عمومی

دمای بالای ۴۰ درجه، مانع انجام ماموریت‌های هوایی اورژانس خوزستان

مسئول اورژانس هوایی خوزستان بزرگترین چالش این مرکز در فصل گرمارا لغو ماموریت‌های هوایی در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، ساسان کیان‌پور با بیان اینکه معمولا از ۳۰ دقیقه بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب اجازه پرواز صادر می‌شود، گفت: در زمان لغو عملیات امداد هوایی، امدادرسانی لازم به نقاط سخت گذر و دورافتاده با کمک آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر انجام خواهد شد.دمای بالای ۴۰ درجه، مانع انجام ماموریت‌های هوایی اورژانس خوزستان

 

وی آشنایی کم برخی اهالی به ایمنی و امنیت در محل فرود بالگرد، نقاط کور آنتن دهی و GPS مناطق و نبودن محل فرود در نقاط روستایی را از جمله مشکلات اورژانس هوایی خوزستان برشمرد و افزود: در مناطق سخت گذر، نداشتن مکان ایمن برای نشستن بالگرد با توجه به شدت حرارت مهم‌ترین مساله است.

 

کیان‌پور ادامه داد: به همین دلیل در مناطق سخت گذر و نداشتن دسترسی زمینی، مراحل نگهداری، پرستاری و مراقبت توسط مرکز پیام اورژانس به صورت تلفنی توصیه می‌شود که تا زمان روشن شدن هوا بالگرد آماده پرواز شود.

 

مسئول اورژانس هوایی خوزستان می‌گوید: بالگرد اهواز ظرفیت انتقال یک بیمار خوابیده و ۲ بیمار نشسته را دارد و دارای تجهیزات ونتیلاتور، اکسیژن، دستگاه شوک الکتریکی، تلفن بی‌سیم ماهواره‌ای، زایمان، انواع آتل، احیا و مانیتورینگ قلبی است و به زودی دستگاه الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب) با دریافت مجوز از سازمان هواپیمای کشوری تهیه و نصب خواهد شد.

 

به گفته کیان‌پور؛ از ابتدای پارسال تا پایان تیرماه امسال ۱۹۶ سورتی پرواز در اهواز و مسجدسلیمان از سوی اورژانس هوایی ۱۱۵ خوزستان انجام و به ۴۳ مادر باردار امدادرسانی شده است.

 

اورژانس هوایی در ۴ نقطه استان خوزستان شامل دزفول، اهواز، مسجدسلیمان و بهبهان فعالیت دارند.

دکمه بازگشت به بالا