ورزش و تندرستی

چالش اصلی کمانداران ایران در مسیر المپیک از زبان سرمربی کره ای

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان ایران با اشاره به چالش‌های اصلی کمانداران، ‌ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در بخش تیمی مردان و انفرادی زنان با کسب سهمیه المپیک تاریخ‌سازی کنیم.

سونگ چیل هونگ در گفت‌وگو با ترندونی، در مورد مسیر تیم‌ملی تیروکمان ایران به منظور کسب سهیمه المپیک پاریس، اظهار کرد: مسابقه انتخابی تیم ملی در دو مرحله در آذرماه سال جاری برگزار شد و در حال حاضر با شش ورزشکار خانم و شش ورزشکار آقا در اردو هستیم.

وی ادامه داد: اردوهای ما به صورت مداوم تا مسابقات کسب سهیمه المپیک ادامه خواهد داشت و با انجام رکوردگیری بهترین ورزشکاران را به مسابقه اعزام می‌کنیم.

برگزاری تمرینات پرفشار

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در فصل بدنسازی هستیم و به صورت مرتب ورزشکاران تمرینات بدنسازی و دو استقامت را به صورت روزانه انجام می‌دهند، عنوان کرد: فضای تیم بسیار خوب است و همه ورزشکاران با عزمی راسخ در حال تلاش سخت برای رسیدن به اهداف خود هستند و با توجه به حجم سنگین تمرین، این روزها رکوردگیری انجام نشده و هدف‌گذاری ما برای به اوج رسیدن ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک در ترکیه است.

هونگ افزود: مسابقاتی که ما برای آمادگی تیم در نظر گرفتیم شامل مسابقات جهانی چین و کره جنوبی است و با توجه به این‌که تنها یک مسابقه برای کسب سهمیه داریم، این مسابقه بین تیم‌های سهمیه نگرفته در سطح جهانی برگزار می‌شود. سال گذشته فرصت گرفتن سهمیه را داشتیم و می‌توانستیم سهمیه را کسب کنیم اما به دلیل کمبود خودباوری ورزشکاران، این فرصت از دست رفت و با به وجود آمدن روحیه خودباوری و جنگندگی در ورزشکاران، می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی دست یابیم.

امید به کسب اولین‌ها

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان ایران با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین نتیجه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تاریخ‌سازی کنیم و برای اولین بار سهمیه تیمی آقایان و سهمیه انفرادی بانوان را به دست آوریم.

چالش اصلی کمانداران ایران در مسیر المپیک از زبان سرمربی کره ای

هونگ با اشاره به اینکه بنده به عنوان مربی تیم ایران وظیفه دارم مشکلات و نقاط ضعف ورزشکاران را پیدا و رفع کنم تا تیم‌ملی بتواند بهترین نتایج را به دست آورد، اظهار کرد: با توجه به باقی‌ ماندن مسابقات سهمیه در قاره‌های اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه، هنوز تیم‌های مرحله آخر کاملا مشخص نشده است اما با توجه به دوره‌های قبل و پیش‌بینی‌ها در قسمت تیمی آقایان تیم‌های چین، تایوان، هند، اندونزی رقبای اصلی مرحله آخر و در قسمت انفرادی بانوان نیز به تقابل اصلی ما با کشورهای آسیایی خواهد بود.

کمبود خودباوری و مشکل تجهیزات

وی افزود: با توجه به مسابقات امسال، کمبود خودباوری و جنگندگی در ورزشکاران یکی از چالش‌های اساسی است که برنامه‌های خود را با توجه به این مشکلات، طراحی کردیم.

سرمربی تیم‌ملی تیروکمان ایران با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف و تمرین بهتر و آمادگی ورزشکاران، احتیاج شدیدی به تامین تجهیزات مناسب داریم، گفت: این تجهیزات مناسب برای تمرین بهتر است، همچنین با توجه به عدم وجود زمان تعویض تجهیزات در زمان مسابقه در صورت ایجاد مشکل برای ورزشکاران، باید کمان دوم به همراه داشته باشند که با توجه به هزینه‌های بالای تجهیزات، این مساله بدون کمک فدراسیون تیروکمان، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، ‌قابل انجام نخواهد بود.

هونگ با اشاره به اینکه در مسیر کسب سهمیه در نظر داریم اردویی قبل از مسابقه جام جهانی کره جنوبی در این کشور برگزار کنیم، گفت: در نظر داریم با تمرین در کنار ورزشکاران سطح اول دنیا بتوانیم ضمن بالا بردن سطح و تجربه ورزشکاران در قالب اردو، احتمال کسب سهمیه و نتیجه را افزایش دهیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا