حوادث و رویدادها

انهدام باند ۳۴۰ میلیارد ریالی قمار و شرط‌بندی در مازندران

ترندونی/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری اعضای باندی که با راه اندازی سایت‌های شرط بندی جوانان و نوجوانان را فریب داده و ۳۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ترندونی به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار”حسن مفخمی شهرستانی” در تشریح این خبر اعلام کرد: با اقدام عملیاتی، اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارگاهان سایبری در مجموعه پلیس فتا مازندران، تمامی اعضای یک باند قمار آنلاین (۴ متهم اصلی) شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به مسدود شدن ۱۰ کارت بانکی اجاره‌ای که توسط متهمان در چرخه پولشویی این فرایند مجرمانه قرار گرفته بود، بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد تمامی اعضاء به صورت یک باند سازمان یافته و شبکه ای اقدام به تهیه کارت بانکی کرده و با ایجاد صفحات متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغات کاذب و فریب کاربران و به خصوص جوانان اقدام به فعالیت در خصوص قمار به صورت آنلاین می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارشناسان گردش مالی وجوه کلاهبرداری شده را بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌ بندی منجر به فرو رفتن بیشتر در مرداب این سایت‌ها شده و بازنده همیشگی، اعضای آن بوده و برنده اصلی، گردانندگان این سایت‌ها هستند.

این مقام مسئول با توجه به مجرمانه بودن این سایت‌ها گفت: در صورت برنده شدن اعضاء هیچ تضمینی برای برای دریافت جایزه و یا پول وجود ندارد، در بیشتر موارد مدیران سایت اقدام به مسدودسازی حساب کاربری افراد می‌نمایند که پس از آن کاربران هیچگونه دسترسی به حساب کاربری خود ندارد و تمام سرمایه خود را به ‌راحتی از دست خواهند داد.

سردار مفخمی به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  به پلیس اعلام کنند.

کشف ۴ تن آرد خارج از شبکه توزیع در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف ۴ تن ۲۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی داداش تبار” در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای مقابله با قاچاق کالا و تنظیم بازار و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهمراه پلیس امنیت اقتصادی استان درعملیاتی مشترک با انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی ماموران با همکاری کارشناسان اداره غلّه در بازرسی از انبار متعلق به متهم تعداد ۱۰۵کیسه ۴۰ کیلویی آرد قاچاق و خارج از شبکه کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار ارزش آرد قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ضمن پلمپ محل مورد نظر و تحویل آردکشف شده به اداره غلّه، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۵ تن چوب قاچاق در عباس آباد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۱۵ تن چوب قاچاق و دستگیری ۵ متهم به قاچاق چوب در شهرستان عباس آباد خبر داد.

سرهنگ “محمد محمدپور” اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، اخباری مبنی بر اینکه افرادی نسبت به قطع اشجار جنگلی در شهرستان عباس آباد به صورت شبانه اقدام و چوب آلات را در ساعت های مختلف به باغهای اطراف و کارگاهایی که از قبل در نظر گرفته شده انتقال و پس از آن نسبت به قاچاق آن به استان های همجوار اقدام می کنند، موضوع شناسایی و دستگیری این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی، در بازرسی از محل ها و خودرو های حامل چوب آلات جنگلی قاچاق، میزان ۱۵تن چوب قاچاق را از یک دپو در باغ کیوی کشف کردند که برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش آن را ۵ میلیارد ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه تعداد۵ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: متاسفانه قاچاق چوب از سطح جنگل های استان مازندران افزایش زیادی یافته و با جرائمی که از طریق مراجع ذیصلاح برای آنان در نظر گرفته می شود هیچگونه بازدارندگی لازم را برای تکرار عمل مجرمانه آنان نداشته و مجدداً اقدام به قاچاق چوب می کنند.

سرهنگ محمد پور یادآور شد: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه نگهداری کالای قاچاق می باشد.

دستگیری قاتل کمتر از یک ساعت در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف قتل و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر درویشی” در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به مرگ جوانی در شهرستان نوشهر، بررسی موضوع و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: با بررسی های میدانی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و بازدید از صحنه جرم مشخص شد یک نفر در جریان نزاع و درگیری دسته جمعی به قتل رسیده و ضارب هم پس از ارتکاب جرم از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: ماموران با بکارگیری اقدامات پلیسی هویت قاتل و محل مخفیگاهش را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و در کمتر از یک ساعت، وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف و دلیل و انگیزه ارتکاب قتل را اختلاف مالی با مقتول بیان کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ درویشی، خاطرنشان کرد: صیانت از جان و مال مردم، خط قرمز پلیس است و در این راستا انتظار پلیس از مردم اعلام هر گونه هنجارشکنی از سوی مخلان نظم و امنیت عمومی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ است.

دستگیری اعضای باند رسید ساز جعلی در “نوشهر”

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از اعضای باند رسید ساز جعلی که از طریق اپلیکیشن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند در نوشهر خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر درویشی” در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی و مدعی بودند که مورد کلاهبرداری اینترنتی از طریق رسید ساز جعلی قرارگرفت، لذا رسیدگی به این موضوع در دستورکار پلیس فتا قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارشناسان پلیس فتای شهرستان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهمان پس از مراجعه به فروشگاه‌ها، درخواست مواد غذایی، برنج ، لوازم خانگی و غیره می‌کردند و با ارائه یک رسید بانکی جعلی در موبایلشان، ادعا می‌کردند که پول به حساب فروشندگان واریز شده است ولی پس از گذشت چند ساعت شکات متوجه می‌شدند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پلیس با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۴ کلاهبردار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ درویشی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه تا کنون به ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴ شهروند در نوشهر و شهرهای اطراف اقرار کردند، افزود: اعضای این باند پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۱۱ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف ۱۱ تن و ۴۳۰ کیلوگرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ “علی داداش تبار” با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآوردهای چوبی در سطح شهرستان آمل، ماموران پاسگاه آغوزبن بهمراه یگان حفاظت منابع طبیعی، طرح کنترل و نظارت بر کارگاه های چوب بری و عرضه محصولات و فرآوردهای چوبی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این طرح ماموران با بازرسی از واحدهای کارگاهی چوب بری موفق به کشف بیش از ۱۱ تن و۴۳۰ کیلوگرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از توقیف کامیون و دستگیری متهم به قاچاق چوب خبر داد گفت: برابر اعلام کارشناسان منابع طبیعی ارزش ریالی این مقدار چوب آلات یک میلیارد ریال برآورد که کلیه اموال مکشوفه به منابع طبیعی شهرستان آمل تحویل شد.

سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا