استان ها

استقبال سازمان از طرح های مشورتی و اجرایی دانشگاه های مستقر در کیش

به گزارش ترندونی از کیش: جوامع به این بستگی دارند که آیا به مقوله آموزش اهمیت داده شود و به دانشگاه توجه ویژه ای شود یا خیر. وی افزود: دانشگاه های دارای ارتباطات علمی بین المللی در تضمین پیشرفت علمی عالی و کیفیت آموزشی نقش بی تردید دارند. بنابراین بین المللی شدن آموزش عالی و توسعه این مهم همراه با برقراری پرواز به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس باید در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد.

شمس امام جمعه اهل سنت کیش با بیان قابلیت ها و فرصت های مطلوب کیش در توسعه نظام آموزشی کشور نسبت به سایر کشورها در قرن اخیر گفت: جذب دانشجو و راه اندازی دانشگاه یک راه است. آزاد نه تنها در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کند.

تسریع و تسهیل در انعقاد قراردادهای فیما بین سازمان و دانشگاه ها، ایجاد تسهیلات و مشوق ها برای توسعه فعالیت های عمرانی دانشگاه منطقه ای، استفاده از توانمندی های شورای بین المللی سازی دانشگاه برای توسعه زیرساخت های لازم و استفاده بهینه از ظرفیت ها. فعالیت های اداری، فرهنگی و دانش بنیان دانشگاه ها در ارتباط با امور جاری و توسعه منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تصمیم به احیای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کیش، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و تعیین نقش دانشگاه‌ها در توسعه، اختصاص زمین برای خوابگاه برای دانشجویان بین‌المللی و سپس دانشجویان داخلی، برقراری پروازهای خارجی و حمایت‌های سازمانی ویژه. برای توسعه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، دانشگاه های منطقه بود.

در این دیدار علی سالک غفاری سرپرست پردیس دانشگاه صنعتی شریف کیش، یوسف رفیعی سرپرست پردیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مرتضی باقری سرپرست پردیس علم و صنعت، همایون روحیان مرکز آموزش علمی و کاربردی کیش ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، غلامرضا قاضی پور، سید محمدی ستشانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران واحد کیش و سرکار خانم حسینی، مدیر اجرایی این دانشگاه کیش. ، یاسر شاه پیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، رضا اردلان مدیر امور فرهنگی آموزشی سازمان و بهمن خانی رئیس اداره نظارت بر مراکز آموزشی. داود رادمنداس فعال سازمانی و فرهنگی بود.

46

دکمه بازگشت به بالا