اقتصادی

استاندار مرکزی: ورود گندم به زنجیره خوراک دام کاهش یابد

ترندونی/ مرکز استاندار مرکزی گفت: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا حد امکان گندم از زنجیره تولید وارد زنجیره خوراک دام نشود.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه 23 بهمن ماه در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی گفت: در برخی نقاط استان به دلیل حضور شهروندان نان بیش از یک نفر مصرف می شود. نارضایتی از نیاز به ایجاد نظم بیشتر وجود داشت.

وی افزود: هر محصول و خدمتی که به روش های مختلف در یک کشور ارائه می شود دارای مشکلات و حواشی است که در اقتصاد یارانه ای به پدیده ای قابل قبول تبدیل شده است و باید با کنترل دقیق و درون دولت تا حد امکان قوی باشد. سیاست قیمت گذاری کلان: «اجازه دهید این مشکل رصد شود.

مدیر مرکزی تصریح کرد: با توجه به تنش هایی که در بخش خوراک دام وجود دارد، این موضوع باعث افزایش خروجی گندم و طبقه بندی این محصول در خوراک دام شده است که باید راهکار مناسبی برای کاهش ورودی گندم به خوراک دام اندیشیده شود. . زنجیره تغذیه “یافتن.

مخلص الائمه گفت: در حال حاضر بخشی از گندم کشت شده در استان مرکزی وارد عرصه خوراک دام می شود که ضمن ایجاد اختلال در بازار این محصول، قیمت گوشت را به ویژه در روزهای اخیر کاهش نداده است. باید تدابیری اتخاذ شود تا ورودی گندم از زنجیره تولید به خوراک دام به حداقل برسد.

وی ادامه داد: کیفیت نان در اراک نامناسب است که باعث نارضایتی مردم می شود، بنابراین اقداماتی مانند افزایش آموزش ها باید باعث ارتقای کیفیت این محصول و رضایت مردم در این زمینه شود.

مخلص الائمه گفت: برای جلوگیری از خروج شبکه آرد باید نظارت بر آرد در نانوایی های استان تشدید شود.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سال گذشته حدود 345 هزار مورد خرید تضمینی از کشاورزان انجام شد. خریداری شده است.

ملکی گفت: در استان از حدود 27 هزار کشاورز گندم خریداری می شود که در استان 120 روز و در برخی استان ها در 25 روز 240 نفر در استان خرید می کنند. آنها مسئول خرید گندم هستند.

وی افزود: سالانه حدود 216 هزار تن گندم برای مصرف آرد و نان و صنایع وابسته و گندم عرضه می شود که بخشی از گندم داخلی و بخشی از واردات است. 25 سیلو با ظرفیت 762 هزار تن غلات در استان مرکزی وجود دارد که 3 سیلو آن دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

ملکی با بیان اینکه سه مدل گندم در استان وجود دارد، گفت: گندم به سه صورت شامل گندم آرد و نان 665 تومان، 900 تومان عمدتا برای نانوایی های بربری و 2700 تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. .

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: در حال حاضر 11 کارخانه آرد در استان مرکزی با ظرفیت 410 هزار تن وجود دارد که سه کارخانه آن از کار افتاده است که این کارخانه ها بین 35 تا 40 درصد فعالیت می کنند. ٪.”

ملکی افزود: در سال 1312 ش. نانوایی ها و شبه نانوایی ها از آرد استانی استفاده می کنند، هر ماه نمونه نان های استانی جمع آوری می شود و خوشبختانه نان مرکزی استان نان خوبی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف نان 117 کیلوگرم است، ایران یکی از پرجمعیت ترین کشورهای منطقه است و سرانه نان دو تا سه برابر کشورهای اروپایی است.

ملکی گفت: تاکنون نانوایی‌های استان مرکزی علاوه بر کارخانه‌های استان مرکزی، مجاز به خرید آرد نوع ۲ از کارخانه‌های خارج از استان هستند.

علی صفری رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در سال برداشت امسال 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت گندم استفاده شده است که پیش بینی می شود بین 300 تا 350 هزار تن گندم تولید شود. گندم. در این سرزمین ها

وی افزود: در سال برداشت گذشته میزان پیری گندم 1.31 درصد بوده است. مبارزه برای سن گندم در استان از ماه آینده آغاز می شود و احتمال دارد 150 هزار نفر با پیری دست و پنجه نرم کنند. اراضی استانی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا