استان ها

بهره برداری از سامانه SDI در آذربایجان‌شرقی

به گزارش دفتر ترندونی تبریز ، داوود بهبودی در کنفرانس مطبوعاتی روز ملی آمار و برنامه ریزی اظهار داشت: نقش آمار در سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه کشور و همچنین در اداره ، شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات بسیار مهم است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظیفه اجرای چندین برنامه آماری ملی و استانی را بر عهده دارد که در واقع ما آمار را مقدمه ادامه سازمان می دانیم.

بهبودی ، بر اساس رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، یادآور شد: رویکرد سیستم آماری کشور جدید انتقال به یک سیستم آماری بر اساس ثبت است که باعث کاهش تعداد مراجعه می شود و آمارها عمدتا در محل سیستم ثبت می شوند.

وی اظهار داشت: پروژه های آماری از جمله شاخص قیمت ، تورم ، بیکاری ، اشتغال ، رشد اقتصادی ، حساب های ملی و منطقه ای ، درآمد و هزینه خانوار و سرشماری مشترک جمعیت و مسکن ، کشاورزی ، عشایر ، واحدهای تولیدی و صنعتی از طرق مختلف در حال اجرا است. دوره ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت: طراحی سیستم SDI (زیرساخت اطلاعات مکانی) خارج از محدوده سیستم ثبت آماری مبتنی بر سیستم اطلاعات داده های مکانی است که در آینده نه چندان دور در استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در سیستم آماری ما به سمتی می رویم که مفاهیمی مانند بیکاری ، اشتغال ، تورم و سایر داده ها تعریف مشخص و استانداردی دارند ، بنابراین سیستم آماری احتمال خطای انسانی و تفسیرهای متعدد را کاهش می دهد و وحدت اطلاعات به طور خودکار رخ می دهد. .

بهبودی افزود: منبع سیستم برنامه ریزی آماری برای دولت ، مردم ، واحدهای تولیدی و اقتصادی که ما در اقدامات میان مدت و بلند مدت برای جمع آوری این خوراک گنجانده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: یکی از اهداف بلند مدت سیستم برنامه ریزی کشور برنامه ریزی است. وی افزود: ما کشور را کاملاً ساماندهی می کنیم.

وی اظهار داشت: اقدامات میان مدت شامل تهیه برنامه های پنج ساله توسعه و برنامه توسعه برای استان آذربایجان شرقی به عنوان ابتكار است.

بهبودی خاطرنشان کرد: سالانه 10 هزار میلیارد پروژه در بخش غیردولتی استانی به بهره برداری می رسد و دولت نه تنها بودجه را تأمین می کند بلکه مسئول پشتیبانی ، تخمگذار و تسهیل این پروژه ها نیز می باشد.

48

دکمه بازگشت به بالا