اقتصادی

توضیحات معاون استاندار خوزستان در خصوص مدیریت سیلاب و رفع سریع آبگرفتگی‌ها

ترندونی/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اقدامات و تمهیدات صورت گرفته جهت مدیریت سیلاب اخیر و رفع سریع آبگرفتگی‌ها را تشریح کرد.

محمد خانچی شامگاه یکم فروردین ماه در خصوص‌ اقدامات و تمهیدات صورت گرفته جهت مدیریت سیلاب اخیر و رفع سریع آبگرفتگی‌ها اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت و حضور میدانی استاندار خوزستان، پیگیری‌ها و تلاش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران در بارش‌های اخیر که همراه با هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی بود مدیریت خوبی صورت گرفت و در کوتاهترین زمان ممکن آبگرفتگی معابر رفع شد و مشکل خاصی نداشتیم.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام‌شده به منظور پیشگیری و مقابله با رخدادهای ناشی از بارش‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ و اول فروردین ۱۴۰۳ می‌توان به مواردی همچون بررسی و پایش حجم سدهای استان و دبی جریان ورودی و خروجی سدها و رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان، دریافت گزارشات مختلف هواشناسی با مدل‌های مختلف پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل کارشناسی آن‌ها بویژه در بالادست و پایین دست سدها، اطلاع رسانی سازمانی و عمومی متناسب با حجم بارش و صدور هشدارهای مختلف و متعدد برای آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات و جلوگیری از خسارات محتمل انسانی و غیر انسانی، برگزاری جلسات متعدد مدیریت بحران و کمیته‌های فنی زیر مجموعه آن در حوزه کنترل سیلاب و پیشگیری از آبگرفتگی، تامین امکانات و ماشین آلات و … اشاره کرد.

خانچی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود و جهت پیشگیری از وارد شدن خسارات، جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار با حضور کلیه اعضای استانی و فرمانداران نیز تشکیل شد و تجزیه و تحلیل نقاط در معرض خطر و چینش ماشین آلات و پمپ‌ها و نیروی انسانی در محل‌های موردنظر بررسی و هماهنگ شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار خوزستان و کلیه مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه در طول مدت بارندگی همچنین استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد روند تخلیه آبگرفتگی معابر تسریع شد.

وی ادامه داد: از دیگر تمهیدات اتخاذشده اعلام آماده‌باش به کلیه عوامل اجرایی و ستادی مدیریت بحران، لغو مرخصی مدیران و اکیپ‌های امدادی و اورژانسی، استقرار گروه‌ها و تجهیزات از قبل بارندگی، تقویت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، حضور چندین باره در مرکز رصدخانه سازمان آب و برق و مرکز مانیتورینگ راه‌های استان، بازدیدهای کارشناسی و اجرایی در طول ۷۲ ساعت بطور شبانه‌روزی، دریافت اخبار از شهرستان‌ها و ۸ منطقه اهواز و تجزیه و تحلیل آن‌ها متناسب با هسته‌های بارش، دبی رودخانه‌ها، وضعیت جاده‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال پایداری شبکه‌های برق و آب، استقرار گروه‌های امدادی و پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی استان، اطلاع رسانی مکرر توسط رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و فضای مجازی بود.

خانچی افزود: همچنین مهمترین اقدامات اورژانس شامل آماده‌باش کلیه پایگاه‌ها، اعلام به امور عشایر استان و کلیه بهورزان جهت انتقال مادران باردار پرخطر از مناطق صعب‌العبور به مناطق امن با بالگرد، استقرار آمبولانس‌های جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها جهت امنیت خاطر مسافرین، چک ژنراتورها و ups مراکز حساس قبل از بارندگی و ذخیره دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز بود.

وی در پایان گفت: جا دارد از همکاری خوب کلیه مردم شریف خوزستان در شهرها و روستاهای مختلف و همکاری صمیمانه و مسئولانه آن‌ها با عوامل اجرایی، کلیه عوامل در دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و مردمی صمیمانه سپاسگزاری کنیم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا