برون مرزی

آغاز هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

هفتاد و دومین جلسه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) برای بحث در مورد مسائل جاری پناهندگی و پناهندگان امروز (دوشنبه) در ژنو آغاز شد.

به گزارش ترندونی ، به نقل از وب سایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، این اجلاس با سخنرانی فیلیپو گرانده ، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آغاز شد.

گراندی گفت: “امروز ما در دوران سختی زندگی می کنیم.” دوره ای که هر روز چندین بحران رخ می دهد یا بدتر می شود. کووید 19 ، که در هیچ کجای دنیا از آن دریغ نکرده ایم ، نشان می دهد که سلامت شخصی در آن سوی جهان بر سلامت من تأثیر می گذارد. اما در حالی که ما می دانیم کنترل این همه گیری به نفع همه ما است ، اما واکسن قطعاً به اشتراک گذاشته نشده است.

وی افزود: “از سوی دیگر ، ما شاهد این شکست برای تغییرات فوری آب و هوا هستیم. جایی که انتخاب های شخصی ما ، عادات ما به عنوان افراد یا جامعه ، و مصرف و تولید برای پرورش اشتهای سیری ناپذیر ، سیاره مشترک ما را بیشتر از بین می برد. و علیرغم این فوریت ، ما هنوز شاهد اقدامات ناکافی هستیم.

“همه ما مردان را به هر قیمتی در جهان با مردان می جنگیم؟” چگونه می توانیم قبول کنیم که کودکان هر روز فلج می شوند ، زنان مورد تجاوز قرار می گیرند و خانواده ها مجبور به فرار می شوند؟ همه ما می دانیم که در مسیر اشتباه هستیم. همه نشان می دهد که برای جلوگیری از این امر باید با هم کار کنیم. رویکرد “من اولین ، کشور من هستم” یک راه عالی برای پیروزی در انتخابات است ، اما برای پاسخگویی م effectiveثر و همه جانبه به تهدیدهای جهانی فاجعه بار است و آرمانهای مندرج در منشور سازمان ملل متحد امروز به دنبال بهبود زندگی مردم است. “داره ضعیف تر میشه

وی افزود: تنها در سه سال گذشته ، یک میلیون کودک در تبعید به دنیا آمده اند و بسیاری از مردم از زندگی آبرومندانه در خانه و وطن خود محروم شده اند. اگر این روندها با تلاش قاطع تغییر نکند ، احتمالاً تعداد آوارگان داخلی به 100 میلیون نفر خواهد رسید. شکست در ایجاد صلح و یافتن راه حل های مناسب وضعیت آوارگان را تشدید می کند. بیش از 40 سال است که میلیون ها افغان مجبور به ترک خانه و سرزمین خود شده اند و رویدادهای اخیر چالش های جدیدی را به همراه داشته است.

آقای گراندی با در نظر گرفتن برخی از همسایگان افغانستان ، از جمله ایران و پاکستان ، که بیش از چهار دهه میزبان نسل های افغانستانی بوده اند ، خواستار افزایش کمک های بین المللی به این کشورهای میزبان شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا