فرهنگ و هنر

«جان ایران» رونمایی شد – ترندونی

مراسم رونمایی از کتاب «جان ایران» در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با اپیدمی کرون، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش ها ترندونی، در این مراسم ایوب نصیری مدیرکل پژوهشکده دفتر ریاست جمهوری دلیل اصلی انتشار این کتاب را گفت:.

سعید نویان، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و پژوهشگر مرکز گسترش دانشگاه امام صادق(ع) نیز در توضیح و ارائه کتاب زیر گفت: ریاست آماده است. مخاطب این کتاب که خلاصه ای از اقدامات است، عموم مردم هستند که معمولا از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

نویان افزود: روش جمع آوری اطلاعات در این کتاب بررسی مطالب و مصوبات کمیته های ستادی و کشوری، استخراج و طبقه بندی آنها قبل از تاج گذاری و دستورالعمل های بهداشتی و … بوده است. این گزارش همچنین از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. اصول و رویکردها، دفتر خاطرات مدیریت بحران کرونا، راهبردها و اقدامات ویژه در مقابله با کرونا.

«جان ایران» معرفی شد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: مهمترین رویکرد دولت همراهی مردم در اقناع است. در سپتامبر، زمانی که دولت روی کار آمد، رئیس جمهور خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در ماه اکتبر شد. با نظرسنجی ها متوجه شدیم که بیش از 84 درصد مردم از ترس ابتلا به ویروس کرونا با افتتاح مراکز آموزشی مخالف هستند. همزمان در کمیته اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت فشرده شروع به کار کردیم. روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف ایران مانند رسانه ملی به ما پیوستند و با واکسیناسیون سراسری در آبان ماه، برگه برگشت و ۶۳ درصد از جامعه آماری ما با بازگشایی موافقت کردند. بر اساس آخرین نظرسنجی، 85 درصد. از تلاش های دولت برای نوسازی مدارس راضی بودند.

وزیر ارشاد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «اصلاح نظام پرداخت یارانه کشور» باید دیر یا زود انجام می شد. دولت سیزدهم زمانی روی کار آمد و آن را پذیرفت که در اوایل حکومت هیچکس نمی خواست چنین کار سختی را به عهده بگیرد. در حال حاضر همه شبکه های خارجی و رسانه های معاند می خواهند کشور دچار مشکل شود. این در حالی است که کشور باید از این وضعیت ناعادلانه یارانه ها خارج شود و دولت قبل از شروع پروژه، سپرده های یارانه ای را پرداخت کرده است.

«جان ایران» معرفی شد

در ادامه، بهرامی عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمانی و درمانی به دلیل اهمیت نشان دادن زحمات این گروه به جامعه هنری، گفت: تاریخ ایران به ویژه پس از انقلاب. 1978، پر از حماسه های بزرگ بود. حماسه مقابله با کرونا را باید از ابعاد مختلف تحلیل کرد. مناقشه کرونا یک رویداد جهانی بود و در همه کشورها رخ داد. ویروس به طور مساوی در همه کشورها سرایت کرد، اما ما در امکانات و تجهیزات خود با دنیا نابرابر بودیم و این نابرابری نقش مستقیمی در مبارزه با این بیماری داشت. در روزهای همه گیر، پرسنل پزشکی همیشه در صحنه بودند. هم کارمندان و هم خانواده هایشان. اکنون از هنرمندان و رسانه ها انتظار می رود که حماسه خود را به همه نشان دهند.

عین اللهی ادامه داد: نقش مردم و نیروی کار در مبارزه با کرونا بسیار مهم است. “ایران قوی” شعار نیست. در واقع زمانی است که «مردم» وارد مرحله ای می شوند که در دنیا نبوده است. در دولت سیزدهم به دستور رئیس جمهور سیل واکسن وارد کشور شد و به درخواست مردم همه در سیل واکسینه شدند. اگر می خواستیم واکسیناسیون گروهی را فقط با پرسنل خودمان انجام دهیم، بیش از دو سال طول می کشید، اما با کمک مردم این کار در مدت کوتاهی انجام شد. در میان آنها کشورهایی بودند که دارای ساختمان و تجهیزات بودند اما مردمی نداشتند. حرکت و کمک مردم یک شاخص است. امروز شش مرکز تولید واکسن داریم. با واکسن های تولید شده آمار ما یک رقمی شده است. با این حال، تعداد قربانیان هنوز در برخی از نقاط جهان بالاست.

«جان ایران» معرفی شد

در این مراسم همچنین علی رمضانی (سخنران و نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران)، عباس هنرمند (معاون ارتباطات ریاست جمهوری)، محمدعلی ذوالفیگل (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. . مردم.

«جان ایران» معرفی شد

«جان ایران» معرفی شد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا