جامعه و خانواده

جلوگیری از ورود برخی مستاجران کرونایی به خانه هایشان!

ترندونی / Korosan جنوبی مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متأسفانه هیچ آسایشگاهی برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروق کرونا در خراسان جنوبی وجود ندارد ، گفت: “ما از مسئولان می خواهیم که ایده ای برای راه اندازی آسایشگاه برای مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب داشته باشند.”

در مصاحبه با ترندونی ، مسعود ضیایی اظهار داشت: بسیاری از افراد که از بیماری انسداد قلب و عروق قلب رنج می برند ، هنگام مرخص شدن از بیمارستان ، جایی برای رفتن ندارند. افراد زیادی مستاجر هستند و پس از مرتب کردن ، صاحبخانه مانع از ورود آنها به خانه می شود.

رئیس بخش عفونت بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: سربازان و زندانیان نیز به این گروه تعلق دارند و جایی برای گذراندن دوره قرنطینه ندارند.

ضیایی ادامه داد: سربازانی که در شهرهای دیگر کشور این استان مشغول خدمت هستند ، دیگر جایی برای گذراندن دوره قرنطینه خود پس از بارگیری ندارند ، از طرفی بازگشت برای آنها غیرممکن است.

وی گفت: “متأسفانه آسایشگاه برای مبتلایان به بیماری عروق کرونا در استان وجود ندارد.”

مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بسیاری از موسسات آمادگی خود را برای تهیه مکان اعلام کرده اند ، اما این فضا نیاز به مراقبت و حضور پزشک و پرستار دارد.

ضیایی با بیان اینکه این امر به مقادیر زیادی پول نیاز دارد ، و نیاز به تلاش همه ارگان ها دارد ، افزود: باید بدانیم که بیماری عروق کرونا قلب محدود به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نمی باشد. این یک مسئله سراسر کشور است.

وی یادآور شد: از استان های همسایه خود می خواهم که تا حد ممکن از خود مراقبت کنند ، حتماً در مکان های عمومی ماسک بپوشید ، از ضد عفونی و شستن دست فراموش نشود و اقدامات لازم برای افزایش شیوع بیماری مانند عزاداری و مراسم عروسی انجام شود. از پریودها ، مسافرتها و از همه مهمتر ، بیماری را جدی بگیرید و از نکات پیشگیری پیروی نکنید تا همکاران ما از فضای و انرژی کافی برای ارائه خدمات خوب به همکاران خود برخوردار باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا