اقتصادی

ورود بیش از ۴۰۰۰ دادخواست به مراجع تشخیص و حل اختلاف لرستان

ترندونی / لرستان لرستان ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا به امروز امسال 4 هزار و 250 دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان توسط هیئت های حل اختلاف و حل اختلاف بررسی شده است.

2 دسامبر علی آشتاب بابیان اینکه به خطر انداختن اختلافات کارگران و کارفرمایان یکی از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه اتخاذ شده است گفت: در هشت ماه نخست سال جاری ، نهاد حل اختلاف و هیئت مدیره اداره کل 4530 پرونده قضایی تشکیل داد.

وی اثر سازش در حل و فصل مطالبات را متذکر شد و افزود: این رویکرد کارگران و کارفرمایان را قادر می سازد تا با هم کار کنند ، روند پردازش را کاهش دهند ، در هزینه های اداری صرفه جویی کرده و رسیدگی به شکایات را تسریع کنند. در هشت ماهه نخست امسال ، 4،250 پرونده علیه کارگران تشکیل شده است. بخشهای استانی مربوطه برای تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را شناسایی کرد ، که از این تعداد 2050 مورد یا 62٪ آرا cast صادره در هیئت های حل اختلاف و حل و فصل به طور دوستانه حل و فصل شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: نهادهای حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات منفرد کارفرما و کارکنان ناشی از اجرای قوانین کار و سایر قوانین تابعه ، قراردادهای کار یا قراردادهای جمعی تشکیل شده اند. برای اجرای این قانون ، دفتر روابط کار لرستان با 18 تابلوی تشخیصی و 10 تابلوی حل اختلاف همکاری می کند.

اشتاب تأكيد كرد: ايجاد يك سيستم جامع روابط صنعتي يك مرحله است. به سمت توسعه و تسهیل خدمات دولتی و ایجاد شفافیت که نقش موثری در صرفه جویی در وقت و هزینه کارگران و کارفرمایان دارد. در همین راستا ، با اطلاعات ارائه شده 9700 کارمند و کارفرمای این سیستم ثبت نام و تأیید شده اند.

وی افزود: این سامانه خدمات مختلفی را در زمینه روابط کار ارائه می دهد: (سازمان بازرسی کار ، سازمان های کارگری و کارفرمایی ، روابط کار ، بیمه بیکاری ، حمایت فنی و مرکز تحقیقات و آموزش بهداشت شغلی و …) به جامعه هدف.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا