عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بهترین نوع آجر نسوز کدامند

آجر نما نسوز به دلیل تنوع رنگی و کیفیت بالا و ویژگی هایی که دارد، این محبوبیت بالایی را بدست آورده است. علاوه بر آن مناسب بودن قیمت آجر نسوز نما، از اصلی ترین دلایل پر فروش بودن آن است، زیرا با صرف هزینه ای مقرون به صرفه می توانید نمای شیک و مدرنی را اجرا کنید.

در ادامه توضیحاتی در خصوص خرید آجر نسوز با کیفیت از بهترین کارخانه های تولید کننده داده شده است که امیدوارم راهنمای شما مشتریان گرامی این نوع آجر باشد.

بهترین آجر نسوز نما برای کدام شهر است؟

آجر نما نسوز از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و تامین خاک و مواد اولیه آن از معادن مختلفی صورت می گیرد. این امر باعث می شود تا کیفیت انواع آجر نسوز در شهرها و کارخانه های مختلف، متفاوت باشد. در همین راستا برای اینکه بتوانید با کیفیت ترین و بهترین آجر نسوز نما را بخرید، در ادامه به طور مفصل در خصوص بهترین شهرها و مراکز تولید کننده صحبت شده است.

آجر نسوز تهران

بهترین آجر نسوز تهران در میان انواع آن، آجر شاموتی و انگلیسی است. شهر تهران که پایتخت ایران است، سهم قابل توجهی از تولیدات آجر را به خود اختصاص داده است. کارخانه های به خصوص در ورامین از با کیفیت ترین خاک و مواد اولیه استفاده می کنند.

اگر قصد خرید آجر نسوز شاموتی یا انگلیسی را دارید، پیشنهاد می شود از کارخانه های ورامین تهران خریداری نمایید. شما می توانید خرید خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و به قیمت درب کارخانه از آجر آنلاین داشته باشید و در هر جای ایران که هستید، بار خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

آجر نما نسوز اصفهان

اگر قصد خرید آجر نما نسوز سفید یا مشکی را دارید، شهر اصفهان بهترین انتخاب شما است. در تولید بهترین آجر نسوز نما سفید و مشکی دقت بالایی نیاز است؛ زیرا کارخانه هایی که خاک و مواد اولیه بی کیفیت و همچنین میزان حرارت نامناسب را به کار می گیرند، رنگ سفید و مشکی این آجر را خوب در نمی آورند. در کارخانه های آجر نسوز اصفهان با کیفیت ترین این آجرها با دانه های کمتر و سفیدی براق تر تولید می شوند.

رایج ترین ابعاد آجر نسوز نمای سفید 2.5×7×31 و آجر مشکی 2.5×7×33 است که بی کیفیت ترین آن دارای ابعاد نا منظمی است.

انواع آجر نسوز نما چیست؟

همانطور که گفته شد آجر نسوز دارای تنوع رنگی زیادی است که هر کدام کاربردهای متفاوتی نیز دارند. در لیست زیر انواع آجر نسوز نما با کاربردهایی که دارند ذکر شده است:

  • آجر شاموتی: نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، صنایع و کوره پزی ها، باربیکیو، شومینه
  • آجر انگلیسی (سمیرم): نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، باربیکیو، شومینه
  • آجر سفید: نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی
  • آجر قهوه ای: نمای ساختمان
  • آجر مشکی: نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، شومینه
  • آجر طوسی: نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی
  • آجر نسوز طرح ال: نمای گوشه های دیوار ساختمان
  • آجر کف: کفپوش حیاط، پارکینگ، بالکن، تراس، پیاده روی، پارک
  • آجر نسوز دور ستون: نمای دور ستون
  • آجر کرکره ای: نمای ساختمان
  • آجر تایل: نمای ساختمان

در میان انواع آجر نما نسوز، آجر شاموتی بهترین آن است؛ زیرا علاوه بر طیف رنگی جذابی که دارد نسبت به سایر آجرها مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد. میزان درجه حرارتی که نسوز می تواند تحمل کند، بین 1300 تا 1400 درجه است.

فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین با کیفیت ترین آجر نما شاموتی را به صورت آنلاین به فروش می رساند که دیگر نیازی به گذاشتن زمان زیاد برای خرید نیست و می توانید آن را در هرجای ایران که هستید، آنلاین سفارش دهید.

قیمت آجر نسوز چقدر است؟

قیمت هر متر مربع آجر نما نسوز امروزه با توجه به نوسانات ارزی و گرانی های اخیر، ثابت نیست. بنابراین هنگام خرید آجر نسوز ممکن است طی بررسی ها و تحقیقات خود با این تفاوت قیمت رو به رو شوید. توجه داشته باشید که علاوه بر این موارد، هنگام خرید عوامل دیگری بر قیمت آجر نسوز موثر هستند. از جمله:

  • رنگ آجر نما نسوز
  • ابعاد آجر نسوز
  • نوع بسته بندی (کارتنی، شیرینگی)

این آجرها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. از جمله ویژگی های منحصر به فرد آنها، تنوع رنگی زیاد، مقاومت در برابر سرما و فرسایش، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر گرما، رنگ طبیعی، وزن کم و غیره می باشد.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مزیت ها و ویژگی ‌های آجر نسوز بسیار زیاد است. به همین دلیل بیشتر ساختمان سازانی که می‌ خواهند مقاومت ساختمان خود را افزایش دهند از آجرهای نسوز متفاوت استفاده می ‌کنند.

این آجر به عنوان نمای ساختمان دارای تنوع بسیار بالا و قیمت هایی متفاوت می باشد، موارد متعددی نما ساختمان و کوره را تعیین می کنند.

در همین راستا خوب است پیش از خرید این محصول با مشخصات و انواع آن برای مناطق مختلف آب و هوایی آشنا شوید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشد!

خاطر نشان می کنیم که شرکت آجر نما امیران با دارا بودن پیشرفته ترین آزمایشگاه ها و بزرگترین دانشنامه انواع آجرها، تولید کننده این مقاله می باشد.

بهترین آجر نسوز در شرایط متفاوت آب و هوایی کاربرد زیادی از خود نشان می دهد. آب و هوای کشور ایران را می توانیم به چهار اقلیم معتدل و گرم، خشک، سرد و کوهستانی و مرطوب دسته‌ بندی کنیم. انتخاب کردن یکی از بهترین آجرهای نسوز بر اساس اقلیم های متفاوت می تواند روی زیبایی ساختمان تاثیر زیادی بگذارد. اگر شما می خواهید مقاومت ساختمان های ساخته شده را افزایش دهید باید از متریال هایی استفاده کنید که کیفیت مناسبی دارند. آجرهای نسوز در دسته بندی های متفاوتی تولید می گردند که هر یک از آنها مناسب شرایط آب و هوایی خاصی هستند.

بهترین آجر نسوز برای شرایط متفاوت آب و هوایی

در صورتی که شما بهترین آجر نسوز برای مناطق متفاوت آب و هوایی را بشناسید می توانید یکی از مدل ها و را انتخاب کنید. برخی از مهمترین مناطق متفاوت کشور ایران که باید از آجرهای نسوز خاصی استفاده کنند عبارت هستند از :

۱. بهترین آجر برای مناطق گرم و خشک

مناطق شرقی و مرکزی ایران دارای آب و هوای گرم و خشک هستند. برای آب و هوای گرم و خشک باید از آجرهای نسوز که مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند استفاده کنید. این مناطق آب و هوای بسیار گرمی دارند. به همین دلیل تابش نور خورشید در این مناطق به صورت مستقیم می باشد. زمستان های این مناطق خشک و سرد خواهد بود. همچنین باید بدانید که وزش باد و ایجاد گرد و غبار در این مناطق بسیار زیاد می باشد. باید ساخت ساختمان ها در این مناطق را با اصول مشخص شده ‌ای انجام دهید.

در مناطق گرم و خشک نیاز است از آجرهای نسوز مناسبی استفاده کنید که ظرفیت حرارتی شان بالا می باشد. از آجرهای نسوز که ظرفیت گرمایی آنها بالا است می توانید برای طراحی این ساختمان ها استفاده نمایید. آجرها قادر هستند که اختلاف دمای زیاد روز و شب را در طول روز ذخیره کنند و شبها زمانی که دمای هوا بسیار پایین است گرمای ذخیره شده را به درون ساختمان انتقال دهند. آجرهای نسوز زیادی هستند که مقاومت گرمایی زیادی دارند.  بر همین اساس شما باید بین انواع مدل ها و رنگ بندی های آنها یکی که مناسب ساختمان است را انتخاب کنید.

۲. آجرهای مناسب مناطق گرم و مرطوب

یکی دیگر از شرایط متفاوت آب و هوایی کشور ایران مناطق گرم و مرطوب می‌ باشد. به هر یک از مناطقی که دارای آب و هوای بسیار گرم در تابستان ها می باشند و زمستان های معتدلی دارند مناطق گرم و مرطوب خواهند گفت. برای طراحی ساختمان های این مناطق باید از بهترین آجر نسوز استفاده کنید که رنگ روشن دارد. در مناطق معتدل و گرم رطوبت هوا زیاد است.  به همین دلیل اختلاف دمای روز و شب کمتر خواهد بود.

در این اقلیم باید از آجرهای نسوز مناسبی استفاده نمایید که ظرفیت حرارتی آنها کمتر می باشد. از آنجایی که هوا در این اقلیم گرم تر است باید بدانید که نیاز به ذخیره کردن گرما در طول روز نخواهد بود. پیشنهاد می کنیم که در این مناطق از آجر نسوز رنگ روشن همچون استفاده نمایید. آجرهای نسوز رنگ روشن مدل ها با اندازه های متفاوتی دارند. هر یک از آنها با اصول مشخص شده ای روی ساختمان نصب می شوند.

۳. آجرهای نسوز مناسب مناطق سرد و کوهستانی

هر یک از مدل‌ های آجرهای نسوز که باید در مناطق سرد و کوهستانی مورد استفاده قرار بگیرند آجرهایی هستند که در برابر سرما عایق می باشند. در مناطق سرد باید بدانید که روزهای یخبندان زیاد است. در این مناطق زمستان ها دمای هوا در برخی از روزها به ۲۰ درجه زیر صفر می رسد. در مقابل باید بدانید که در فصل تابستان دمای هوا در این مناطق زیاد است. یکی از بهترین آجرهای نسوز استفاده در این مناطق آجر نسوز انگلیسی یا شاموتی می باشد.

آجرهای نسوز در برابر سرما عایق مناسبی هستند و قادر می باشند که ساکنین این مناطق را در برابر سرمای بسیار زیاد مورد محافظت قرار دهند. البته باید بدانید که در این مناطق از آجرهای نسوز که رنگ آنها تیره است برای نمای ساختمان استفاده می کنند. رنگ های تیره آجرهای نسوز در زمستان‌ ها از آنجایی که جذب هوا را کمتر انجام می‌ دهند به گرم شدن هر یک از ساختمان‌ ها کمک زیادی می‌ کنند. قسمت‌های غربی کشور ایران دارای آب و هوای سرد و کوهستانی هستند. بر همین اساس در این مناطق از بهترین و با کیفیت ترین آجر نسوز تیره استفاده می شود.  آجر نمای نسوز تیره عایق مناسبی در برابر سرما می باشد.

بیشتر بخوانید: پینترست

انواع آجر نسوز تیره عبارت است از: آجر نسوز مشکی، آجر نسوز انگلیسی

ضمنا مساله مهمی که باید در انتخاب آجر نما برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر باید در نظر بگیرید میزان جذب آب آجرهای نما می باشد. اگر میزان جذب آجرها خیلی پایین باشد، آجرها به خوبی با ملات چسبیده نمی شوند و اگر مقدار جزب بالا باشد دچار فرسایش و ترک در زمستان می شود.

میزان جذب آب آجرهای نسوز باید چیزی در حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد وزن آجر باشد که این مسئله به صورت کاملا استاندارد در آزمایشگاه گروه کارخانجات آجر نسوز امیران رعایت می شود و تنها شرکتی که ضمانت مقاومت در برابر سرما و شرایط جوی سخت را میدهد شرکت امیران نما می باشد.

۴. بهترین آجر برای مناطق مرطوب و معتدل

از دیگر مناطقی که در کشور ایران باید از آجرهای نسوز مناسب استفاده کند مناطق مرطوب و معتدل می‌ باشد. بهترین آجر نسوز در این مناطق آجرهایی هستند که ظرفیت حرارتی کمی دارند. زمانی که از مناطق مرطوب و معتدل صحبت می کنیم منظورمان دقیقا سواحل دریای خزر می باشد. این مناطق در طول سال بارندگی زیادی دارند. به همین دلیل باید بدانید که میزان رطوبت هوا در این مناطق زیاد است. برای ساخت ساختمان ها در اقلیم مرطوب و معتدل از مصالحی استفاده می ‌شود که ضخامت زیادی دارند.

استفاده از مصالحی که ضخامت شان زیاد است موجب گرم شدن انواع ساختمان ها می گردد. در این مناطق باید بدانید که اختلاف دمای شبانه روز تا حدودی کم است. در اقلیم مرطوب و گرم باید از آجرهای نسوزی استفاده شود که ظرفیت حرارتی شان کم می باشد. در واقع باید بدانید که در این مناطق به ذخیره کردن گرما در طول روز نیازی نیست. آجر سفید یکی از آجرهای مناسب و به کار گرفته شده در این اقلیم می باشد.

رنگ سفید کمترین میزان جذب نور خورشید را دارد و به نسبت بهتر از آجرهای تیره رنگ برای این مناطق می باشد.

آجرهای استفاده شده در مناطق شمالی و مرطوب باید کمترین میزان جذب آب را داشته باشند تا دچار آسیب های ثانویه ساختمان نشوند، بنابراین بهترین نمونه آجر نسوز در مناطق معتدل باید ویژگی ‌های خاص و منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

شما باید بر اساس شهر و استانی که در آن می خواهید زندگی کنید آجرهای نسوز مناسبی را برای ساختمان تان انتخاب نمایید. اگر آجرهای نسوز را به اشتباه انتخاب کنید هرگز نمی توانید آنها را تعویض نمایید. به همین دلیل در آینده مشکلات زیادی برای ساختمان شما به وجود می ‌آید.

قیمت بهترین آجر نسوز

قیمت بهترین آجر نسوز به موارد متعددی بستگی دارد. که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد.

۶ مورد مهم در تعیین قیمت آجر نسوز

  1. شرکت تولید کننده و نوع کوره (کوره سنتی آجرپزی یا کوره های شاتل)
  2. نوع خاک و میزان پخت (کامل بودن پخت آجرها مد نظر می باشد.)
  3. ضمانتنامه (کارخانه های معتبر در زمینه فروش آجر نسوز، محصولات خود را ضمانت می کنند)
  4. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف (مقاومت آجرها در تمام شرایط آب و هوایی)
  5. نوع بسته بندی آجر (شیرینگ، کارتن یا فله)
  6. مدت زمان ارسال

هر یک از آجرهای نسوز دارای کیفیت و مقاومت متفاوتی هستند. شما برای خرید انواع آجرهایی که نسوز  هستند باید قیمت روزانه آنها را مورد بررسی قرار دهید. برخی از آجرهای نسوز می باشند که هزینه خریداری شان تا حدودی بالا است. به طور کلی باید به خوبی بدانید که اگر ظرفیت حرارتی آجرها بالاتر برود هزینه خریداری شان نیز بیشتر می‌ شود. تولیدکنندگانی که تولید انواع آجرهای نسوز را بر عهده دارند با بهترین قیمت مدل های زیادی از آجرهای نسوز را به مشتریان ارائه می دهند.

بنابراین شما برای اینکه هزینه مناسب به صرفه ای را جهت خرید بهترین آجرهای نسوز پرداخت کنید باید به تولید کنندگان معتبر و با سابقه بالا در زمینه تولید آجرها، همچون کارخانه آجر نما امیران مراجعه نمایید. تولید کنندگان معتبر از بهترین متریال ها برای تولید آجرها استفاده می ‌کنند. بنابراین این آجرها طول عمر زیادی از خود نشان می دهند و زیبایی ساختمان را چندین برابر می کنند. پیش از خرید آجرهایی که نسوز هستند باید مدل آنها را بررسی کنید و سپس هزینه خریداری شان را محاسبه نمایید.

کارخانه آجر گستر امیران نما بزرگترین تولید کننده آجرهای نسوز نما با دارا بودن بیش از ۲۵ سال سابقه یکی از بهترین تولید کننددسته بندی:

، آجرهایی مستحکم، بادوام و از این جهت انتخابی رایج برای سازندگان ساختمان ها و مهندسان معماری می باشند. با این وجود، با توجه به تنوع بسیار زیاد گزینه های در دسترس، انتخاب آجرنسوز مناسب از بین گزینه های موجود ممکن است امری سخت و پیچیده به نظر بیاید و به همین خاطر نیاز به راهنمای انتخاب آجر نسوز امری مهم می باشد. شرکت نمایندگی فروش مستقیم انواع آجر ها از جمله آجر نسوز به قیمت کارخانه در تهران می باشد و شما می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب آن، بهترین خرید را انجام نمایید.

مزایای استفاده از آجر نما نسوز

از مهم ترین دلایلی که می تواند شما را برای خرید انواع آجر نسوز ترغیب کند و باعث شود تا با رضایت خاطر بیشتری نسبت به انتخاب انواع آجر نمای نسوز اقدام کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) کاربرد های مختلف آجر نسوز نما
۲) طرح ها و رنگ بندی آجر نما نسوز
۳) بالا بودن دوام و ماندگاری
۴) داشتن قیمت مناسب نسبت به و دیگر مصالح

و اما نکات دیگری که قبل از خرید باید مورد توجه قرار دهید تا بهترین آجر نسوز نما را  انتخاب نمایید.

تحقیق کردن بر روی سبک معماری ساختمان خود:

رنگ، شکل، اندازه، بافت و نیز چیدمان آجرنسوز از جمله موارد بسیار مهمی است که بر روی نگاه کلی و احساسی که ساختمان شما به بیننده منتقل می کند تاثیر می گذارد. به همین جهت باید مطمئن شوید آجری را که انتخاب می کنید، مناسب طراحی معماری ساختمان شما باشد. گرفتن ایده از خانه های بنا شده در خیابان های اطراف، وب سایت ها، مجلات و همچنین کتاب های طراحی معماری ارزش بسیار زیادی دارند. گزینه های بسیاری برای رسیدن به یک دید طراحی، وجود دارد و می توان ترکیبی از آن ها را انتخاب نمود.

انتخاب آجرنسوز با توجه به محل زندگی خود:

بر اساس شرایط اقلیمی متفاوت، آجرهای نسوز دارای سطح بندی هستند تا مناسب شرایط محیطی مختلف باشند. اینکه به کدام سطح نیاز دارید را موقعیت خانه شما تعیین می کند. به عنوان مثال اگر شما در نزدیکی ساحل زندگی می کنید و از این جهت دارای خاک بسیار شور می باشد، شما باید از آجرهای با سطح جذب بسیار پایین استفاده کنید. زیرا در این آجرها مقاومت در برابر حمله نمک افزایش یافته است.

دست پیدا کردن به ظاهر دلخواه خود از طریق رنگ، اندازه و بافت:

بافت یا همان تکسچر آجر نسوز می تواند شخصیت، جذابیت و هویت را به یک ساختمان اضافه کند. بافت آجر نسوز می تواند از یک سطح صاف، دارای سطح ظاهری یک دست و لبه های تیز تا بافت های تکه تکه شده با سطحی خشن برای انتقال ظاهری فرسوده متفاوت باشد. حتی می توان از آجرهای نسوز لعابدار برای اینکه به ساختمان خود زیبایی خالصی منتقل کنید، استفاده نمایید که با هیچ ماده دیگری نمی توان به آن ظاهر رسید.

بدون اغراق نوع رنگ بندی را می توان مهم ترین مزیت آجر نسوز نما در قیاس با سایر مصالح اجرای نما دانست . آجر نسوز نما دارای تنوع رنگی بسیار گسترده ای می‌باشد و این مزیت موجب افزایش قدرت انتخاب مشتریان با هر نوع سلیقه ای می گردد تا بتوانند آزادانه به انتخاب رنگ آجر نسوز بپردازند. لازم به ذکر است یکی از مهمترین مزایای غیرقابل رقابت فرآورده های نسوز تولیدی این شرکت این است که می‌توان علاوه بر سفارش رنگ های زیبای آجر نسوز به صورت رنگ ترکیبی یا رندوم به صورت تک رنگ (با تونالیته رنگی مشابه با تفاوت اندک) نیز سفارش داد.

آجر ها در ابعاد گوناگونی در دسترس هستند. تصمیم گیری در مورد اندازه ممکن است به عوامل بسیاری، از جمله نسبت تناسب ساختمان یا حتی به کارکرد مورد انتظار آجر بستگی داشته باشد. آجرها اکثر اوقات برای کاربرد های تزئینی و زیبایی شناسانه استفاده می شود. اندازه و شکل های مختلف می تواند برای ایجاد جذابیت بصری و عمق با یکدیگر ترکیب شوند.

روش های تست کیفیت بهترین آجر نسوز نما

کارآمدترین و مفیدترین متریال ساختمانی، آجر ها هستند که در تمام جهان برای ساخت و سازها، ساخت کوره و نمای ساختمان به کار برده می شود. با توجه به اهمیت زیاد آجر نسوز نما در این سازه ها، تعیین مناسب بودن و کیفیت آجرهای نما امری ضروری می باشد. به همین جهت، باید آزمایشات متعددی بر روی آجر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که نمای ساخته شده از مقاومت و پایداری کافی برخوردار است و پس از نصب دچار تغییر شکل و رنگ و کیفیت نخواهد شد.

اما نکته اصلی این است که چگونه آجر نما را تست کیفیتی کنیم؟ و از کجا بفهمیم یک آجر نما با کیفیت است؟

مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم، اصلی ترین نکات برای شناسایی آجر نمای مرغوب و بهترین آجر نسوز نما می باشند. پیش از خرید آجر نسوز نما، با انجام دادن انواع آزمایشات روی آجر و رعایت کردن نکاتی که در ادامه این مطلب ذکر کرده ایم، یک آجر استاندارد، باکیفیت و بادوام را خریداری کرده اید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که خرید از یک برند معتبر خرید شما را ساده تر می کند و خیالتان را از بابت آن راحت می کند.

بررسی عدم شکستگی و ترک آجر

با چشم غیر مسلح این امر امکان پذیر می باشد. پیش از خرید آجر نسوز نما از شرکت مربوطه، حتما یک بسته از آجرها را مشاهده نمایید تا بر روی آن هیچ گونه شکستگی یا ترکی مشاهده نشود. شکستگی آجر احتمال دارد به جهت بارگیری غیر اصولی و نادرست به هنگام ارسال از درب کارخانه و حمل آجر نما به صورت ناشیانه و غیر حرفه ای باشد. در نتیجه لازم است این تضمین را از فروشنده بگیرید که در آجر ها ترک و شکستگی مشاهده نشود.

بررسی اندازه و خمیدگی آجر نما

به یاد داشته باشید که حتما به عنوان نمونه، چند قطعه از پلاک آجر نما را اندازه گیری کنید تا طول، عرض و ارتفاع آن ها با هم یکسان باشند. اگر اندازه آجرها یکسان بود، آجری با کیفیت را خریداری کرده اید. درضمن این را بدانید آجرهای نما باید شکل صاف و بدون تاب داشته باشند. قرار داشتن هر گونه خمیدگی یا تاب آجر نشان از نامرغوب بودن و بی کیفیت بودن آجر نسوز نما می باشد.
به خاطر داشته باشید که آجر نما همواره باید ظاهر مکعب شکل داشته و خم نباشد. آجر خم نشان دهنده پخت نامناسب آجر نما در درجه حرارتی پایین می باشد که در اصطلاح به این مورد آجر نپخته نیز می گویند. لبه های آجر نسوز نما باید قائم یا ۹۰ درجه داشته باشند، به این معنی که لبه های آجر فاقد لب پریدگی باشد، در مجموع در این زمینه منظم و یکدست باشند.

تست ضد شوره بودن آجر نسوز نما

ابتدا یک نمونه آجر از شرکت مورد نظر دریافت کنید. سپس آجر نما را داخل یک ظرف آب معمولی قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان یک شبانه روز آجرها را از آب خارج کرده و به بیرون منتقل می کنیم تا کاملا خشک شوند. در بررسی آجر ها اگر یک لایه سفید رنگ یا خاکستری رنگ بر روی آن بسته بود نشان از وجود مواد قلیایی یا همان شوره می باشد. وجود شوره بر روی آجر نما حداکثر تا ۱۰ درصد قابل قبول می باشد که نشان از کیفیت بالای آجر می باشد. وجود بیشتر از 20 درصد شوره یا مواد قلیایی بر سطح آجر از کیفیت پایین آجر خبر می دهد.

بررسی میزان جذب آب آجر نما

پایین بودن درصد جذب آب آجر، از موارد مهمی که نشان دهنده خرید آجر نمای با کیفیت می باشد. به منظور پی بردن به میزان درصد جذب آب آجر، ابتدا یک قطعه آجر (آجر خشک) را وزن می کنیم. سپس آجر را در حدود ۲۴ ساعت داخل ظرفی پر از آب قرار داده و بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده آجر را بیرون می آوریم و به همان شکل (آجر خیس) وزن می کنیم.

فرمول اندازه گیری جذب آب آجر نسوز نما:
۱۰۰ * {وزن آجر خشک / (وزن آجر خشک-وزن آجر خیس)}

هر چه میزان درصد به دست آمده کمتر باشد، محصول با کیفیت تری را خریداری خواهید کرد. در مجموع آجرهایی که جذب آب کمتر از ۱۵ الی ۲۰ ٪ داشته باشند با کیفیت تر هستند.

تست مقاومت حرارتی آجر

به دلیل وجود خاک نسوز در ترکیبات انواع آجر نماها تا ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ درجه در مقابل حرارت آتش مقاوم هستند و همین امر سبب نسوز بودن آن شده است. آجر نما با کیفیت و اصل، کاملاًً و حقیقتاً نسوز می باشد و در آتش سوزی ها نمی سوزند و ذوب نمی گردند، همچنین تغییر شکل و فرم نمی دهند زیرا تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد تحمل حرارت را دارند.

بررسی رنگ آجر نما

برای مشاهده داخل آجر نما، به آن ضربه بزنید تا بشکند، سپس داخل آن را مشاهده کنید. رنگ داخل آجر نسوز نباید با بیرون آن متفاوت باشد. آجری که رنگ داخل و بیرون یکدستی دارد، یک آجر نمای با کیفیت محسوب می شود. در مجموع با یک نگاه کلی به سطح آجر، باید رنگ آجر ها یکنواخت باشد و هیچگونه زائده ای بر روی آن مشاهده نشود.

تست توپر بودن آجر نما

اگر بعد از شکستن آجر نما، داخل آن فضای خالی وجود داشت، نشان دهنده این است که در ساخت آجر نما مرحله فشرده سازی آن به خوبی انجام نگرفته است که در اصطلاح به این محصول “آجر پوک” می گویند و نشان دهنده بی کیفتی آجر می باشد. آجر پوک در یخبندان ترک بر می دارد. از دیگر روش های شناسایی آجر توپر و با کیفیت ضربه زدن دو عدد آجر نما به یکدیگر می باشد. در این روش اگر صدای یکنواخت و زنگ داری به گوش برسد یعنی آجر با کیفیت و توپر می باشد، ولی شنیدن صدای بم نشان دهنده پوک بودن و نامرغوب بودن آجر نما می باشد.

چگونگی بررسی ظاهر آجر نما

بر روی سطح آجر نمای با کیفیت نباید گودی و حفره ای وجود داشته باشد و این نکته ای است که پیش از خرید آجر نمای ساختمان باید به آن توجه کرد. سطح آجر نما نسوز باید صاف باشد، البته این بدان معنا نیست که روی آجر صیقلی و لیز و باشد بلکه سطح آجر نسوز باید آجری شکل و کمی نیز زبر باشد. اما در کل سطح آجر نسوز باید زیر باشد ولی هم تراز و صاف. زبری آجر موجب نصب آسان تر بر روی نمای ساختمان می شود. با کشیدن ناخن بر سطح یک قطعه آجر نما نسوز، نباید تغییری در ظاهر و شکل آجر اتفاق بیافتد. به این تست، تست سختی آجر نما می گویند که در آن آجرها نباید دچار خراشیدگی شوند. آجری که از این تست به خوبی بر بیاید آجر سخت نامیده می شود.

تست مقاومت فشاری و خرد شدن آجر

آجرها در هنگام ساخته شدن تحت فشار قرار می گیرند، به همین جهت مشخص کردن مقدار مقاومت فشاری آجر لازم و ضروری است. تنها با استفاده از دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی می توان این تست را انجام داد. تست مقاومت فشاری میزان تحمل آجر را هنگامی که فشاری بر روی آن پرس می شود مشخص می کند.

اغلب اوقات صفت بهترین به چیزی اطلاق می شود که دارای گزینه های متعددی برای امتیاز دهی باشد. برای تعریف بهترین آجر نسوز نما نیز چند فاکتور اصلی وجود دارد که باید در این فاکتورها، آجر مورد نظر به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشد.
آجر باید توپر و مقاومت بالا داشته باشد. اصولاً آجری که از لحاظ مقدار وزن سنگین تر است مرغوب تر از آجرهای نسوز سبک می باشد.
سطح آجر نباید دارای سوراخ یا حفره باشد. در زمان کنارهم گذاشتن آجرها و چسباندن آن ها در کنار هم، آجرها باید دارای خاصیت مکندگی باشند. این خاصیت هنگامی اتفاق می افتد که میزان جذب آب آجر نما مناسب باشد. این میزان از یک استاندارد نباید کمتر یا بیشتر باشد. این عدد بین ۱۰ – ۱۵ درصد می باشد. اگر میزان جذب آب کم باشد چسبندگی اتفاق نمی افتد. چنانچه این عدد بیشتر شود هم موجب اختلال در روند چسبیدن و بکار بردن آجر نمای ساختمان می شود.

 

آجر نمای خوب در واقع آجری ست که تحمل میزان فشار وارده به ساختمان را داشته باشد. این آجر باید به درستی در کوره تحت حرارت مناسب پخت شده باشد. آجری که مقاومت کمی دارد به سرعت خرد شده و می شکند. همچنین بهترین آجر نما باید جذب کننده صوت باشد. میزان انتقال صوت بستگی مستقیم به میزان ضخامت دیوار دارد. استفاده از آجرهای مرغوب موجب افزایش طول عمر ساختمان با همان زیبایی روزهای اول می شود. میزان جذب کنندگی یا عایق صدای آجر اکثرا ۴۵ برای آجری با ضخامت ۴.۵ اینچ و ۵۰ دسی بل برای آجرنمایی با ضخامت ۹ اینچ است.

امیدواریم که این مقاله مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد و با توجه به نکات ذکر شده بتوانید خریدی عالی و مقرون به صرفه را تجربه نمایید. برای استعلام قیمت روز مصالح ساختمانی و همجنین مشاوره با کارشناسان مجرب مجموعه خوارزم سازه می توانید به وبسایت آپارات مراجعه نمایید و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا