تحقیقات ما بر روی تولید داروهای گیاهی متمرکز است، گفت: داروهای گیاهی را به صورت گرانول جوشان تولید کرده ایم.

وی با بیان اینکه فرمولاسیون این فرآورده ها به گونه ای است که مواد موثره گیاهان دارویی به صورت گرانول تولید می شود، گفت: این فرآورده ها جوشان هستند و مانند قرص های جوشان در آب جوش یا سرد قابل حل هستند.

حامدی با بیان اینکه این محصول را به صورت قرص و گرانول تولید کردیم، خاطرنشان کرد: تفاوت این محصول با سایر محصولات دارویی این است که در تولید آنها از ترکیبات گیاهی و هیدروکلوئیدهای طبیعی استفاده کردیم و فرمولاسیون آن به گونه ای است که در سرما حل می شود. یا یک دقیقه آب جوشیده و در نهایت نوشیدنی گیاهی آماده است.

مجری طرح یادآور شد: در این طرح گیاهان جوشانی مانند نعناع، ​​زنجبیل، دارچین، خولان دریایی و لیمو را پرورش داده ایم و سایر گیاهان دارویی نیز در مرحله تحقیقات دانه بندی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال ثبت اختراع است افزود: این محصول به زودی وارد بازار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا