جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

از کجا کالای خواب با کیفیت بخریم؟

انواع محصولات خواب

اطلاعات کافی داشتن از انواع محصولات خواب به شما کمک می کند تا در مورد آنچه می خواهید بخرید تصمیم بهتری بگیرید. انواع محصولات خواب عبارتند از:

ملحفه کشدار که کل تشک را می پوشاند. پوشاندن انواع تشک های فنری یا فومی با این انعطاف پذیر راحت تر از ورق های معمولی است. هنگام خرید این محصول خواب، ابعاد و ارتفاع تشک خود را در نظر بگیرید.

هرمدر برند ایرانی کالای خواب؛روتختی محصولی برای پوشاندن تخت است. روتختی معمولا روی بالش و بالای تخت را نمی پوشاند. ما ایرانی ها معمولا یک روتختی بلند را ترجیح می دهیم.جهت خرید روتختی شیک لطفا کلیک کنید.

کاور لحاف اضافه برخی از افراد ترجیح می دهند از ملحفه اضافی برای تمیز و شستن بهتر پتو یا لحاف استفاده کنند. این ملحفه در واقع شما را از یا لحاف جدا می کند.

اگرچه استفاده از خود پتو به عنوان پوشش بدن بیشتر رایج است، اما برخی افراد ترجیح می دهند از روکش تزئینی بر روی پتو، رویه یا لحاف استفاده کنند. پتوها معمولاً از پشم، پنبه، پلی استر یا الیاف مخلوط ساخته می شوند.

به عبارت دقیق تر، لحاف نوعی پتو است که گرمتر از پتو است و عمدتاً در فصل سرد استفاده می شود. لحاف ها معمولاً با الیاف پشم، پر یا الیاف گیاهی مانند پنبه پر می شوند و جنس بیرونی آنها اغلب از پارچه پنبه ای یا پلی استر است. این محصول خواب در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود. بسیاری از افراد از لحاف به عنوان روتختی نیز استفاده می کنند.

کاور محصولی با جنبه تزئینی است. روکش مانند پاکتی است که روی لحاف را می پوشاند و معمولا با دکمه یا زیپ دوخته می شود. کاور در طرح ها و رنگ های زیادی موجود است، اما به دلیل اینکه صرفاً تزئینی است، معمولاً در انتخاب خریداران عمده قرار نمی گیرد.

بالش خواب

یک بالش مستطیل شکل است که هنگام خواب سر خود را روی آن قرار می دهید. بالش خواب در سه سایز استاندارد کینگ یا متوسط ​​و کینگ یا بزرگ عرضه می شود. با وجود اینکه در خانه اکثر ایرانیان بالش های بلند در سایزهای مختلف وجود دارد که به روش سنتی تهیه و دوخته می شود، اما در فروشگاه های امروزی بالش در اندازه های استاندارد عرضه می شود.
کوسن بیشتر تزئینی است و در اندازه های کوچک موجود است. کوسن در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است.
بالش اروپایی یک بالش مربع و معمولا بزرگ است که در بالای تخت قرار می گیرد. این بالش بیشتر تزئینی است.
مادر یک بالش لوله‌ای است که هنگام نشستن روی تخت، راحتی و محافظت بیشتری برای کمر ایجاد می‌کند. البته می توان از آن برای تزئین استفاده کرد. مادر در همه اندازه ها می آید. برخی از نمونه ها تمام عرض تخت را پوشش می دهند.
روبالشی همانطور که از نامش پیداست پوششی برای بالش است. روبالشی معمولاً مستطیلی شکل و در اندازه های مختلف دارای دهانه ای است که از طریق آن می توان بالش را داخل روبالشی قرار داد. توصیه می شود برای جلوگیری از حساسیت های پوستی، روبالشی های خود را حداقل هر دو هفته یکبار تعویض یا بشویید.

دور چین روکش تزئینی است که فضای بین تشک و پای تخت را می پوشاند. کاربرد اصلی این محصول خواب پوشاندن قسمت پایین تخت است اما در عین حال حس لطافت و زیبایی را به اتاق خواب می بخشد.

ویژگی های مهم محصول خواب

الیاف مناسب و با کیفیت (پنبه و پر طبیعی)
جذب رطوبت
استاندارد بودن
تنوع رنگ
انواع
یکی دیگر از عواملی که علاوه بر تنوع طرح و نقش، بر سردرگمی ما در خرید کالای خواب مناسب می افزاید، نوع کالای خواب است. انتخاب رنگ ممکن است سخت نباشد، اما انتخاب پارچه مناسب می تواند کمی پیچیده باشد! در ساخت و دوخت وسایل خواب از پارچه های مختلفی استفاده می شود. پنبه، فلانل، پلی استر و غیره چگونه بفهمیم کدام یک بهتر است؟ این پارچه ها چه ویژگی هایی دارند؟

فراموش نکنید که ملحفه، پتو و … مستقیماً با پوست تماس دارند، بنابراین راحتی، لطافت و تمیزی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه با پارچه هایی که بیشتر در ساخت وسایل خواب استفاده می شود آشنا می شوید.

ملحفه برای فصول گرم سال مناسب است. به راحتی چروک می شود.
فلانل از کوبیدن پنبه یا پشم و متورم کردن الیاف آنها درست می شود. نرم و کرکی مناسب برای تولید پتو.

انواع مواد خواب، اطلاعات تکمیلی

تفاوت استفاده از الیاف پلی استر (مصنوعی) به جای الیاف طبیعی (پنبه) در محصولات خواب
الیاف مصنوعی ساخته شده از الیاف پلی استر و پنبه طبیعی، پنبه رطوبت را حفظ کرده و پوست را به راحتی تمیز می کند. پلی استر یک الیاف مصنوعی است، آب را جذب نمی کند و رطوبت و گرما را حفظ می کند، به همین دلیل در تابستان بیشتر عرق می کنیم و در زمستان بهتر خنک می شویم.

از سوی دیگر، الیاف پلی استر مورد استفاده در بالش ها و وسایل خواب از مواد بازیافتی مانند انواع بطری های نوشابه و آب و غیره از زباله ها به دست می آید. این الیاف بسیار کدر و نامناسب هستند، برای پولیش از مواد مکمل استفاده می کنند و الیاف را شفاف می کنند، این مواد به شدت برای سلامتی مضر هستند. با گذشت زمان، این مواد شیمیایی آزاد می شوند و باعث مشکلات تنفسی و پوستی می شوند.

بهداشت بالش
برای حفظ بهداشت باید هر سال بالش را عوض کنیم تا از یک سری بیماری های عفونی جلوگیری کنیم. به طور کلی بهتر است به جای بالش های پلی استر از بالش های پر، پنبه یا پشمی استفاده کنید. به خصوص بالش های پر که نیازی به تمیز کردن سالانه ندارند.

محصولات خواب بهداشتی و پزشکی

بالش خواب استاندارد

هنگام انتخاب بالش خواب استاندارد، علاوه بر ظاهر و مواد تشکیل دهنده، محتوای آن نیز تحت تأثیر قرار گرفت. ظاهر بالش باید گودی گردن را پر کند تا نواحی گردن، شانه و شانه در حالت فشار و درگیری نباشند. این باعث خستگی و درد در ناحیه شانه، گردن و حتی سر می شود. بنابراین بهترین شکل بالش گرد است که می تواند گودی گردن را پر کند.

بر اساس تئوری بسیاری از متخصصان و ارتوپدها، یک بالش خوب و استاندارد نباید آنقدر سفت باشد که هنگام قرار دادن سر، ناحیه سر و گردن بالاتر از ستون فقرات نباشد و یا آنقدر نرم نباشد که سر در بالش فرو رود. بالش . . یک بالش استاندارد باید به اندازه کافی سفت باشد به طوری که سر و گردن موازی با ستون فقرات مانند هنگام ایستادن باشد.

بهترین مطالب برای بالش = پر
بهترین محتوای بالش پر است. البته بالش های ضد حساسیت برای برخی از افرادی که به پرها حساسیت دارند مناسب است. انواع خاصی از پنبه و مواد مصنوعی که با نرمی و لطافت پر شده اند نیز می توانند جایگزین مناسبی برای پرها باشند، مشروط بر اینکه وقتی سر روی بالش قرار می گیرد، بالش حالت گردن و سر به خود گرفته و تحت فشار قرار نگیرد.

ارتفاع بالش مناسب 10 تا 15 سانتی متر است

ما چندین بالش خواب لومانا را ارائه می دهیم

علاوه بر مسائل مربوط به سلامت جسمانی، ملافه، جنسیت و نوع لوازم خواب نیز در تربیت جنسی کودکان ما موثر است. یکی از نکاتی که در دوره های آموزش جنسی به تفصیل بیان می شود عدم استفاده از ملافه های بسیار نرم و کرکی برای نوجوانان است.

در مورد محصولات خواب مناسب برای نوزادان بیشتر بدانید

به طور کلی، استاندارد خوب محل استراحت و امکانات خواب برای یک خواب خوب ضروری است. پیشنهاد ما در درجه اول استفاده از تشک های نخی است و اگر تمایلی به تعویض تشک فنری تخت ندارید، یک تشک نخی روی آن قرار دهید یا حداقل از ملحفه های 100 درصد نخی استفاده کنید. با هزینه ای ناچیز می توانیم بالش های بچه هایمان را پر از پر مرغ هم کنیم

منبع :

https://www.amazon.com/bedspreads/s?k=bedspreads

https://www.bedbathandbeyond.com/store/category/bedding/quilts/bedspreads/15515

دکمه بازگشت به بالا